1998-as évjáratú Honda Civic 1.4i S vagy 2000-es évjáratú Suzuki Swift Sedan 1.6 GX? Melyiket ajánlanátok?
Kicsit hosszú lesz, így ha valaki unatkozik és szeret olvasni, az előnyben van. :D A végére azért belinkelem a 2 kocsit. Azért aki nem olvas el mindent, legalább nézze meg őket és írjon rájuk véleményt. Bár ha valaki tud még jobban, akkor nyugodtan ajánlhat, ehhez viszont el kéne olvasni az alábbi rizsát. :D Próbálok nem regényt írni.
Autót akarok venni, ezért kérek tanácsot. Már többször tettem fel itt kérdést ilyen-olyan kocsikkal kapcsolatban, de akkor még csak távoli jövőbeli terv volt az autóvétel. Most van rá valamennyi keretem. Ha nem is a napokban, de a hetekben, maximum 1-másfél hónapon belül szeretném letudni a kocsivásárlást. Nem akarok úgy járni, hogy megint elviszik azt, amit éppen kinéztem magamnak.
Feltételeim:
- szedán/lépcsős hátuljú legyen. Csapott hátuljúban kizárólag a VW Golf 2-3 jöhet szóba. Minden más típusban-márkában szedán. Kombit nem akarok, mert nincs se feleségem, se gyerekeim, se kiscicám, se kiskutyám, se felfújható kisházikó, se roller, se semmi egyéb kacat, ami egy átlag nagycsaládos embert jellemez. :D Szóval a kombit nem használnám ki. A ferdehátú kocsikat viszont nagyon bénának találom, kivéve akkor, ha az a fent említett 2-es vagy 3-as VW Golf.
Így marad a szedán, ami legtöbbször minden típusnál tetszik.
- legalább 1.4-es, de inkább 1.6-os /bár előbbi se rossz, ha feltétlen nincs más/ motorja legyen minimum 80-90, esetleg 100 lóerővel. Nem kell nekem 5000 köbcentis V8-as 300 LE-s Audi és egyéb szörnyszülött, nem másokat akarok letolni az útról. Ugyanakkor azt se akarom, ha nyomom neki, akkor alig gyorsul vagy állandóan otthagynak a lámpánál. Nem 3-4 másodperc alatt akarok 100 km/h-n lenni, de azért némi erő legyen benne. Szóval például 800-as Marutit vagy 1.0-s Suzuki Swiftet sem akarok. Bár ezeket azért sem, mert nem szedánok, ráadásul a Maruti még picike is.
/És ez is egy kitétel lenne még, hogy azért matchbox se legyen a kocsi. Batár nagy Audi-t, BMW-t, Mercit sem akarok, de azért olyan kocsi sem kell, ami a zoknis fiókban elfér.../
-érvényesek legyenek a papírjai. Külföldi papíros autó nem kell. Az olyan autókat is messzire kerülöm, ami végleg ki van vonva a forgalomból.
Legyen rá érvényes a műszaki vizsga, bár ha lejárt nem régen, az se nagy probléma. Legfeljebb azt a 20-25 ezret hozzáveszem még az árhoz.
-műszakilag legyen rendben, működjön rajta minden. Külsejét nézve nem baj, ha nem makulátlan. Mivel kb. 15-20 éves kocsiban gondolkodom, így ha van némi nagyon minimális esztétikai hiba rajta, az még nem annyira gáz. Belseje legyen kulturált, ülés ne legyen koszos/kiszakadt. Igénytelen autó nem kell.
-életkorra kb. 1995 és 2000 közötti évjáratra gondoltam. Maximum olyan 260-270 ezer km legyen benne.
-fogyasztása-fenntartása ne legyen túl költséges.
-minimális "extra" legyen benne /bár nézőpont kérdése, kinek mi az extra/. Ilyenekre gondolok, hogy elektromos ablak elöl-hátul, elektromos tükör, ködlámpa, fejtámla, fordulatszámmérő, CD lejátszó, központi zár, szervó, ABS. Ezek közül egyik sincs pl. a 2101-es Ladában, amit egyébként nagyon szeretek, és nézegettem is, mint lehetőséget, de ezek hiánya miatt lemondtam róla.
Sávtartó segítség, tolatóradar, monitorok és mindenféle 21. századi bisz-basz nem kell bele. Ha valakinek csak ezek számítanak extrának /ezért is írtam először idézőjelben/, akkor nem, nem számít, hogy extrák legyenek benne, sőt. Fapados autóra vágyom. :D
-az árat nézve nagyjából 500 ezret szánnék rá. Maximum 600 ezret, de az már plafon. Abban benne kell lennie mindennek /átíratás és ha nincs rá műszaki vizsga + kötelező biztosítás megkötése/.
-fontos lenne, hogy ne kelljen elmenni érte az ország 2 végébe, hanem valahol Budapest környékén legyen. Voltak olyan kocsik, amik minden szempontból megfeleltek, de lemondtam róluk, mert 300 km-t kellett volna utazni érte valahová vidékre.
