Motor elektronika hiba, nincs szikra, de mi lehet a baj?
Sziasztok! Gondolom már 10000x volt ez a kérdés/probléma, de remélem megértitek, hogy nem akarok több 100 hsz-t visszaolvasni! Kérlek ne haragudjatok, amennyiben tudjátok a választ elég csak hsz-t belinkelni. Elég nagy a problémám, de le kell szögeznem, hogy hót' hülye vagyok az elektronikához.. :/
Szóval a problémám:
Van egy 125 köbcentis 2000-es évjáratú, Aprilia RX-em(ugyan az a blokk mint RS, ROTAX122). Motoroztam vele, és egyszer csak leállt.. tologattam nagyon sokat, majd vártam vele kb 10 percet megint beindult, ám hagytam alapjáraton és leállt. Nem volt szikra(nem a gyertya!). Hazatoltam, és bizonyos időközönként megint volt szikra, de csak 3-4 mp-ig. Leszedtem a pipát, és egyből a dróttal próbáltam.. azzal sincs. Megmozgattam minden vezetéket, kicseréltem a trafó kábelét semmi. Egyszer átjött haverom aki vágja ezt az elektronikát egy kicsit, és kimértük az alaplapból kijövő 2 vezetéket(fűtetlen műhelyben kb 4-5°C) és ezt kaptuk ami a képen van.. leszedtük a trafót is másik testet is tettünk rá.. nemvolt jó.. széthúztam az összes vezetéket mindenhol ahol csak tudtam, szétvágtammindent ami utban volt, visszadugdostam, megfújkodtam, megdörzsöltem.. de ugy nem próbáltuk ki.. hülyeségből mondtam már utolsó végvárként hogy próbáljuk ki simson trafóval.. Pont volt itthon 12V-os simsonnak a trafója vagy 20 darab, egyiket rákötöttük a testre, másikat a kábeléra, lendkereket megpörgettem és marha nagyot adott. Utána rátettük a saját trafóját és azzal is jó volt! Utána elmentem vele egy kört jó hidegbe, és otthagyott. Tolhattam haza. Tegnap megint szétszedtem, nagyon nem csináltam vele semmit sem, és egyszer csak megint adott szikrát.. hagytam 40 percet alapjáraton dögyörögni szépen ment, másnap(ma) gombnyomásra indult szépen tarotta alapjárao, menni akrtam el vele, ám egyszer csak leállt. Azóta megint semmi szikra. Tanácstalan vagyok, ám tudom vannak itt nálam sokkal de sokkal okosabb emberek is! Nem sokat ovlasgattam, de aenyit igen, ott kdierült, hogy rendes, segítőkészek vagytok, azért is írtam ide! Bármit meghallgatok!
Egyik srác ezt írta egy msáik fórumon:
Idézet:
„"A gyújtótrafó nem csak tekercset tartalmaz, hanem félvezető alkatrészeket, nekem is ez volt a problémám vele. Van amikor add szikrát és van amikor nem adott szikrát, főleg akkor amikor hidegen el akartam indítani, mert akkor kevés volt a gyújtótrafó teljesítménye. Ez a hibajelenség egy kezdődő hiba aminek a vége hogy be fog szarni végleg a trafó .Nekem is ez volt a problémám vele, akkor cseréltem ki amikor végleg nem adott szikrát. A hibajelenség ezeknél a motoroknál elég gyakori mondhatnám típushiba."”
REMÉLEM TUDTOK SEGÍTENI!! Már belebetegszek, hogy nemjó! De fölöslegesen nem akarok kidobni 5000Ft-ot(trafó), hátha nem is az a baja.. :/
Rajzok: [link]
Alaplap kimérve:
A trafót(ha jól mértük) nem akarok hülyeséget mondani de azthiszem 0,1 volt talán, de lehet nem is jól mértük(hogyan kéne? 1 saru van rajta meg a test, gyertyakábel semi más)
Elnézést a regényért, de próbáltam részletesen leírni!
KÖSZÖNÖM MINDENKINEK ELŐRE IS!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!