Mi a különbség a VW Passatok között?
1.9 TDI
1.9 TDI összkerekes
2.5 vagy 2.7 TDI összkerekes
A második kettő van olyan megbízható mint az első, mik az előnyeik és hátrányaik vele szemben, mi a gyenge pontjuk?
Jó lenne ha hozzáértők válaszolnának. Előre is köszi.
2.7 TDI nem volt Passatban.
Az 1.9-es ugye az egyik legmegbizhatóbb motor, nagyon jó választás. Az összkerekesnek annyi a hátránya, hogy drágább a kuplung bele, és hátul mégkomplikáltabb a futómű, vagyis mégdrágább, és 0,5-1 literrel nagyobb a fogyasztás. Amúgy ha nincs szükséged az összkerekesre, én jobban ajánlom az elsőkerekes verziót.
A 2.5 TDI-vel az a helyzet, hogy az egy sikertelen motor, de 2004-ig minden hibáját javitották, és a 163 és 180 lovasok egész megbizhatóak. 2004-2005-ös 2.5-ös Passatokat nagyon jó áron találsz a 2.5 rossz hirneve miatt, pedig ebben az évjáratban nagyon jó motor volt már, és általában a 2.5-ök mind full-full extrásak, mai szemmel nézve is kiemelkedő a felszereltségük. Ugyanis a Passatnal érvényes az, hogy egy fapados és egy fullos Passat mintha két különböző tipus lenne.
Én ajánlanék egy fullos 2.5-ös Passatot összkerékkel, simán hozza egy Audi A6 szintjét. Gyenge pontjai nem igazán vannak, persze a 2.5-ös megeszik 8-9 litert vegyesben, az 1.9 meg 6-7 litert, ezt számold bele.
hát először is gondolom B5-ös illetve B5.5-ös passatról van szó, mert ilyen motorok ezekben voltak. Kivéve 2.7-es. 2.7 TDI típusjelzéssel csak audi A6 C6 (2004-től), meg A4 B8, illetve újabb audi modellek vannak, de térjünk vissza a passatra.
ez ugye a B5:
Ez meg a B5.5, ami olyan mint egy nagyon alapos facelift, tahát nem egy teljesen új modell, de a sima faceliftnél több (mert B5-ből is van külön facflift előtti utáni, meg B5.5-ből is)
A motorok:
1.9 TDI, ami még mechanikus adagolós, 90 és 110 lóerős változatban készült, és csak a B5-ösben van. Mind a kettő jó, de a 110 lovas kicsit komplikáltabb a kettőstömegű lendkerék, és a változó geometriás turbófeltöltő miatt. Van még egyéb különbség, mint a az adagoló és a porlasztócsúcsok, a kupplung, az intercooler, a motorvezérlő, de a blokk és a főelemek egyébként tudtommal ugyanazok.
e kettő kötül csak a 110 lóerős létezett összkerékhajtással.
B5-ösben jelent meg a PD TDI technológia, 116 lóerős volt meg nyomatékosabb, de ezt hagyjuk ezekből alig van, és alig erősebb a "sima" 110 lovas TDI-nél)
A B5.5-ös passatokban ami 1.9-es az mind PD TDI, és 131 lóerősek. Ezek első vagy összkerékhajtásúak.
Ahogy az első írta, más lehet a kupplung, de amúgy szerintem felesleges az összkerék, többet fogyaszt, kevésbé megy, mert vagy plusz 150kg súly a kardántengely, a hátsó diffi és féltengelyek, meg ezen alkatrészeknek plusz súrlódási vesztesége is van, és ugye plusz kopó alkatrészek. Annyira nem erős ez hó meg jég meg már alig van manapság... Egyébként jobban betapad kanyarba meg tényleg stabil mentem ilyennel, de hétköznapi hazsnálatba sztem nem éri meg azok miatt amiket írtam.
A 2.5-ösök:
ezek a B5-ös és B5.5-ös passatokban V6-osak, B5-ben 150 lóerő, B5.5-ben 150, 163 vagy 180. Nem egy jó hírű motor, a kezdeti években rendellenesen kopó vezérműtengelyek, meg elszakadó vezérmű lánc vagy szíjak voltak a bajaik állítólag. Nem emlékszem már, mert volt vezérműláncos meg szíjas is. A másik gond meg hogy komplikáltabban szerelhető, nehezebben hozzáférhetőek egyes alkatrészek, gondolom a nagyobb motor meg a V6 elrendezés miatt. Szintén első vagy összkerekes verzióban léteznek a 2.5-ösök. A konstrukciós hibákat a 2000-es évek elején orvosolták állítólag, de akkor is komplikáltabb, V6 elrendezés, 24 szelep...
Legmegbízhatóbb mindenképp a B5-ös 90 lóerős 1.9 TDI, igaz nem egy rakéta, de a 110 lovas is jó, és az már azért megy.
Jó motor az 1.9 Pd TDI 131 LE is a B5.5-ben, de az PD rendszerű, azaz minden hengerhez tartozik egy adagolószivattyú, amit a köznyelv "PD-elemnek" hív, ez egy kompakt egység ami magában foglalja a nyomó elemet, amit a vezérműtengely külön erre a célra kialakított plusz bütykei hajtanak, illetve a porlasztót. Ennek a komlett egységnek a cseréje nagyon drága volt régeben, több 100 ezer ft/darab (és ugye 4 van belőle), ma már vannak utángyártottak meg bontottak gondolom így 100 ezer alatt megúszható (talán 70-80 ezer).
hát kb. ennyi, más nem jut most eszembe.
