Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Német autó átírásának menete?...

Német autó átírásának menete? Hová kell menjek (sorba) és milyen költségekkel számoljak? Ha honosítom a német autót akkor újra le kell mszakiztatni? Hgy éri meg, ha ideiglenes német rendszámot kérek rá, vagy átíratom és utánna honosítom?

Figyelt kérdés

2012. júl. 18. 09:38
 1/10 anonim ***** válasza:

Kell:

1. - adásvételi szerződés, vagy kereskedelmi számla VAGY

- csak használat esetén külföldi forgalmi engedély és üzembentartói szerződés

2012. júl. 18. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Bocsánat, elküldte, pedig még alig írtam valamit. :) Itt folytatom:


2. gépkocsi okmányai

3. ha nem természetes személyről van szó: 3 hónapnál nem régebbi a Cégbíróság által kiadott cégbírósági bejegyzés vagy annak hiteles másolata a cégbejegyzésről aláírási címpéldány, eljárási jogosultságot igazoló megbízás, meghatalmazás.


Nem szükséges az eljárást megelőzően a származási országban kivonni a forgalomból a személygépjárművet, és azt így nem kell ideiglenes rendszámtáblával sem ellátni – kivétel ez alól, ha a származási ország szabályai ezt írják elő végleges kivitel esetére!


Magyarországi eljárás során először megtörténik a származási ország forgalmából való kivonás, majd a magyarországi forgalomba helyezés (ún.: „honosítás”).


Közreműködő hatóságok, sorrendben:

I. Nemzeti Közlekedési Hatóság: először őket kell felkeresni, a regisztrációs adó kiszabásához szükséges műszaki adatlap kiállítása érdekében.

II. Megyei Vámhivatal: a regisztrációs adó kiszabása és megfizetése.

III. Illetékes Okmányiroda: itt ellenőrzik a gépjármű származását, és történik meg a magyarországi forgalomba helyezés.


A regisztrációs adó kiszabásához szükséges adatok, melyek az adó mértékénél is meghatározóak:

 benzines vagy dízel

 hengerűrtartalom

 környezetvédelmi osztály

 első, eredeti forgalomba helyezés dátuma

 adóigazgatási eljárás kezdete


(2008. április 1. óta lehetőség van ún.: „különleges hatósági adómegállapítási eljárás”-t kezdeményezni, melynek lényege, hogy a törvényben automatikusan figyelembe vett értékcsökkenés mértékénél nagyobb mértékű amortizáció elszámolása kérhető a használt, de 20 évnél nem öregebb személygépjárművek esetében, külön indítvány, és díjfizetési kötelezettség alapján. Amennyiben a kérelemnek a hatóság helyt ad, a 45.000,- Ft-os eljárási díjból 30.000,- Ft-os szakhatósági eljárási díj visszajár, ellenkező esetben a díjat a kérelmező viseli. Az erre irányuló indítványt a nyilatkozat benyújtásával egyidejűleg, de legkésőbb az azt követő 15 napon belül lehet előterjeszteni.)


ÁFA-fizetési kötelezettség:

Függ attól, hogy új vagy használt járműről van-e szó, továbbá, hogy a vásárló ÁFA-alanyként veszi-e meg.

- Új gépjármű esetén: magyarországi ÁFA-szabályok szerint

- Használt gépjármű esetén, amennyiben:

o közösségi adószámmal rendelkező magyarországi vállalkozás: magyarországi szabályok szerint

o magyar magánszemély: származási ország szabályai szerint.


Új vagy használt: új akkor, ha: max. 6000 km-t futott, vagy legfeljebb az első forgalomba helyezéstől számítottan 6 hónapon belüli


Költségek:

1. regisztrációs adó, melyet a Vámhatóság szab ki: [link] - nagyjából kiszámolható az ismert adatok alapján, a törvény szerinti szabályokkal – VÁMHATÓSÁG

2. magyar rendszámtábla és regisztrációs matrica (első szélvédőn belülre ragasztandó): 8.500,- - OKMÁNYIRODA

3. rendszámtábla-érvényesítő címke (a rendszámtáblára ragasztandó): 585,- - OKMÁNYIRODA

4. egyedi forgalomba-helyezési eljárás díja: 22.800,- - NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG

5. eredetiség-vizsgálat díja: 17.000-20.000,- Ft a kategóriák alapján ( [link] -> erre nincs szükség akkor, ha az ügyfél a kérelemhez csatolja a származási tagállam hatósága által kiállított:

a. nem harmonizált adattartalmú forgalmi engedélyt, vagy annak a kiállító hatóság által hitelesített másolatát

b. harmonizált adattartalmú forgalmi engedély I. részét, valamint a II. részét feltéve, hogy a jármű származási tagállamában ez utóbbi kiállításra került

 NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG

6. forgalmi engedély: 6.000,- - OKMÁNYIRODA

7. törzskönyv: 6.000,- - OKMÁNYIRODA

8. műszaki vizsgálat: 16.240,- – NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG

9. kötelező biztosítás az üzembentartó nevére, melyet az eljárásban be kell mutatni igazolásképpen - BIZTOSÍTÓ

10. vagyoni értékű jog (üzembentartói jog) szerzés miatt illetékfizetési kötelezettség keletkezik (ez lehet ajándékozás vagy visszterhes vagyonszerzési illeték) - NAV


Források:

1988. évi I. tv. 138/2011 (VII. 19.) Korm. Rend.

