Az autóval közlekedők egy része miért a kerékpárost hibáztatja, amiért az "feltartja" őt az alábbi szituációban?
Szokásos történet: adott egy út, ahol mind gépjármű, mind kerékpár szabályosan közlekedhet. Ez az út azonban nem elég széles ahhoz, hogy - erős szemből jövő forgalom esetén - biztonságosan meg lehessen előzni az egyébként szorosan az út jobb szélén tekerő kerékpárost.
Ilyenkor a tipikus autósüldözöttek azt mondják, hogy a kerékpáros feltartja őket. De miért?
Hiszen minden további nélkül meg tudná előzni a kerékpárost, ha:
- Nem lenne komoly szembeforgalom. Az ott közlekedő autóknak sincs több joga használni az utat, mint a kerékpárosnak.
- Szélesebb lenne az út.
- Kisebbek lennének a gépjárművek.
Vagyis ebben a szituációban kapásból van három további szereplő (egyéb autósok, közútkezelő, autógyárak), akik úgymond "felelősek", amiért beragadt az autós (tegyük hozzá: jellemzően jelentéktelen időre...).
A kérdés adott: miért a kerékpáros a "hibás" ilyenkor a többség szerint?
"Ilyenkor a tipikus autósüldözöttek azt mondják, hogy a kerékpáros feltartja őket. De miért?"
Mert egy 20-szal haladó jármű mögé beszorultak a normál esetben 50-nel (90-nel, stb.) haladó járművek. Ez a te fogalmaid szerint nem feltartás? Ez persze nem azt jelenti, hogy az illető kerékpárosnak semmi keresnivalója ott. Ahogy például a buszok is gyakran feltartják a forgalmat.
Nana, a "kinek van több joga az úthoz?" kérdésnél két dolgot meg kell jegyezni:
1. Az autós fizet mindenféle adót, csak az üzemanyag literjében van 250-300 Ft adó. Ebből az adóból építik az utakat. (az autósok szerint)
2. Ő az erősebb. Legalábbis az előtte lévő bicajosnál erősebb, a szembejövő KRAZ-nál már nem erősebb, tehát a dühét a bicajosra fogja vetíteni.
+1 Egyébként is alap, hogy minden autós krvajól vezet, figyel mindenre, jók a reflexei, tempósan és ütemesen megy, érzi az autót és "olvassa a forgalmat". Aki nála lassabb, az egy nyomorult tetű, aki ki tudja, hogy kaphatott jogsit, aki pedig gyorsabb, az egy rohadék gyorshajtó, aki csak idő kérdése, hogy mikor gázol el a zebrán egy óvodáscsoportot.
Namost amikor ilyenekkel vannak tele az utak, mit vársz, mit fog tenni az autós? Egy köztünk járó Buddha derűjével szemléli majd a bicajost? Ááá, anyázik, mert végre lehet kire.
7) Ez egyoldalú megközelítés. Miért a kerékpáros (más példában a busz) okozza a "feltartást"? Hisz a lassabban haladó kerékpáros (busz) a fentebb kifejtettek szerint csak az egyik ok, ami miatt ez a szituáció bekövetkezik.
Olyan ez, mint ha egy házasságban a felek össze-vissza qrnának mindenkivel, a férj nem venne részt a házi munkában, az asszony nem főzne, és valaki azt állapítaná meg, hogy a feleség 2. számú megcsalása miatt sz*r a házasság, a többi tényezőt teljesen elfelejtve.
Biciklizem, vezetek is.
A kérdező által felvázolt szituációban, ha a mögötte haladó normálisan viselkedik, akkor egy kereszteződésben vagy mezőgazdasági terület bejáratánál félreállok és elengedem az autókat.
Ha valami idióta van mögöttem, akiről feltételezem, hogy leckéztetni akar (mind a #3), akkor kénytelen vagyok a sáv közepén menni, hogy ne tudjon szándékosan balesetveszélyt okozni, amikor pedig elfogytak a szembe jövők és az idióta belekezdett az előzésbe, akkor kihúzódok a sáv szélére, hogy ne tudjon szándékosan lecentizni. Hozzátenném, hogy ez errefelé nagyon ritka, nem is emlékszem, hogy mikor találkoztam utoljára ilyennel.
A kérdésnek szerintem csak lakott területen kívül van értelme, mert városban elég hamar másfelé fog kanyarodni mindenki, vagy a lámpák miatt megoldódik a helyzet.
Ezért nem "hibás" senki, így működik a közlekedés, egészen addig, amíg valaki meg nem szegi a szabályokat.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!