Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az emberek miért fújoznak a...

Az emberek miért fújoznak a turbós benzinmotorokra?

Figyelt kérdés

Főleg autós műsorokban figyeltem fel arra a jelenségre, hogy sokan nem is tartják igazi motoroknak a feltöltött motorokat. Például a BMW M3. "Az új nem jó, mert csak sorhatos turbós, míg az e92-es szívó V8-as volt. Az volt az igazi M3-mas!" Jó, de miért is? az új kevesebbet fogyaszt, 500Nm-s a nyomatéka, szépen pörög, még a hangja is szép. És 10LE-vel erősebb... Akkor most mire fel van ez a "szívómotor az igazi" dolog? Akárcsak a F1-ben. Pedig ilyen erős motorok rég voltak, mint napjainkban, de "nem jó, mert turbós. Meg hibrid is!". Pedig erre lehetne előrelépésként is tekinteni.


Kisebb motor, jobb fogyasztás, nagyobb erő. Mégis mi a baj?



2015. febr. 9. 22:54
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
A szívómotor sokkal egyenletesebben adja le a teljesítményét és nagyobb fordulatszám tartományban hatékony. A turbómotor egy bizonyos fordulat ugyan hatékonyabb, de a turbólyuk sokat ront a vezetési élményen.
2015. febr. 9. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
54%
aze mert V8 és velem egyutt sokaknak nem tetszik a downsizing, meg azert 1 igazi V8 hangot nehez uberelni :)
2015. febr. 9. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
és ha kompresszoros lenne?
2015. febr. 9. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
0%
Azért meg sokan még 20 évvel ezelőtt járnak. Turbólyuk, szűk nyomatékos fordulatszám tartomány etc. Ugye a magyar autós újságok és portálok kifejezetten részrehajlóak, a sok okos meg fújja azt mint a szentírást.
2015. febr. 10. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
0%
azpert fújoznak,mert nem értenek hozzá,illetve szerepel benne a turbo szó,tehát biztosan zabál mint az állat,hót bonyolult kényes szervizigényes szerkezet,ami hamar tönkremegy!az a baj hogy ezt a baromságot sikerült elültetni az emberek fejében!egy mai modern turbós autóról,mikor vezeted,meg nem mondanád,hogy az ,mert a turbólyuk és társai fogalmak már rég kihaltak ezekből.......aki ezekkel a baromságokkal jön,az valamikor a 90-es években vezetett utoljára turbós benzinest!
2015. febr. 10. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:

Igazából tényleg nagyon jók az új kis turbómotorok. De én is fújozok mert akárhogy nyomom, egy 1.4-es 150 lovas tubómotor soha nem akar úgy menni, mint egy 2000-res szivó. Legalábbis érzetre nem úgy megy. És ez már baj. A másik meg, hogy nem jó út, hogy egy ilyen kis turbós csodának drágább a fenntartása, mint egy dizelnek.

De amúgy jók a turbómotorok is, de kellene szivókat is meghagyni, például sok márkánál már nincs is szivóbenzin. Pedig vannak turbósk, amiket imádok, pl a VW féle 1.8T, vagy az Audiban a 2.7T, ezek nagyon elvoltak találva már 15 évvel ezelőtt.

2015. febr. 10. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
Nekem semmi bajom nincs vele de f1 rajongóként zavar hogy alig van hangja.
2015. febr. 10. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
Szerintem nem valami egészséges akkor sem 1.2-es motorokat pakolni pl egy Yeti méretű autóba.
2015. febr. 10. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
Nekem az a bajom a turbóssal, hogy világ életemben késve indultam el bárhova. Munkába is. A szívót beindítottam és mentem, hazáértem és leállítottam, ennyi. A turbóst hidegen nem lehet hajtani, melegen nem lehet leállítani, macerás és így is remeghetek, hogy mikor kell egy újat vennem 2-300 ezer Ft-ért. Azonkívül jobb a szívót vezetni. A turbós csak akkor élmény, ha kettesben, hármasban kiforgatom és érezni, hogy 3000-től megindul, mint a barom, de ennyi, 3000 alatt meg egyenesen rémes, egy rakás szar. A szívó ellenben mindig optimálisan, kényelmesen, húz. Sok vegyes km után én visszasírom a szívót.
2015. febr. 10. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 Wadmalac ***** válasza:

Körülbelül elsorolták az okokat.

1. turbólyuk

2. odafigyelőbb bánásmód kell

3. költségesebb szerviz, érzékenyebb olajminőségre stb.

4. több és kisebb élettartamnál jelentkező hibalehetőség


Kompresszoros motornál 1. és 2. hiányzik.

2015. febr. 10. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!