Csak szerintem vannak itthon irreálisan túlárazva a használt autók?
3-4 éve sűrűn nézegettem a 2005- swift-eket, és emlékeim szerint 600-700 ezer, esetleg 800 ezer körül volt néhány.
Most meg 800-900 ezer forint az átlagáruk, de sok van 1,2 millióért is.
Bocs a kifejezésért, de ki vesz ilyen szart?
Volt 2005 swift-em, az elektronikája hulladék, 15 évet ha kibír... De a többi az jó, a motorja elnyűhetetlen. Hát lehet majd bőgetni, miután minden más tönkrement körülötte.
Én arra számítottam, hogy 600 ezer körül már nagyon jó állapotúakat lehet kapni...
Egy 2,5 milliós autó a 13-adik évében hogy érne már akár 1 milliót? Hol élnek ezek? Ráadásul szerintem ez pont az az időszak, amikor kezd tönkremenni a váltó is. 20 évesen ezek már tyúkólnak sem lesznek jók, ráadásul kezdenek jönni az elektromos autók, de csak nő az áruk a használt kocsiknak. Vagy csak a 2005- Swift-nek?
'10-ben 900 ezerért vettünk volvo s70-t 12 évesen (amivel eddig semmi gond nem volt), most is kaphatok 12 éves swiftet 1 millió körül. Csak összehasonlításképp.
Vicc... Ez nagyon abszurd.
3.: Azt értem, mindenki annyiért adja amennyiért akarja, de szerintetek mennyi a valós értéke ezeknek?
Azzal a szemmel nézve, hogy 8 éve tizedáron vettünk egy autót az eredeti vételárához képest 12 évesen, most meg ugyanez a swift-nél harmad ár... Hát számomra ez igen csak furcsa.
Egyébként a '05 swift-et ne hasonlítsuk pl. a '10 swift-hez, utóbbinak 1 csillaggal jobb a töréstesztje.
Mindegy, nekem az a véleményem, hogy aki 1 milliót kiad egy alsó kategóriás 10+ éves autóra, az meg is érdemli! Én személy szerint vennék egy Dacia Logan-t 2 milláért, ha nagyon kéne autó, és azzal 10 évig semmi gond nem lesz, szerintem hosszú távon sokkal jobban megérné.
A szmogriadó miatti korlátozások erősen befolyásolják az autó értékét. Hiába vettél akármilyen márkás Volvót/Alfát/Subarut, ha 2000 előtti (azaz nem kaphat EURO3-as papírokat), akkor drasztikusan csökken az értéke. Lehetne a dolgot árnyalni, de az a helyzet, hogy az autóvásárlók zöme még mindig Pest megyéből és Budapestről kerül ki, akiknek fontos, hogy minden szükség esetén be tudjanak hajtani a fővárosba - de persze a többi magyar városban is elég durva szankciókat helyeztek kilátásba. Ez egyébként ugyanúgy igaz a Swiftre meg többi kisautóra is, hogy van egy szakadás a 2000-es évjáratnál az árgörbében.
Ha meg konkrétan az autó életkorát nézi az ember, akkor egyszer 5 éves korban van egy nagy zuhanás értékben (a cégek ekkor írják le 0-ra a kocsit, általában új céges autót vesznek), utána meg 18-22 éves kor körül, amikor a magánemberek megunják, nem akarják nagy szervizre vinni vagy egyszerűen csak meghal a tulajdonos és nyomottabb áron kénytelenek értékesíteni (bácsiautóknál, mint a Swift ez kifejezetten számottevő).
"ki vesz ilyen szart? "
Nem én csorgatom rá a nyálam.
Engem nem érdekel mennyibe kerül használtan, pedig nekem újonnan vásárolt van.
Amíg jó nem adom el, mivel szerintem túl keveset kapnék érte. Hoppá: Az, hogy sok vagy kevés nézőpont kérdése.
Mindennek annyi az ára amennyit ér. Vegyél C5-öst az olcsó. [link]
Szerinted a volvó is. Az sem jó neked?.
A piac beárazza. Mondhatod, hogy szerinted sok a Gellért Hegyen 3 millió egy négyzetméterért, mert BorsodBorzasztón azért már komplett házat kapsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!