Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akkor égetem a kuplungot ha...

Akkor égetem a kuplungot ha gázt adok neki és engedem a kuplungot? Többi lent.

Figyelt kérdés

Pl.

3.-ban megyek. Gyorsítok majd teszem 4.-be úgy hogy még nem engedtem fel teljesen a kuplungot, de már kis mértékben nyomom a gázt és csúsztatva engedem a kuplungot. Jobb lenne úgy váltani, hogy először felengedem és utána nyomom a gázt? Pontosan mikor égetem a kuplungot? Ha megtartom egy ponton és nyomom rá a gázt?



2015. okt. 16. 15:20
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Klasszikus értelemben a sokáig csúsztatott kuplungot szokták égetésnek nevezni. Ilyenkor tényleg károsodik, általában attól mert hatalmas hőhatás éri a csúsztatástól, tehát "ég". Amit te csinálsz az nem a klasszikus értelemben vett égetés, de ez is csökkenti a kuplung élettartamát.
2015. okt. 16. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
és melyik változat ártalmasabb?
2015. okt. 16. 15:39
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

A kuplung számára az a legjobb ha minél kevesebbet csúszik. de ha egy minimális gázt is adsz a váltásoknál, mielőtt fölengeded a kuplungoz, akkor szebben, egyenletesebben haladsz. Ennyitől semmi baja nem lesz.

Az égetés az, ha huzamosabb idejig a fogásponton, vagy az fölött tartod meg a pedált, és nem engeded fel teljesen.

2015. okt. 16. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 lupara ***** válasza:
64%
"Jobb lenne úgy váltani,hogy először felengedem és utána nyomom a gázt?Igen, az összes sebesség felkapcsolásakor teljesen felengedett kuplungnál nyomod tovább a gázt.Normális ütemet felvéve váltsál,gondolkodás és csúsztatás nélkül,erre szoktatva magad.Sima indulásnál se trükközz a pedállal ha elkerülhető,ezekre vigyázva tovább tart a kuplungod.
2015. okt. 16. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, ahogy a leírásban írtad a módszert, az nem kuplungégetés, hanem úgy kell használni. Persze a kuplung mindig fog kopni, mert fogyó alkatrész gyakorlatilag, de ettől nem fog hamarabb tönkremenni. Ha csak azután adsz gázt, miután felengeded a kuplungot, abból jó nagy bólogatás (az ártalmas az autónak is), és forgalomfeltartás lesz belőle.

A hagyományos értelemben vett kuplungégetés, az az, mikor álló helyzetől indulsz, jó nagy gáz, és a kuplungot meg tartod a fogáspontig hosszú másodperceken keresztül, na ez a kuplungégetés.

2015. okt. 16. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
Kérdés persze az is, hogy mekkora ennek a csúsztatásnak a mértéke. Mert ha éppen csak megtartod a fordulatot a gázzal és úgy engeded rá a kuplungot, akkor az teljesen jó, simábban halad az autó és nem hányják el magukat az utasok. De ha érezhető a fordulatszámkülönbség, mert mondjuk több gázt adtál és úgy csúsztatod rá minden váltáskor mintha elindulnál, na az nem tesz jót. Ha viszont nem érzed azt, hogy hirtelen megugrik a kocsi a kuplung kiengedésére, akkor még nincs baj. Ennyi csúsztatás belefér.
2015. okt. 17. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Kedves utolsó:

annyi gázt adok neki, hogy ne ugorjon meg de azért ne lomhán induljon meg.

Gázt adok és engedem a kuplungot (kb. 2 másodperc) finoman egyenletesen, tartás nélkül. Tehát nem tartom meg sehol, teljesen felengedem.

2015. okt. 17. 14:23
 8/8 anonim ***** válasza:
Nehéz így megmondani, de szerintem ennyi még teljesen belefér.
2015. okt. 17. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!