Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nyomaték, lóerő, mennyit számít?

Nyomaték, lóerő, mennyit számít?

Figyelt kérdés
Tudom már sokszor ki volt vesézve a téma, de mégis csak, a modern dízelek a hasonló lóerős ám benzines társaikat pl e90 320d - 320i (csak egy példa) elég rendesen oda verik. Ennyit számít a nyomaték? Egy erőbek nézhetjük vagy pontosabban minek?

2017. márc. 26. 20:37
1 2 3 4 5
 1/42 anonim ***** válasza:
88%

A nyomatéknál nem csak az szamit,hogy jó nagy legyen,hanem az is fontos hogy az milyen fordulatszam tartomanyban van jelen!A modern cr dizelek meg ebben nagyon jok!Nagyon alacsony fordulattol mar nyomatekcsucson vannak es egesz sokaig meg is marad ez az allapot!Ha megnézel egy ilyen dizel teljesitmeny/nyomatek diagrammot,auz fogod latni hogy alapjarat utan a nyomatekgörbe azonnal a csúcsra tör,es aztan szép egyenesen ott is marad majd a maximális fordulatszam kozeleben kezd el zuhanni!

A benzinesek ezt nem tudják....legalabbis a szívók...

2017. márc. 26. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/42 anonim ***** válasza:
Azért jó a dízel, mert a dízel 2000-2500 közötti fordulaton úgy megy, mint a benzines (szívók) 4000-5000res fordulaton. Ami már bizony egy benzinesnek is sok. Ezért a mindennapi normális közlekedésben a dízel mindig rugalmasabb, mert ésszerű fordulatszámon is nagyon jól megy, a benzines 2000-3000 között csak éppen hogy megy. Ha viszont a benzinest kihúzatod tiltásig, akkor már az lesz a nyerő, de legalábbis biztos hogy nem lesz lassabb a dízelnél. A motornak továbbra is a teljesítmény a legfontosabb adata (lóerő), nem pedig a forgónyomaték. Bár a mindennapokban utóbbinak veszed hasznát.
2017. márc. 26. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/42 anonim ***** válasza:
Tehát a legnagyobb különbség ott van közöttük, hogy melyik milyen fordulaton adja le az erejét és a max forgónyomatékát. A dízel alacsonyabb fordulaton, a benzines pedig magasabb fordulaton.
2017. márc. 26. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/42 anonim ***** válasza:
valóban jobban mennek a dízelek,részben az autók tele vannak pakolva mindennel,mindenféle komfort és védelmi stb stb cuccokkal és így szépen híznak is ezek az autók.Nehezebb autókat meg a turbódízel sokkal jobban viszi mint a benzines társaik...
2017. márc. 27. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/42 anonim ***** válasza:
92%

"Tudom már sokszor ki volt vesézve a téma"

"Ennyit számít a nyomaték?"


Sokszor ki volt vesézve, te meg nem figyeltél oda(a többiek sem).


A max nyomaték és a max teljesítmény csak egy katalógus adat, nem ez a lényeg. Az a lényeg, hogy egy adott tartományban mennyi a rendelkezésre álló csúcsteljesítmény. Napi közlekedésben azért jobb a dízel ( azoknak akik arra izgulnak, hogy a fordulatszámmérő mutatója ne menjen 2500 fölé )mert ebben a tartományban jóval nagyobb az elérhető teljesítmény, mint a szívóbenzinnél.

Ha melléteszel egy azon a fordulaton ugyanolyan teljesítményű feltöltött benzinest, akkor a benzines csúcsteljesítménye a motor kialakításából és az elérhető magasabb fordulatszámból adódóan sokkal nagyobb lesz.


Gyorsan ránéztem, a benzines E90 2 tized másodpercet kap 0-100-as sprinten a dízeltől laborkörülmények között ez 54cm. Ez a rendesen odaveri kategória? :D

2017. márc. 27. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/42 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Utolsóhoz: gyári adatot nem tudom, saját és mások tapasztalata alapján írtam, de még ha jól emlékszem a totalcar cikkében is benne van, hiába a gyári adat, gondolom az is közre játszott, hogy az e90 320i volt az első négy hengeres 20i bmw.

2017. márc. 27. 11:04
 7/42 anonim ***** válasza:
36%

A dízelek nem a dízelségük miatt mennek olyan jól, hanem mert turbósak. Ha ugyanezt a dízelt egy turbóbenzinessel hasonlítanád össze, már más lenne az eredmény. Azok már 1400-tól leadják a max nyomatékukat (dízelek 1600-1800 közt) és emellett majd 6000-nél van a teljesítménymaximumjuk (dízeleknek 4000 körül). Ami ráadásul alapból nagyobb szokott lenni. Tehát több erőd van, ami hamarabb és tovább a rendelkezésedre áll.


Turbóst szívóhoz meg teljesen értelmetlen hasonlítani.

2017. márc. 27. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/42 anonim ***** válasza:

De hogy a kérdésedre is válaszoljak a lóerő vagyis a teljesítmény számít. A nyomaték csak azt mondja meg, hogy mekkora erőt tud kifejteni a motor. Azt viszont nem mondja meg, hogy hányszor tudja kifejteni adott idő alatt, pl 1 perc alatt. És ebben marad alul a dízel mert csak kevésszer tudja azt az egyébként nagyobb erőt. Ráadásul a kisebb fordulat miatt, ahhoz, bogy ugyanolyan gyorsan lehessen vele menni, növelni kell az áttételt, ami ugye arányosan csökkenti a nyomatékot.


Míg a benzines ha kisebb is a nomatéka, de azt a keveset többször képes leadni egy perc alatt.

2017. márc. 27. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/42 anonim ***** válasza:

Azért hagyhatta ott a dízel mert:

1. Turbós

2. Csippelve volt

3. A benzines vezetője lusta volt visszaváltani

2017. márc. 27. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/42 anonim ***** válasza:

"gondolom az is közre játszott, hogy az e90 320i volt az első négy hengeres 20i bmw."


Semmi köze hozzá.

2017. márc. 27. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!