A 2.5 nek 2004-ig minden hibáját javították? Akkor 2004-től fiatalabbat érdemes választani? Nekem azt mondták hogy hogy azok a legjobbak amik 97 és 2002 között gyártottak, amiknek hátul szögletes fényszórójuk és nem az az ívelt van.
Akkor az 1.9 első kerék és az 1.9-es összkerekes között a minőségbeli eltérés nincs csak 1 literrel többet fogyaszt és bonyolultabb a futóműve, emiatt drágább a futómű szervíze, de minőségbeli változás nincs, mindkettő ugyanolyan megbízható?!
A PD Vagy a TDI a jobb? Az egyik adagolós a másik szívós? ha jól tudom. Egy PD-t át lehet alakítani sima TDI-re? Lesz olyan mintha gyári lenne? És az kb. mennyibe kerül ne?
Bocs a sok kéredésért, de szeretnék széles látókörű lenni.
Lehet picit strapabiróbb volt a szögletes hátsólámpás (B5) Passat, de nagy hülyeség kijelenteni, hogy jobb a B5.5-nél. Max annyi hogyy a B5-ben még voltak a 90 és 110 lovas TDI-k, de én fogadok bárkivel, hogy a 131 lovas PDTDI a B5.5-ös Passatban is van olyan tartós, mint a régi TDI, nehogy azt hidd, hogy abban soha nem kell az adagolóhoz nyúlni.
Leirtam már fentebb is: vennék egy 2005-ös fullos 2.5 TDI Passatot, összkerékkel, és olcsón lenne egy olyan autóm, ami hozza az újabb prémiumok szintjét is, amúgy is a B5.5-ös Passat szerintem egy elég időtálló formájú autó, ma sem hat idősnek, már ezért is jobban megéri mint a sima B5.
A hétvégén nem leszek itt fenn neten majd csak hétfőn, a hétvégén elolvasom amit írtatok, lementem egy lemezre.
Tudnátok még majd a jövőben is idefigyelni és beszélgetni, nagyon megköszönném.
Majd írok a jövőhéten.
Üdv: Ottó
Egy autó guru azt mondta, hogy az 1.9 TDI a legjobb,
a PD TDI 1.9 se rossz, de a sima TDI a legjobb. Az 1.5
meg egyenesen vacak. A 2.0-s ami ezeket követte, annak
pedig van egy rakat tipushibája. Ha jól láttam ez utóbbiak
azok amiknek már nem szögletes a hátsó fényszórója, hanem
ívelt(2.0).
A V6-osokról nem esett szó, de majd rákérdek nála, hogy mi
a véleménye.
Az összkerék azért is nagyon jó mert kanyarban nem pattog a
hátulja és a terepet is jobban bírja, gondolom. Most az
1.9-ről beszélek, nem a V6-ról. Na ha most ugyanilyenből
választani kellene
1.9 TDI
vagy
1.9 TDI összkerék
MIndkettő adagolós, nem PD-ről beszélek.
A nagy kérdés az az lenne hogy a kettő minősége,
megbízhatósága ugyanolyan mértékű, csak az összkerekesnek
nagyobb a szervíköltsége? A bonyolultabb futómű és a kuplung
miatt?
Mindegy hogy kombi vagy sedan? Bár jobb lenne sedan.
Az 1.9-esekre is érvényes ami elhangzott itt:
"Ugyanis a Passatnal érvényes az, hogy egy fapados és egy
fullos Passat mintha két különböző tipus lenne."
Fullos allat a felszereltség értendő? Klíma, bőr, tempomat...
Nem tudom hogy ezeknek mi közük van a hajtáshoz, a
megbízhatósághoz, gépészeti technikához.
A 90-es években gyártott 3-as BMW-kről tudtok valamit?
ugyanezeket írtam... a V6-os az a 2.5-ös, arra mondta az ismertősöd hogy szar, ezt mi is leírtuk csak finomabban. 2 literes pd tdi az ritka a B5.5-ben, azaz a "nem szögletes hátsó lámpájúban", mert az 2004-be jött az a motor, és ekkor jött a teljesen más, újabb B6-os passat is, de amíg nem forgalmazták annak akombi változatát, addig a B5.5 kombikat árulták még (2005-ig), így ezekben találni 2.0, azaz 140 lovas pd tdi-t.
ez nem terepjáró, így em gondoltam hogy terepen akarsz járkálni, meg sztem nem is akarsz, olyan helyre ilyen autóval nem érdemes bemenni, ahol sima elsőkerékhajtásal elakad sztem... nem arra való, az útfekvése jobb, kanyarba jobban tapad, de ezt is leírtam, sztem olvasd el az előző hozzászólásaim.
Igen, egy szónak is 100 a vége, a legkevésbé megszívni a sima 1.9-es, adagolós TDI-vel lehet, azok közül is a 90 lovassal, de a 110 lovas se rossz. (ezt is leírtam már 1x). És igen, az 1.9-es, 131 lovas pd tdi is jó a "nem szögletes hátsólámpájúban (B5.5). ezt is írta már egyszer, bővebben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!