Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » TPMS szenzoros kerekek cseréje?

TPMS szenzoros kerekek cseréje?

Figyelt kérdés

Ha van egy téli és egy nyári kerékgarnitúrám, mindkettő külön felnin, külön szenzorokkal, akkor kerékcseréknél (tavasszal és ősszel) valamit át kell programozni?

Nagyon nem értek hozzá, ezért kérdezem.

Mostantól kötelező használni ezeket a rendszereket azokon az autókon, melyek gyárilag azzal vannak szerelve. Vajon hogyan érdemes venni téli gumi szettet? Ha felnivel együtt veszem őket, akkor csak úgy van értelme, ha veszek hozzá szenzorokat is (különben úgyis le kell szedni az abroncsot a felniről). Ha viszont 4-5 évente úgyis kell cserélni a szenzorokat - mivel ennyi idő alatt tönkremennek - akkor inkább csak egy felni-szenzor garnitúra, és cserélgetik a gumisnál az abroncsot.

Hogy is van ez? Hogyan jobb?


2015. nov. 5. 01:13
 1/3 anonim ***** válasza:

"Mostantól kötelező használni ezeket a rendszereket azokon az autókon, melyek gyárilag azzal vannak szerelve."


Ez így, ebben a formában nem igaz!



"Kétféle TPMS rendszerrel találkozhatunk: az indirekt rendszer az adatokat az ABS szenzorból nyeri. Ez a rendszer nagyobb toleranciával működik, álló helyzetben nem mér. Az abroncsok belsejében nincsenek szenzorok, de a téli- illetve nyári abroncsok felszerelésénél újra kell kalibrálni a rendszert.


A direkt rendszernél az abroncs belsejében elhelyezett, vezeték nélküli, elemes szenzorok mérik a nyomást. Szakemberek szerint ez a megoldás a megbízhatóbb, mivel az elektronika minden egyes abroncs nyomását külön-külön elemzi, és figyelmeztet, ha eltérést érzékel.

A szenzorok akár utólag is beépíthetők, az új autóknál az indirekt rendszer az elterjedtebb. A szenzorok felszerelése, elemeinek cseréje és programozása szakembert igényelhet, s bizony azt is megköti, hogy milyen cserefelnit rakhatunk autónkra. Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel is ellátott autókon olyan megbízható szakműhelyben ajánlott gumit cseréltetni, amelyben képesek a megfelelő berendezéssel történő kalibrációra is."

2015. nov. 5. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Új autó esetén már mindegyikben van TPMS. Pechemre az enyémben direkt, tehát szenzorral működő. 2015 június elseje után hibás/nem működő TPMS rendszerrel a jármű megbukik a műszaki vizsgán, feltéve, hogy gyárilag bele lett építve. Innen gondolom, hogy kötelezőek.

Köszi az infókat, de java részét tudtam. Csak azt nem tudom, mi a kifizetődőbb? Állítólag egy szenzor élettartama 4-5 év, gondolom ha tárolt kerékben, ha hajtottban, mindenképpen tönkremegy.

Ráadásul, ha jól értelmezem, akár tárolt kerekeket, akár csak a gumikat cseréltetem le, mindenképpen csak szakműhelyben tudják megcsinálni a kalibrálást, tehát az otthoni kerékcserét el kell felejteni. Innentől kezdve nem nagyon látom kifizetődőnek hogy felnivel együtt vegyek gumigarnitúrát. Nektek mi a véleményetek:

2015. nov. 6. 00:01
 3/3 anonim ***** válasza:

Azt, hogy mit tudsz nem tudhatom. Persze a kérdésben még azt írtad: "Nagyon nem értek hozzá, ezért kérdezem." MOst meg már mindent tudsz...


Az igaz, hogy az új autókat fel kell szerelni keréknyomás érzékelőkkel, az is lehet. hogy van olyan vizsgabázis ahol ellenőrzik, de két műszaki között senki se foglalkozik az autóval. Az útszéli rendőr meg pláne nem ellenőrzi, hogy működik-e.

2015. nov. 6. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!