Bocs, ha hosszú voltam, köszi, ha elolvassa valaki. A 2 kocsi pedig ez lenne.
Civic:
Swift Sedan:
Igen, valami ilyet én is hallottam, hogy használt kocsit nem nagyon szabad autószalonból venni, hanem inkább magánembertől. Én úgy vagyok vele, hogy próba-szerencse. Rájuk nézek. Persze azt nyilván meg fogom kérdezni, hogy átvizsgáltathatom-e valahol a kocsit. Ha nemleges választ adnak, akkor azonnal hagyom is ott őket... Ezért is fontos, hogy ne nagyon kelljen elmenni több száz km-t érte vidékre az isten háta mögé, hanem valahol a közelben legyen.
A Civicet áruló kereskedés nyitva van szombaton is 9-től 16-ig, lehet, hogy holnap benézek Pestre az Üllői útra.
Szóval utálod a Suzukikat... Nyíltan nem mondtad ki, de a "csak Suzuki"-ból kikövetkeztethető. :D Oké, elfogadom, nem szeretheti őket mindenki.
Én az 1.6-os Swift Sedanban azt szeretem, hogy ötvözi egy viszonylag jobb autó tulajdonságait a Suzuki olcsóságával/megbízhatóságával. Jóval erősebb, mint az 1.0-s változat, de még az 1.3-asnál is. Gondolom, elég jól is gyorsul. Ezt csak abból következtetem, hogy az én előző kocsim egy Toyota Corolla Wagon /kombi ugyan, amit megörököltem, de nagyon szerettem/ volt, 1.4-es motorral, 97 LE-vel. Rendre otthagytak a zöldre váltó lámpánál... Valszeg azért, mert a motor kicsi volt a karosszéria méretéhez képest, túl nagy súlyt kellett cipelnie. Ellenben a Swift Sedannak kisebb a kasznija, nagyobb a motorja és ebben is van 90+ lóerő. Innen következtetem, hogy jól gyorsulhat. Legalábbis az én előző kocsimtól mindenképpen jobban.
Az alkatrészárak és a megbízhatóság meg gondolom, ugyanazok, mint egy gyengébb Suzuki Swiftnél. A fogyasztás talán eltérő lehet, mert az 1.6 biztos többet zabál, mint az 1.0 vagy az 1.3, de nem hiszem, hogy jelentősen többet.
Családban is van egy 1.4 corolla 97 le :) Szerintem eleg jol gyorsul.. illetve nekem van egy accord :)
Én a Hondat venném :) Képek alapján szép mind a kető amugy, meg jónak tűnik
Köszi a választ! Accordokat is nézegettem, de az nekem már nem nagyon férne bele a maximum 600 ezres költségvetésbe.. Habár nem is olyan régen találtam egyet, ami kb. 750 ezerről volt 650 ezerre leakciózva, tehát mínusz egy 100-as. 130 LE, 1.8-as motor, 1999-es évjárat. Képek alapján hibátlanul nézett ki. Nagyon szemeztem vele, de hát hiába volt akciós, a 650 ezren felül még átíratás + biztosítás, úgy pedig már 750-800 ezer között lett volna a teljes összeg. :( 600 ezernél többet pedig semmiképpen nem akarok autóra kiadni.
A tiéd mennyi idős? Milyen paraméterei vannak? Használtan vetted?
Lehet pár indiszkrét kérdésem? :) Mennyi volt, mikor 2004-ben megvetted? 6-7 millió? Saját pénzből jött össze vagy valaki besegített? Ha saját, akkor minden elismerésem!
A Corolla Wagont, amit 3 éve megörököltem édesapámtól, még ő vette 2006-ban 4 millióért szintén új állapotban a saját nevére. /Tavaly sajnos kénytelen voltam eladni a kocsit, ezért akarok most újra autót./
Ehhez viszonyítva gondolom, hogy akkor egy ennél erősebb Honda Accord, ami csak 2 évvel idősebb, olyan 6-7 millióba kerülhetett akkor. De lehet, hogy még keveset is mondtam. Ilyen összegek miatt én soha nem akartam gyári új autó, kizárólag használtat. 10-15 éve még vettem volna, persze csak akkor, ha mellette legalább 10 millióm még lenne tartalékban. Ma már milliomosként sem vennék új autót, mert ki tudja, hogy ezek a túlmodernizált divatos "krosszóverek" és egyéb műanyagautók milyen állapotban lesznek 10-20 év múlva...
Mindennel együtt plusz 1 garnitúra alufelni teligumival volt 8.6 majdnem full extras bőr.. stb csak az automatavaltot nem kértem , azt nem szeretem
Igen a corollat mi is 4.5 vettuk 1.4 2001 es
Azért besegitett faterom pontosan 2.5 millioval a vételnél . Amit aprankent visszaadogattam neki
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!