Szerintetek árt a 601-esnek, ha ilyen melegben pörgetjük a motort álló helyzetben?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Strapabíró és jól össze van az rakva." :D
Mostanában érdekelni kezdtek a régebbi autók, és néztem több olyan videó sorozatot is YouTube-on, amiben például Trabantot újítanak fel. Volt több olyan ember, aki úgy állt hozzá hogy egy mindennapokban is használható autó lesz a végeredmény, de mindegyiknek beletört ebbe a bicskája. Gyakorlatilag mindenki eljutott arra a pontra (mindegy hogy itthon vagy másik országban volt felújítva az autó) hogy nem tudtak megfelelő alkatrészeket beszerezni hozzá, például nincs olyan hengerfejtömítés ami 5 ezer kilométernél többet kibírna. Legalábbis boltban biztosan nincs, az egyik videóban egy közel 30 éves már egyszer fel-és leszerelt tömítést raktak fel végül és azzal már 15 ezer kilométert megtettek és még mindig jó. Tehát én azt mondanám a kérdésre válaszolva, hogy attól függ hogy milyen alkatrészekből van összerakva. Ha most lett megépítve zsír új alkatrészekből, akkor még normál használat mellett sem biztos hogy megéli a jövő hetet. Amúgy meg korlátozottan bírná. Rövid ideig biztos nem lenne semmi baja, hosszabb távon simán túlhevülhet, lévén hogy léghűtéses.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az álló helyzetben, terheletlenül pörgetés veszedelmesnek néz ki kívülről, de nem nyírja ki a motort. Hőt nem nagyon termel, hiszen nincs terhelés, ellenben a ventillátor nyomja a hűtőlevegőt piszokul. Hiába van most meleg, a 35-40 °C-os levegő is megfelel arra, hogy hűtsön.
Úgyhogy ezzel csak sokára nyírod ki a motort. Sokkal hamarabb megadja magát, ha alacsony fordulaton, nagy terheléssel erőlteted ilyen piszok jó időben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#4 " Rövid ideig biztos nem lenne semmi baja, hosszabb távon simán túlhevülhet, lévén hogy léghűtéses."
Ugye az megvan, hogy a léghűtéses autókat nem a menetszél hűti, hanem kényszerléghűtés ventilátorral. Minta egy aggregátor lenne, gyakorlatilag a motort nem érdekli, hogy megy-e az autó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#7 "Ugye az megvan, hogy a léghűtéses autókat nem a menetszél hűti, hanem kényszerléghűtés ventilátorral."
Ugye tudod hogy a léghűtés és a kényszer léghűtés két külön dolog. A léghűtéses autókat menetszél hűti a kényszerhűtésűeket ventillátor.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Látszik hogy teljesen fogalmatlan vagy. Sosem láttál még közelről léghűtéses autót.
Kizárólag a burkolat nélküli motorkerékpárokat hűti a csak a menetszél.
Már a robogókban is ventilátoros kényszerléghűtés van.
"A léghűtéses autókat menetszél hűti a kényszerhűtésűeket ventillátor."
Nincs menetszél hűtéses (ahogy te tévesen nevezted: léghűtéses) autó.
Sorolom:
- VW Bogár és családja (az első generációs Transporter is) kényszerléghűtéses
- Polski Fiat 126 kényszerléghűtés
- Tatra személy- és tehergépkocsik: kényszerléghűtés
- Trabant 500, 600, 601 kényszerléghűtés
- Zaporozsec: kényszerléghűtés
- Magirus Deutz teherautók: kényszerléghűtés
- Robur és Garant teherautók: kényszerléghűtés
- Olctit Club: kényszerléghűtés
- Citroen 2CV (kacsa) kényszerléghűtés
Az egyetlen menetszél hűtésű autó, amiről tudok, az 1924-1929 között gyártott SIMA-Violet volt:
...és most te jössz, kérlek sorold fel a szerinted léghűtéses (kényszerléghűtő ventilátor nélküli, kizárólag menetszél által hűtött motorral rendelkező) autókat!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!