Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Európában (államilag) miért...

Európában (államilag) miért vannak előnyben részesítve a kisköbcentis autók?

Figyelt kérdés

Szerintem, aki vezetett már igazi V6-os, V8-as motorral szerelt autót, ki sem akar belőle szállni.


A volt főnökömnek, van egy Renault Latitude.Bár, nem tudom megvan-e még neki.Ő nagy francia autó rajongó, meg pénze is volt rá, így ilyet vett.

Abban a kocsiban V6-os dízelmotor volt, 3000 köbcenti, 240 lóerő körül.


Az autó nem volt valami szép, a belső anyaghasználat minősége is elmaradt egy hasonló kategóriás BMW vagy Audi modelltől.

De, a motorja az eszméletlen jó volt.


Amikor vezettem, ledöbbentett, hogy mennyire dinamikus, milyen jó vele menni.Talán, a motorozáshoz tudnám hasonlítani azt az érzést.

A dízelautóknak általában ronda a hangja, ennek viszont szépen muzsikált.


Előzni gyerekjáték volt vele,egyet pislantottál és már 130-nál járt a Km/h mutató.

Össze sem lehet hasonlítani egy 4 hengeres blokkal szerelt kocsival.



Sajnos, Európában az átlagember nem vesz 2 literesnél nagyobb autót, még Nyugat-Európában sem.

Azért, mert Európában nagyon megadóztatják a nagyobb köbcentis kocsikat, illetve az üzemanyagot is.

Így, a 4 hengeresnél nagyobb blokkal szerelt járgányok a gazdagok kiváltsága.



2016. aug. 5. 18:13
 1/4 anonymus950 ***** válasza:
Meg is valaszoltad a kerdest. Egyebkent meg nincs ra igeny, regen se volt, Szerinted regen miert nem gyartottak 3,4,5,6 literes v6,v8 blokkos ladat például?
2016. aug. 5. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

A 70-es évek elején még szaladgáltak a V8-as Mercik meg társai dögivel az utakon, de aztán beütött a benzinkrízis, és azóta Európában meg Amerikában is beállt ez az állandó spórolásra való törekvés az autók terén. Amerikában azért nem annyira jött be, de Európában nagyon. Meg aztán a másik, hogy Európában nem is utaznak az emberek olyan nagy távolságokat, és véleményük szerint nincs szükség a nagy motoros autókra.

Pedig már én is eldöntöttem, hogy 6 henger alá nem adom többet soha, mert annyi a minimum egy autóba, nekem is 3.0-ás dízelem van most, de volt V8 benzin is. Csak az a baj, hogy néhány év múlva már 6 hengerest sem fognak gyártani, nemhogy V8-at... Inkább ráakasztanak a 2 literes 4 hengeresre 4 turbót sajnos.

2016. aug. 5. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Semmi nem indokolja, hogy minden egyes lakos a 80-100 kilós seggét 1,5 - 2 tonna vassal és 2-300 lóerővel vitesse.

80-100 LE a szabályokat betartva mindenre elegendő.

Akinek nem, a meg fizessen.

2016. aug. 5. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 veterán vas ***** válasza:

"miért vannak előnyben részesítve(sic) a kisköbcentis autók"?

Szerintem nincsenek előnyben, hiszen ha akarsz, Te is vehetsz valami megalomániás nagyobb darabot, ahogy a volt főnököd. Valószínű az üzemanyag árak, és a települések egymástól való távolsága az alapja, hogy leginkább 1200-1600 körüli motorokkal szerel autókat használunk.

És talán a józan ész is.... ;)

Áruld el, pl. Te -belvárosban élő és dolgozó lakosként- mire tudnál használni egy a 3800-es V8-as 2.5 tonnás amcsi cirkálót a mindennapokban?

Tankolnál hetente 50E-ért?

Elfoglalnál 2-3 parkolóhelyet minden alkalommal?

Anyázva tolatgatnál az óváros szűk utcáin?

Nyomnád a V8-as kompresszorosnak a "Lakóövezet 30km/h" táblánál?

Gyorsulnál, két egymástól 100m-re levő fekvőrendőr között?


Lásd be, hogy nem sok értelme lenne.

2016. aug. 6. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!