Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a gondozásmente...

Mi a különbség a gondozásmentes és a nem gondozásmentes akku közt? Van rajta ilyen téglalap alakú ablak a tetején, de azt írják az oldalán, hogy gondozásmentes.

Figyelt kérdés
2019. febr. 24. 19:08
 1/4 anonim ***** válasza:
0%
A nem gondozásmentesben időnként (mondjuk félévente) illene megnézni az elektrolitszintet.
2019. febr. 24. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Gondozásmentesben is van elektrolit?
2019. febr. 24. 19:39
 3/4 anonim ***** válasza:
Anélkül nem működne.
2019. febr. 24. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 Maximas ***** válasza:
0%

A különbség benne van a kérdésedben. A gondozásmentes akkumulátor szó szerint gondozásmentes. Néhány szó róluk:

Gondozásmentes:

Az akkumulátor kivezetése csavaros kialakítású. Az akkumulátorhoz mellékelten adják az elektrolitos oldatot. Használat előtt az elektrolitot az akkumulátorba kell tölteni, aztán megvárni amíg az akkumulátorban lévő elektrolit buborékmentessé válik (motor akkumulátornál kb. 20-30 perc). Ezek után a mellékelt záródugókkal le kell zárni, ezeket eltávolítani később nem szabad, az elektrolit utántöltése nem lehetséges és nem szükséges. A cellák teljesen zártak, az akkumulátort (pl robogókban, hajókban) akár az oldalára fektetve is használhatjuk. Üzembe helyezés után meg kell méri a kivezetések között a feszültséget, ha 12,6V felett van, beépíthető, ha alatta fel kell tölteni és csak úgy lehet beépíteni. Élettartama során kizárólag a kivezetések tisztítása az egyedüli karbantartási teendő. Már újabb indító akkumulátorokkal nincs más teendő, mint a járműbe szerelni. Beszerelés előtt nem árt névleges egyenfeszt mérni, mert előfordul, hogy selejtes, vagy csak tölteni szükséges.


Nem gondozásmentes:

Normál savas-akkumulátor (csökkentett gondozás). Legáltalánosabban használt. Motorkerékpárjainkban használtat teljesen megfelelő, általában áruk a legolcsóbb. Az akkumulátor kivezetése csavaros kialakítású. Használat közbeni megkötés, csak álló állapotban használhatóak! Ezeket "száraz" állapotban szállítják és tárolják. Megvásárlás után 35%-os kénsav és 65%-os desztillált víz oldatból készített elektrolittal kell feltölteni. Az elektrolitot nagy többségében nem adják az akkukhoz! Töltés követően, használatra kész állapotúak.

Általában fogalomzavar szokott lenni a gondozásmentesség körül. Itt ugyanis arról van szó, hogy a gyártástechnológia fejlődésével (és a járművek töltésrendszerének a fejlődésével), megfelelő működés esetén a szulfátosodás ( szulfátosodás: a savsűrűség 1,225 kg/l alá esik, a szulfát megkeményíti az akkumulátor celláiban elhelyezett lemezeket, és ezzel csökkenti az akkumulátor kapacitását) csekély mértékű. Azonban az ilyen akkumulátorban lévő elektrolit szintjét folyamatosan ellenőrizni kell (hagyományos szabály: nyáron kéthetente, télen négy hetente (napi használat esetén))! Elmondható, hogy havi egy ellenőrzés és esetleges pótlás bőven elegendő manapság. A működés során az elektrolitból a desztillált víz folyamatosan párolog és ezt pótolni kell! A cellák dugóinak eltávolítása után desztillált (többszöri forralással tisztított) vagy ioncserélt (kémiai úton tisztított) vízzel. Általában vagy a beöntő nyíláson látható nyelvig, vagy a külső burkolaton megtalálható jelzésig kell feltölteni (itt általában jelölik az alacsony (LOW) vagy a magas/megfelelő szintet (HIGH/NORMAL)).

2019. febr. 24. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!