Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Nem banális ez a 4 kresz szabály?

Nem banális ez a 4 kresz szabály?

Figyelt kérdés

Van 4 kresz szabály ami szerintem tök fura!

Ti mit gondoltok róla?

Hol lehet előzni és hol nem lehet?

Hídon lehet előzni.

Alagútban lehet.

Zebrán nem lehet.

Vasúti átjáróban nem lehet.


Na most azt még értem, hogy zebrán nem lehet mivel ott lehet ember akit elüthetek.

Na de a híd meg alagút ami közlekedés szempontból tök veszélyes ott, hogy a túróba lehet előzni??

A vasúti ájtárót szintén nem értem. A vasúti átjáró mitől veszélyes?? Hiszen ha éppen nincs leengedve a sorompó akkor az csak pár méteres szakasz amíg áthaladok. Tehát kit veszélyeztetek vele??



febr. 17. 12:56
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:
21%
Hogy is van az, amikor a szél nem hat egy hídszerkezetre: https://www.youtube.com/watch?v=esfpcnQW6qs
febr. 18. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 anonim ***** válasza:
0%
Ki mondta, hogy nem hat? Én azt mondtam, hogy az nem dinamikus terhelés. Statikus terhelésként lehet kezelni, mert sem az iránya, sem a sebessége nem változik annyira gyakran, hogy ezzel foglalkozni kelljen komolyabban. Egy hosszú hídon, ahol megállás nélkül megy az előzés, ott másodpercenként mozog a híd balra-jobbra. Ez dinamikus terhelés.
febr. 18. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 anonim ***** válasza:
79%
#22 Fú, hát itt azért vannak bőven bajok szóhasználatban meg hozzáértésben is.
febr. 18. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/25 anonim ***** válasza:
75%

Hídon meg alagútban általában tilos előzni. Ezt záróvonallal jelzik például.

Ahol mégis szabad, nagyon megindokolt esetben, ott 2 fő feltétel szokott lenni:

1. A forgalom mennyisége és a rendelkezésre álló hely (több sáv) valószínűtlenné teszi baleset bekövetkeztét.

2. Ha az adott objektumot mégis lezárja egy baleset (ill. helyszínelés), akkor viszonylag kicsi kerülővel van másik útvonal.

Ha ez a kettő nem teljesül, akkor marad a záróvonal.

A vasúti átjáró más tészta. Ha ott történik egy koccanás, vagy az autó kereke leesik a sínek közé, akkor mindenki megáll, és egy fél percig (vagy többig) csak néz ki a fejéből, hogy akkor most mi is van. Aztán a kanyarból felbukkan egy tehervonat, mondjuk 500 m-ről, és a féktávolsága 1 kilométer. Tehát mire (az esetleg) elbambuló vagy telefonját bámuló mozdonyvezető észreveszi az álló autókat, vészfékez, akkor már nem nagyon tud megállni. A balesetezők, meg esetleg a busz utasai pedig nem a vonatot nézik, hanem a másik járművet. (Vasutas vagyok, tehát nem kell olyasmit írni, hogy ilyen oda nem figyelés nem fordulhat elő a mozdonyvezetőknél. Már olyat is láttam, igaz, mellékvonalon, hogy a jegyvizsgáló vezette a vonatot, a mozdonyvezető meg hátul ultizott a haverokkal.)

febr. 18. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 MGéza ***** válasza:
#21: A Tacoma Narrows-híd egy rosszul megépített híd volt, normális hídnál ennyire durván ez nem jelentkezik.
febr. 22. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!