Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van olyan autó melynek motor...

Van olyan autó melynek motor főtengelye golyós csapágyazású? Mik az előnyei? Drágább kivitelezésen kívül miért nem alkalmazzák?

Figyelt kérdés

2015. dec. 19. 19:22
 1/7 anonim ***** válasza:
mert gyakorlatilag csak hatranyai vannak,baromi nehez lenne megcsinalni, mellette qrva draga, ertelme nulla.
2015. dec. 19. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Autóban nem alkalmazzák. Gondold el hogy hogyan lehetne felszerelni egy többhengeres motor főtengelyére? Hát elég nehezen, de ezt még valahogy a gyárban meg lehetne oldani, de a javítóipart elég nehéz helyzetbe hozná. Csapágyhiba esetén az egész főtengelyt cserélni kéne hajtókarostól. A drága kivitelezés már önmagában elég indok egy gyártónak hogy ne alkalmazza. Mert a golyós csapágyazás nem kicsivel lenne drágább hanem sokkal.
2015. dec. 19. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Nem igaz hogy csak hátránya van a golyóscsapágynak, mert ott van mindjárt a kenés, annak a hibáira kevésbé érzékeny a g.cs.
2015. dec. 19. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
nade a motorban viszonylag ritka hogy nem kap kenest a fotengely. Ha az nem kap kenest, akkor a tobbi resz sem kap, es valami ugyis beall a Foldbe mint a gerely.
2015. dec. 19. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Látom még csak a focipálya széléről jöttek bekiabálások, azok is hát olyanok amilyenek.


Elsőnek tisztázzuk van sikló és gördülő csapágy, az utóbbi egyik fajtája a golyós.Siklóból is van sok fajta.


Létezik 4tjárműmotornál is gördülőcsapágyas főtengely és nem csak egyhengeresnél( ott ugye a szerelés könnyű), van olyan 4hengeres 4t ami gördülőcsapágyas de ez motorkerékpár.


Nagy előnye a siklócsapágynak, hogy olcsó a gyártása, könnyű a csere, pontos illesztés érhető el, nem növeli extrém mértékben a forgó tömeget, stb


Gördülőcsapágy előnye: nagy terhelést viselnek el, nem igényelnek folyamatos olajnyomást(de léteznek olajfurattal szerelt gördülő csapágyak amit adott pozicioban lehet beszerelni a furat miatt),stb.


4T főtengelynél a hátrányok és előnyők együttesét nézve a sikló a nyerőbb megoldás.

Pl. hengerfejnél meg pár évtizede már cserélhető siklócsapágy sincs, maga a hengerfej anyaga a csapágy.


Gyártási és tervezési illetve szerelési költségeket nézve nagyon drága lenne és a hajtókar kenése miatt mindenképp van olajpumpa.

2015. dec. 19. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

[link]


Mielőtt lepontozna engem sok tudatlan!

2015. dec. 19. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Egy tuning oldalon azt olvastam, hogy a gördülő csapágyas turbók hamarabb pörögnek fel. Talán a gördülő csapágyas főtengelyekre is évényes lehet ez?
2015. dec. 19. 21:18

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!