Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Passat B5-ős 98-as 1.6-ős...

Passat B5-ős 98-as 1.6-ős benzines AHL motorkód vezérlés és vízpumpa csere házilag mennyire bonyolult?

Figyelt kérdés

A fent említett kocsin előjött pár napja, hogy nincs fűtés és a víz is 90 fok fölé megy. Termosztátot kicseréltem, de nem változott semmi. Plusz a régi termosztátot is leteszteltem és jól működik.

Radiátor dugulás vagy vizpumpára gyanakszom. Radiátort holnap nézem meg, úgy hogy leveszem a csöveket és át engedek rajta meleg vizet. Ha jól átfolyik akkor az elvileg jó. Legalábbis úgy tudom, hogy így lehet ellenőrizni.

Ha pedig a radiátor is jó akkor vízpumpa lehet a bűnös. Erre gyanakszom inkább.

A kocsi hossz motoros így az egész elejét le kell bontani, plusz mivel a vezérlés hajtja a vizpumpát ezért egyben cserélnék mindent.

Nem cseréltem még vezérlést, de tudom, hogy jelöléseket kell tenni, és előírt nyomatékokkal kell meghúzni a csavarokat. Tesztelni pedig a főtengely körbe forgatásával lehet, hogy ha a jelen marad akkor jól csináltuk. Ennyit tudok a vezérlés szereléséről. De már lelkiekben felkészültem rá.


Kérdésem az lenne, hogy esetleg aki ismeri ezt a nem túl gyakori típust milyen tanácsokat tudna adni, hogy mire érdemes figyelni, milyen tippek trükkök vannak esetleg amivel nem lehetek tisztában.

Köszönöm!



2017. jan. 7. 18:49
 1/7 cselez ***** válasza:
Hengerfej hibára nem gyanakodtál? Úgy tudod leellenőrizni, hogy leveszed a kiegyenlítő kupakját, majd elindítod és járatod a termosztát nyitási hőfokig, közben nézed, hogy a kiegyenlítőben levő víz nem buborékol-e. Ha folyamatosan jönnek elő a buborékok, vagy nyomja kifelé a fagyállót akkor baj van, és azért nincs fűtés mert beszivárgó gázok miatt lelevegősödik a radiátor.
2017. jan. 7. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 cselez ***** válasza:
67%

A vezérlés összejelöléséhez van egy jó tippem azoknak akik nem profik a szakmában: A motort tekered a látható jelölésig ami a főtengelyen van, de igazából mindegy, mert, minden egyes keréken (Főtengely, vezértengely, olajszivattyú (a gyujtás miatt ezt is jelölni kell) tehát egy-egy fogat összejelölsz festékfilcel a vezérmű szíj csatlakozó fogához. Még azt is megjelölheted a szíj tetején, hogy melyik kerék jele. Miután levetted a szíjat egymásra fekteted az új és a régi szíjat és a régi-röl a jeleket átfested az új szíjra, ügyelve, hogy az adott jel pontosan annyi fog után következzen mint a régi-nél.

Ezután már csak a szíjon levő jelölést az adott kerék jelölt bordájába illeszted és így nem tudod elrontani a pozíciót még akkor sem, ha a gyári jeleket nem találod meg.

2017. jan. 7. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a tanácsot. Hengerfej hibát én kizárnám, mert nincs vízfogyásom és az olajfogyasztás is elenyésző.

De holnap megnézem az általad leírt modszerrel.

Vízpumpát egyébként különösebb bontás nélkül lehet ellenőrizni, hogy működik-e?


Pl a felső radiátor csőnél hideg a víz és kézzel össze lehet nyomni, nincs benne nagy nyomás. Akkor melegszik egy kicsit ha mar a motor is meleg és a gumi cső kicsit átveszi a hőt.

Plusz ha a kiegyenlítő tartályba menő felső csövet levettem és belefujtam a kiegyenlítő tartályban felment a vízszint. Majd a fújás után vissza lement.

2017. jan. 7. 19:39
 4/7 anonim ***** válasza:

A 8 szelepes motoron nem túl bonyolult a szíjcsere, itt egy kis segítség:

[link]

2017. jan. 7. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 cselez ***** válasza:
A vízpumpa működésének legegyszerűbb ellenörzési módja, ha felmelegíted a motort és lehet érezni mikor a termosztát kinyit, mert akkor hirtelen átmelegedik a hűtő és a hozzá vezető csövek. Ez azt jelenti, hogy a víz (fagyálló) körbefordul a rendszerben, tehát a vízpumpa jól működik. Ellenben ha nem működik akkor a hűtő nem melegedik át teljesen csak langyos lesz és a motorban a hűtőfolyadék szép lassan felforr, mert nincs meg a keringetés.
2017. jan. 7. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 cselez ***** válasza:
Csak még annyit, hogy ha a fűtés radiátor el van tömődve akkor sem melegednek át az oda vezető csövek, mivel nem tud bennük áramlani a folyadék.
2017. jan. 7. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

A fűtés radiátor elméletileg jó, mert mikor légtelenítettem a termosztát csere után akkor a fűtésbe menő két csőről lehúztam a bal oldaliról addig amíg a kis lyuk szabadon nem lesz, de a cső még rajta van. És fűtés maxra, majd gázadások mellett addig ment ameddig mar csak víz nem jött a kis lyukon keresztül. Bár nem néztem meg a jobb oldali csövet de gyanítom hogy azon keresztul azért visszajött a víz.

De javits ki ha tévedek.


Láttam mar hogyan mossák át a fűtés radiátort. Majd ha szerelem azt is megejtem.

2017. jan. 7. 22:06

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!