Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Pontosan hogyan is működik a...

Pontosan hogyan is működik a kézifék?

Figyelt kérdés
Mi a pontos működési elve. Ha menet közben húzzuk be, miért éri a kézifék bowdent sokkal nagyobb terhelés, mintha állóhelyzetben húznánk be?
2015. jan. 26. 15:08
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Ez nagyon egyszerű, pedig én nem vagyok fizika zseni de nem mindegy, hogy egy álló mondjuk 1 tonnás járművet kell megfognia a bowdennek vagy egy 80-al menőt amikor a motor meg próbálja hajtani a hátsó tengelyt...

Régebbi kocsiknál a hátsó dobféket szorította oda, ma meg azt hiszem független a hátsó tárcsaféktől, de mindenképp a kerekek forgását akadályozza meg.

2015. jan. 26. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
84%

A kézifék, másnéven rögzítőfék...


A hátsó dobféket müködteti ugy hogy ne keljen a fékpedált nyomva tartani:)

Amelyik kocsin hátul is tárcsa fék van, ott is van egy kiegészitő dobfék rendszer a kézifék részére.

Azért nagyobb a terhelés menet közbeni fékezésnél, mert a kerék mozgásban van így a mozgási eneggiát kell a fékeknek legyűrniük.

Egyébként ez elég hülye kérdés...:-D

Mert hát nyilván könnyebb egy álló autót állóra fékezni mint egy mozgót:-DD

na de itt sok hülye kérdést tesznek fel uhgyhogy meg se lepődik már az ember ezen.

2015. jan. 26. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
És akkor miért ugyanolyan könnyű behúzni a kézi féket egy kb. 50 km/h tempónál, mintha csak állna az autó?
2015. jan. 26. 16:57
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Fel lehet húzni könnyen 50-nél is, de nem 100% hogy meg is fogja a kerekeket.
2015. jan. 26. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
samsungos, meg az első: azért ez nem olyan primitív kérdés mit ahogyan azt ti gondoljátok. Először is. Gondolom a bowden szorítja a tárcsának vagy dobnak a fékbetéteket. Másodszor pedig a fékbetét hogy a francba tudja közvetíteni a mozgási energiát bowdenre? Már megbocsátsatok de elég nagy baromságot írtatok! Ha fogtok egy biciklit, behúzzátok a féket, és a kereket elkezditek kézzel izomból tekerni, attól még a bowden terhelése nem nő, azt csak a kezed feszíti. Szóval még várom a választ a kérdésemre. Ha mutatnátok egy vázlatot a kézifék működéséről, vagy eltudnátok magyarázni hogyan működik, azt megköszönném.
2015. jan. 26. 21:32
 6/10 anonim ***** válasza:
2015. jan. 26. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Köszi átböngészem!

Hátha kiderül hogy igazából én írtam a baromságot x)

2015. jan. 26. 22:22
 8/10 A kérdező kommentje:
Hát nem ez a cikk jelenti a választ a kérdésemre...
2015. jan. 26. 23:08
 9/10 anonim ***** válasza:
Azért nem nő biciklinél mert nem érzed meg, mert olyan minimális a plusz terhelés. Autónál azért nagyobb erők hatnak. BMW-nél pl. az elektromos kéziféket 30 km/h felett nem engedi aktívázni. Sok kocsinál meg vészfékezés miatt engedi behúzni nagyobb sebességnél is. De én nem vagyok egy ász fizikából talán más majd kifejti neked.
2015. jan. 27. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Ha behúzod kéziféket álló helyzetben, akkor az a terhelés éri a bowdent és minden egyebet, amit a kezeddel vittél rá. Na de ha az autó megy, behúzod a kéziféket, akkor ugye ott van a hőtágulás, ami miatt megnő a fékerő és ez az erő már plusz terhelést jelent a kézifékre. Nekem ez jutott eszembe.
2015. jan. 27. 09:27

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!