Valaki megmondaná, hogy a pdtdi-s motornak mi az előnye, meg hogy a 2500 bar-os befecskendezési nyomás az hogy lehet? Számított vagy mért érték? Mért sülnek be a pd elemek?
A youtubeos Pd oktatóanyagba szerintem jól elmondják a befecskendezés elvét. De nagyon -nagyon lebutítva, mintha egy injekciós fecskendőből gyorsan kinyomod a benne lévő folyadékot. Ott is viszonylag nagy lesz a nyomásnövekedés.
Teszt padon lehet mérni, de számolni is lehet (meg se próbáld).
A besülés akkor van ha nem a megfelelő olajat használják, mert sajnos általában a pd olaj a duplájába kerül, és sokan sóherek megvenni, aztán meg csodálkoznak hogy idő előtt javítani kell.
Minél nagyobb a nyomás, annál pontosabb, hatékonyabb a befecskendezés, ezáltal hatékonyabb is.
Amikor a PDTDI-k megjelentek, akkor a common railek még nem tudtak ekkora nyomást, ebben jobb volt a PD a 2000-res évek elején. Csakhogy a CR rendszerek állandóan tudták szabályozni a nyomást, asszem 300-tól ezer - valahányig. Így nem mentek mindig olyan nagy nyomáson, és ezért is olyan hangosak a PD-k alapjáraton is, mert ott alapjáraton is 2500 bar a nyomás, egy CR-nél pedig vagy 300.
Egyébként a modern CR-nél is már vagy 2500 bar is lehet a max befecskendezési nyomás, és ez előny. Nem ettől megy tönkre sem a PD elem, sem a CR rendszer.
Amúgy nagyobb PD elem alatt mit értesz? Mert nem volt ám olyan sokféle PDTDI motor, hogy csak úgy cserélgetni lehessen az elemeket erősebbre.
Úgy veszem ki a kérdésedből, hogy még nem vettél Pd-t. Pl. 5ajtós Golfom van 101Le-vel. Mikor megvettem gondoltam meg is chipeltetem (kb35000 felénk). De elmentem vele mostmár kb 1500 km-et 2 hét alatt, és arra jutottam, hogy normálisan használva bőven elég az ereje. Nagyon dinamikus, 4-5 autót leelőzők vele ott ahol a 90 le-el csak max kettőt mertem. Vagy pl mikor elősuzőr mentem Budára Győrből sötétbe arra voltam a legjobban kíváncsi, hogy hogy megy majd átt a Tata környéki dombokon. Az eredmény az lett, hogy beértem Budaörse és észre sem vettem az emelkedőt, pedig nem kicsi.
Passzathoz már inkább a 130-as kell a súly miatt.
Ezeket gyengének találod nem neked való!
Egyik haverom azzal próbált etetni, hogy 185 hp-ig tolta fel a 2003-as passatot, nagyobb turbó, nagyobb pd elemet, meg chipet emlegetett...
Ja csak nagyobb turbótol nem lesz nagyobb a hp, turbó nyomást meg lehet növelni...
---
Ford párti vagyok egyébként, meg benzines.
Egyébként nem zárkózok el semilyen technológiától, meg érdeklődő típus vagyok...
Pld Szergej orosz mozdony is pd "elven" működik.
Jó kérdés, de mikor mondtam neki, hogy xy kocsival kiállnék vele szembe (2.0ás ford fiesta) akkor arra nem válaszolt semmit.
Nem hinném, hogy csinált is vele valamit, mert csak anyagilag gyanús nekem az egész történet. Ja meg hogy 14 forint/km-re kijön neki az utazása elmondása szerint... khm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!