Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet kuplung csúsztatása...

Hogy lehet kuplung csúsztatása nélkül szépen közlekedni?

Figyelt kérdés

Ha váltok, mindig egy kicsit csúsztatom hogy ne érezzem azt hogy vált, tehát ne rántson egy picit az autó. De ez elvileg nem tesz jót.

Tehát: csúsztatás nélkül hogy kell szépen váltani?


2017. nov. 26. 11:07
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Hát engedd fel a kuplungot .
2017. nov. 26. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
29%

A hiba az ön készülékében, leginkább a bot lábában van!

Sebességváltás előtt leveszed a gázról a lábad, és utána váltasz fokozatot. Mikor a kuplungot felengedted, és leszálltál a pedálról, utána adsz FOKOZATOSAN gázt.

2017. nov. 26. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Ne változtass, jól váltasz!


Ültem én már olyan ember mellett, hogy úgy váltott, mintha közben egy kamion megtolta volna hátulról az autót...

Az a lényeg: lefele-felfele gázzal váltunk.

Felfele: fogáshatárig gyorsan kuplung ki, fogáshatárnál picit megtart, aztán lassan enged, hogy a hajtáslánc fel tudja venni a fordulatot.

Kuplungot ne sajnáld, de ne is égesd, ez a legolcsóbb, ami ha cserés, nem gond.


Valaki írta a felengedett kuplung utáni gázadást, ez a legkiválóbb módszer a kettős tömegű és a hajtáslánc tönkretételére!

2017. nov. 26. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Sehogy. Ugyanis pontosan az a kuplung feladata, hogy a motor és a hajtáslánc közötti fordulatszám-különbséget kiegyenlítse.


A kuplungcsere olcsóbb, mintha kettőstömegűt, féltengelyt vagy váltót kéne cserélni.

2017. nov. 26. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
Márpedig a kuplungot csúsztatni kell mindig, ne ess tévedésbe, hogy nem kell. Mikor azt mondják, hogy nem szabad a kuplungot csúsztatni, arra gondolnak, hogy ne tartsd elindulásnál 10 másodpercig fogásponton a kuplungot, 4000res motorfordulatnál. De váltáskor például 1 másodpercig kb kell is csúsztatni, mert másképp rángat az autó, ami nem tesz jót sem a váltónak, sem a motortartó bakoknak, sem az utasok nyakának.
2017. nov. 26. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Most már tudom, hogy miért van annyi rossz kuplungú használt autó. Itt majdnem mindenkonek botlába van!
2017. nov. 26. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Akkor nem kell csúsztatni a kuplungot, hogy ha viszonylag gyorsan váltasz, és pontosan akkor engeded fel a pedált, amikor arra a fordulatszámra esik vissza a motor, ahol a kuplung felengedésekor lenne.

Kis gyakorlattal, és ha már ismered az autód, könnyen megcsinálható, és szinte észrevétlenül lehet váltani.

Visszaváltásnál pedig gázadással kompenzálom a hiányzó fordulatot(rev matching), persze már kinyomott kuplunggal, nem az a cél, hogy leégessem. Fékezés közben is lehet így visszaváltani, de az már elég nehéz, sokat kell gyakorolni, inkább versenyzők használják.(Hell-toe shifting)


Persze nagymama nem ilyen technikákkal közlekedik, mégis bírja az autója, de ez csak neked jó, és kisebb részben az autónak, és kitűnsz a tömegből, hogy te ilyen technikákat is tudsz, és örülhetsz a fejednek :D

2017. nov. 26. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Bocs, heel, mint sarok, nem hell. :D

#2 Ez az ökörség, amit az oktatók hajtanak, amikor tanultam, én alig tudtam finoman váltani. Ráadásul egyes dízelek akkorát rántanak, ha kuplungolás előtt elveszed a gázt, hogy befejeled a szélvédőt. Azoknál a kettőt egyszerre kell csinálni.

2017. nov. 26. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

"Itt majdnem mindenkonek botlába van!"


Mire érted? Hogy csúsztatom, vagy hogy nem csúsztatják a kuplungot?

2017. nov. 26. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Arrá értem, jogy a kuplung csúsztatás elinduláshoz, lassú pontos manőverezéshez kell. Sebességváltáskor, kanyarodáskor nem kell a kuplungot csúsztatni. Persze ez nem aut jelenti, hogy váltáskor leugrálunk a pedálról, de viszonylag lendületesen le lehet róla szállni.

Írták itt sokan a kettőstömegű lendkereket. Nem tudom hogy értik e a működését. Mert ha értenék, akkor tudnák, hogy az éppen azért van, hogy a csillapítóbetét elmozduljon. Tehát akár mennyi ideig csúsztatgatják a kuplungot az mindenképpen elmozdul. Jisz még üresjáratban is mozog, ezzel csillapítva a motor által keltett rezgéseket.

Még annyit, hogy a közhihedelemmel ellentétben a kettőstömegű lendkerék mindenképpen el fog romlani egy idő után. Ha nem botlábú a spfőr, akkor néhány százezret kibír, de előbb itóbb cserélni kell.

2017. nov. 27. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!