2011. évi XCI. tv. 91/2004 (VI. 29.) GKM. Rend.

2003. évi CX. tv.

2011. évi XCVI. tv.

2007. évi CXXVII. tv.

1991. évi LXXXIV. tv.

1990. évi XCIII. tv.



Ez egy kb. egy éves feljegyzésem, akkor csináltam, mikor ilyen ügyünk volt (ügyvédi iroda).

Ami azóta változott, azért bocsánat, de szerintem nagyjából jó még.

Remélem segít!

2012. júl. 18. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Na én egy kicsit leegyszerűsítem, saját tapasztalat, én szlovák rendszámost honosítottam:


Külföldi ügyintézés:

********************


1. eredetiségvizsga

2. forgalomból történő végleges kivonás

3. ideiglenes rendszámtábla, ha kérsz rá

(ha nem kérsz, akkor nem hozhatod haza 4 keréken)


Belföldi ügyintézés:

********************


Nemzeti közlekedési hatósághoz először bemenni


1. műszaki vizsga (39.090 ft)

2. megmondják mennyi a regadó (autótól függ)

3. regadó befizetése

4. kötelező biztosítás kötés (egyénenként változó)

5. forgalmi, törzskönyv (12.000 Ft)

6. magyar rendszámtábla (8500 ft)

7. érvényesítő címke (585 ft)

2012. júl. 20. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Ja és célszerű 2nyelvű adás-vételit írni, én is azt csináltam.
2012. júl. 20. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim válasza:

Az lenne a kérdésem, hogy akkor a felsoroltakat kifizetem plusz még a kiválasztott kocsinak a regisztrációs adóját és már használhatom is?

Nemzeti közlekedési hatósághoz először bemenni


'1. műszaki vizsga (39.090 ft)

2. megmondják mennyi a regadó (autótól függ)

3. regadó befizetése

4. kötelező biztosítás kötés (egyénenként változó)

5. forgalmi, törzskönyv (12.000 Ft)

6. magyar rendszámtábla (8500 ft)

7. érvényesítő címke (585 ft)'

A regisztrációs adó a kocsira : 108,000 Forint

Akkor a vége durván..: 169,000 Forint?!

Csak azért mert sok helyen olvasom hogy milyen sokat kell fizetni ha külföldi autót hozunk be.. de ez a 169,000 ezer annyira nem vészes. Köszi előre is a választ.!

2012. aug. 1. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
A külföldi autó behozatalnál nagyban függ milyen az autó EURO besorolása és mennyi idős. Regadónál csak ez számít.
2012. aug. 1. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
A 169.000 ft valóban nem tünik vészesnek, de azért a külföldi ügyintézést is számold hozzá (pl. eredetiségvizsga) és ebben még nincs benne a kötelező biztosítás sem. Nem beszélve arról, hogy ha esetleg nem hibátlan az autó kenőpénz a műszakin meg ilyenek ;)
2012. aug. 1. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Tehát tekintve sacc per kb 200.000 lesz a vége + az autó ára. Ebből 108.000 csak a regadó. Számold ki mennyit spórólnál, ha ez nem lenne. Szóval jobb néha mérlegelni megéri-e behozni, mint egy hasonló kategóriát itthon megvenni.
2012. aug. 1. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 sanyec01 válasza:
Sziasztok.Az lenne a kérdésem,hogy haverom cégére szeretnék kinn autót venni.Ehez milyen papírok kellenek kinn?Gondolom kell a 2 nyelvű adásvételin kívül egy 2 nyelvű meghatalmazás is,hogy a cég nevében autót vehetek.Illetve lehet a cégkivonatot is le kell fordíttatnom? Előre is köszönöm ,ha valaki esetleg tud ebben infót adni..
2014. szept. 10. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:

#8


"Szóval jobb néha mérlegelni megéri-e behozni"


Mindig jobban megéri még így is behozni. Balkáni nép lévén, érthetetlenül magas árakon mennek itthon a használt autók (nevetséges). Főleg a németekhez képest, ahol ugye jóval több a pénz..mégis olcsóbban adják az autókat. Amelyik 300 ezer km-es és rommá tört, ott az is jóval olcsóbb, mint itthon. Itthon véletlen tudsz csak kifogni 1-2 értelmesebb embert, aki nem 150ezer km-es hibátlan állapotú áron akarja eladni a törött 300-ezer km-es hulladékját......

Szóval igen, szégyen, de még mindig jobban megéri kintről behozni...(lehetőleg ott sem a legolcsóbb kategóriából) mert azt kapod, amit mutatnak és elmondják, ha valami baja van és még regadóval együtt is olcsóbban kijössz....nem úgy mint itthon.

2016. okt. 3. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!