Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehet kiküszöbölni,...

Hogyan lehet kiküszöbölni, hogy az autó visszaguruljon kicsit elindulásnál?

Figyelt kérdés

Nemrég kezdtem vezetni, és múltkor az oktatóm azt mondta nagyon enyhe emelkedő, mikor megálltam, majd elindultam, hogy azért nem gurultam vissza, mert benyomta ő is a kuplungot.


én is nyomtam, el is indultunk, akkro sem értem.


Normális válaszokat akarok, mert szeretném ha leírva lenne, így hamarabb megértem, mint hogy még 5x megkérdezzem vezetés órán.



2019. jan. 22. 14:58
 1/8 anonim ***** válasza:

Kézifék használata,valamint a kuplung egyidejű felengedése a "tanulómegoldás"

Később,kellő rutinnal már kézifék behúzása nélkül is menni fog.

2019. jan. 22. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Beviz Elek ***** válasza:

A kuplung oldja a motor és a váltó közötti kapcsolatot. Ha ketten nyomjátok nem változik semmi, illetve ha dombon nyomod a kuplungot (és a féket nem) akkor elgurul az autó. Ha ketten nyomjátok akkor is, ha utasok vannak hátul és a csomagtartóban akik szintúgy nyomják akkor is. Ha azt akaros hogy ne guruljon el az aitó, akkor a féket kell nyomni.


Tanulóként még nehéz, de amúgy úgy a legegyszerűbb hogy nyomod a féket, fogáspontig engeded a kuplungot, a fékről átteszed a lábat a gázra, pici gáz, picit engedsz a kuplungon és elindulaz előre visszagurulás nélkül.

2019. jan. 22. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
52%

1. Állsz, nyomod a féket. (Vagy behúzva van a kézifék)


2. Csúszáspontig felengeded a kuplungot, közben leveszed a fékről a lábad (vagy kiengeded a kéziféket)


3. Gázt adsz, közben engeded fel a kuplungot.


- Ha nagy nyomatékú az autó, vagy magas az alapjárat, vagy kicsi az emelkedő, akkor gázt se kell nyomni.

- Ha nagyon csúsztatod a kuplungot, pláne ha közben nagy gázt adsz, azt a kuplungtárcsa nem szereti...

- Ha nagy gázt adsz (kipörgő kerekekkel indulsz, stb), az se frankó, mert akkor nem érzed a dolgot...

- Ha lassan csinálod, vagy nem jól, akkor vagy lefullad a kocsi, mint egy béna elindulásnál, vagy hátragurulsz


Pro tippek:

- gyakorolj

- kezdőbbeknek kézifékkel könnyebb (nem kell rakosgatni a lábukat közben a pedálról-pedálra), de nem ártana, ha menne így is, úgy is...

- a 2. pontot két pontba szedheted és ha megvan az első része, akkor menjen a másik fele

2019. jan. 22. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Kézifékes elindulás, nem pedig üzemi fékről leugrálás.

Majd ha levizsgáztál és van rutinod akkor gyakorold utóbbit.

2019. jan. 22. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Kézifékes indulással:

1. kézifék be

2. kuplung tövig, egyes

3. kis gázt adsz, tartsd a fordulatszámot valahol 1000-2000 között.

4. kuplungot engeded, amíg érzed, hogy moccan az autó (elsőkerekes autónak emelkedik az orra), ezen a ponton megtartod

5. lassan kiengeded a kéziféket

Ha mindent jól csináltál, akkor így szépen elindul az autó és egy centit sem gurul hátra.


Ugyanezt meg lehet csinálni lábfékkel is, csak sokkal gyorsabbnak és pontosabbnak kell lenni, tehát jóval nehezebb. Amíg kezdő vagy, addig tökéletes a kézifékes indulás.

2019. jan. 22. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 veterán vas ***** válasza:

"azért nem gurultam vissza, mert ő is benyomta a kuplungot"

Na itt valamit nagyon félre hallottál, mert ha bármelyikőtök is benyomja a kuplungot(értsd oldja a hajtást) akkor az autó visszagurul az emelkedőn.


Szerintem sokkal egyszerűbb ha az oktatónak szólsz, a gyakorlatban megmutatja az emelkedőn való indulást, és bizonyára magyarázattal is szolgál.

Itt -a gyakorin- többféle válaszból próbálhatod majd összelegózni a megoldást, és nem biztos, hogy egyértelmű lesz az eredmény.

Ne szégyenlősködj, ez az oktató feladata, ezért fizettél.

2019. jan. 23. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
Én nem rég tettem le a forgalmit (pár hónapja) és szerencsém volt, mert elég sok emelkedő volt, ahol tanultam vezetni. Én szinte soha sem kézifékkel csináltam (lehet hiba, nekem nem szóltak miatta). Sárgánál szépen elkezdem felengedni a kuplungot (másik lábbal lenyomva a fék), addig a pontig amíg kissé megemelkedik a kocsi orra. Akkor a féket elengedem, kuplungot megtartom és csúsztatok. A legfontosabb, hogy ne kapkodj. Nekem ez volt az egyik legnehezebb megtanulni, főleg, ha egy forgalmas főútra kell aránylag gyorsan besorolni emelkedőről, de még mindig jobb, ha megfontoltan oldod meg, mintsem hogy visszagurulj esetleg.
2019. febr. 3. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:
Ja és pontosan ugyanezért nem szoktam ráállni a másikra az emelkedőn, nem baj, ha a biztonságos távolságot te is tartod az előtted lévőtől szerintem. :)
2019. febr. 3. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!