Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme van a mostanság...

Mi értelme van a mostanság menő start-stop rendszernek, mikor az önindító hamar elkopik és drágább javítani mint az a spórolt pár csöpp benzin?

Figyelt kérdés
2016. máj. 7. 18:55
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
11%

Csak a környezetvédelem.

Nem a spórolás miatt tették bele. A start-stop rendszer felárát sem fogja soha visszahozni az üzemanyagon.

2016. máj. 7. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
23%
Az az egyetlen előnye, hogy amikor egy új típus fogyasztási adatait határozza meg a gyártó, akkor ezzel a rendszerrel néhány centiliterrel lejjebb megy a fogyasztás, ami pár grammal kevesebb CO2 kibocsájtást jelent 100km-re vetítve. Ez utóbbi adat nagyon fontos a gyártók számára mert a gyártott flotta (modellek összessége) átlaga alapján fizetnek büntetést az EU-nak, ha meghaladják az előírt értéket, illetve vannak olyan országok amikben az autó (papíron) kibocsájtott CO2 értéke alapján (is) fizetik a gépjűrműadót. Tehát minden egyes megspórolt gramm Co2 jobb helyzetbe hozza az adott gyártót a konkurensekkel szemben.
2016. máj. 7. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
27%
Hatalmas igazság, kérdező.
2016. máj. 7. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
61%
Azért ne hidd hogy ugyanolyan önindító mint a sima start-stop nélküli autokban van.
2016. máj. 7. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
45%

Ja, a több millió 10 évnél idősebb, több százezer km-t futott hibridé is mind elkopott és tönkrement... Ha valami sűrűn áll le és indít újra, az egy hibrid.


De egy hétköznapi kocsié sem megy túl könnyen tönkre, erről a taxisok és az ételfutárok mesélhetnének.

Dugóban én is leállítom-indítom, ismert hosszú piros lámpánál szintén. 13 éves autó, és még gyári az önindítója.

2016. máj. 7. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Enyém 3 éves, és egy 3 literes dízelt indítgat, mégsincs semmi baja.

Úgy vannak ezek már tervezve, hogy bírják.

2016. máj. 8. 06:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
20%
Többe kerül a rendszer felára mint a magyar utakon közlekedő autók egy jelentős része! Hidd el, semmi köze nincs a spóroláshoz. Tévedsz ha azt hiszed, hogy üzemanyag spórolás miatt veszik az emberek.
2016. máj. 8. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
32%

Az öníndítók birják, elvégre nem a 70'-es êvek keleti autóiról beszélünk. Az akkumulátorok élettartama az viszont megsínyli a nagyobb igénybevételt.

De ez semmi a megtakarításhoz képest.

Ugyan is egy átlag autó alapjáraton 0,8 liter üzemanyagot tüzel el.

Egy átlagos autó az év minden napján 20 percet jár alapjáraton.

Tehát:

0,333óra X 365 nap X 0,8 literrel = az kb.: 97liter üzemanyag/év.

2016. máj. 8. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
0%

"Azért ne hidd hogy ugyanolyan önindító mint a sima start-stop nélküli autokban van."


Nem bizony, hanem még erősebb, azaz ha elromlik, akkor még drágább cserélni. De nem is ez a gond, hanem a motornak hatalmas terhelés, ha állandóan indítgatják. Hajtókaroknak, főtengelynek, nameg a turbó, befecskendező, minden. Spórolás meg 0.

2016. máj. 9. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
78%
Hmmm, érdekes mód nem nagyon hallani tömeges önindító meghibásodásokról mégse.... ráadásul ha meleg a motor akkor annyira már nem megterhelő a sok indítás, a mérnökök sem hülyék akik tervezik az autókat.
2016. máj. 9. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!