Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Lesznek valaha is olyan...

Lesznek valaha is olyan autók, hogy senki nem fog meghalni autóbalesetben?

Figyelt kérdés
2011. dec. 18. 20:11
1 2
 11/19 anonim válasza:

Nem!

Ha én nem akkor más okoz balesetet.

(De ha 6km/ó lenne a megengedett sebesség talán nem lenne halál eset).

2011. dec. 25. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

Vannak erre irányuló tervek.

[link]

[link]

2011. dec. 26. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
Első hozzászolónak üzenem, felellőségteljesen vezetsz, akkor is lehet baleset. 90km/h ugyebár megengedett. Ha ezzel mész felelőségeteljes vagy nem? Kapsz egy durrdefektet, balra kitér a kocsi, éppen szemből jönnek.. Vagy barámilyen más műszaki próbléma miatt is adódhatnak próbálémák, hiába vezetsz felelőségteljesen. Amúgy a túlzott ovatossággal is vigyázni kell.. Több baleset van abból, hogy nagyon ovatos vagy ... Mindennap úgy kell elindulni a kocsival, hogy azt mondod magadban nincs rutinod... Mert ha ugy indulsz el, hogy rutinod van.. Akkor nem számítassz dolgokra.. pedig bármikor bármi megtörténhet ..
2011. dec. 28. 02:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
100%
Nem,mert f@szfej hülye jaszkari "tövignyomom mindentlehet" gyökerek mindig lesznek.
2011. dec. 28. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim válasza:

Össze-vissza ami eszembe jut:


Ha balesettől félsz, akkor a rendőrt hagyd:


Okoskodó senkik, azt nem veszik figyelembe, hogy körültekintően vezetsz. Idióta hülyeségekért zaklatnak.

Uszítják az embereket szünet nélkül.


Gyorsan mentél, elhiszed, hogy bírság, mire: nem eljárás.

Mert akkor minden lépésedről be kell számolni nekik, nem tankolhatod tele az autódat, mert akkor szökni tudsz.

Havonta nem tankolhatsz csak kétszer, és akkor is legfeljebb 10 litert. Vonatra nem szállhatsz fel, csak rendőri kísérettel. Vagy pszichológusnak eladnak, mert épp nem remegtél mikor ott volt a rendőr és köszönt. Elküld a mocsok pszichológushoz, aki egy életen át zaklat, és nem mehetsz külföldre. Felkopik az állad itthon.


Mint nem tudsz, még ki is nevet a pedofil köcsög.

Például képes leszorítani hirtelen, ha nem ég a lámpád.

Össze próbál zavarni különféle dolgokkal: sárga lámpánál

bekapcsolja a szirénát: most akkor

- átmenj, hogy elengedd ?

- téged üldöz, ezért várj ?

Ha átmész megbüntet? Hisz őt engedted el? Ő kérte, hogy állj el az útjából.


Végül nekedmegy, mert menni akar.


Véleményem szerint a balesetek többségét a rendőrök provokálják ki ha épp jelen vannak. Rádhúzza a kormányt, vagy nyom előre, hogy menj. Ekkor fékezz rá egy kicsit, ettől összetörik az orra és aláesik a motor.


Véleményem szerint a rendőrautók orra be van keményítve,

be kellene vizsgáltatni, hogy nem alkalmaznak-e valami módszert. Véleményem szerint öntött beton van az első lökhárítóban. Ami nagy sebességnél puha, kis sebességnél

halálos. A Hungária körúton valamelyik nyáron a rendőrök nekimentek véletlenül oldalról egy Passatnak, ami ettől kettészakadt. Mindenkivel üvöltöztek aki látta.


Nyugodtan hagyd ott, ha nem egyértelmű, hogy téged üldöz. A kocsidon ez nem fog feltétlen meglátszani, rugalmassági tényező. 1-2km/h hirtelen lassítás is elég hozzá.


Ha hangosbemondózik, akkor üvöltesd a zenét. Csináld az ellenkezőjét, amíg nem derül ki, hogy téged akar. Térj le jobbra hirtelen, színlelj előzést. Ha meghunyászkodsz, akkor biztos, hogy rádszáll.


Volt aki szót fogadott a rendőrnek, mindent jól csinált,

azért mert megállt, eldobta a jelvényét a rendőr és összeverte a gumibottal. A rendőr nem hitte el, hogy ki tudja majd fizetni a 100ezres bírságot. Ő inkább kifizette volna.


Ha balesettől félsz, ne állj meg a rendőrnek, kerüld ki finoman, ne csikorgó kerekekkel. Amíg nem bizonyított, hogy ölni akarsz, addig csak a kerékre lőhet és azért is börtönt fog kapni, mert felpattanhat a tankhoz. Gyorsíts 150-re és hagyd ott. Ha mégis jön, akkor nyomd neki, az, hogy pontosan téged üldöz, csak akkor derül ki ha már közel van. Te csak száguldozol, amíg nem derül ki. Megúszod egy postai csekkel, míg lehet, hogy dudálgatásért

akar megverni.


A Skoda Octavia rendőrautó végsebessége 180km/h, 10 percnél tovább nem tudja tartani, mert túlhevül a motor.

Valójában neki sem kell menni, ha ennyinél ki meri lőni a kerekedet, akkor börtönt kap biztosan. Mi van ha ettől megpördülsz és nekicsapódsz, saját magát veszélyezteti.


Rengetegen menekültek el. Később otthon állították őket elő. Szinte csak csekk. Nem vette észre? Ennyi.


Autóbiztonságról:


Először is tedd biztonságosabbá az autódat. Használj defektenfutó belső erősített karimával rendelkező autógumit. Van, hogy csak pár ezer forinttal kerül többe.

Vannak féktávot csökkentő autógumik, amiknek a leírásában benne van, hogy hány méterrel lesz kevesebb a féktáv. Gyárilag már ilyen van rajta a legtöbb esetben.

Tedd meg, hogy ne csússz belém és másokba se.


Egy dolgot nem tesztelnek: mi van ha a jég kivágja az

abroncsot. Télen előfordul a nyomvájú, aminek a széle erős

jég. Ki tudja vágni a kereket. Erre be sem tesztelik a gumikat.


További probléma, hogy a töréstesztek eredményei az adott sebességre vonatkoznak. Előfordulhat, hogy ugyanaz kisebb sebességgel halálos. Például meghalhatsz 5-ös törésteszttel is, ha a rendőr meglök, márpedig előfordulhat. Nyomd a gázt, hogy ne érjen utol.


Vagy a nem tervezett törésteszt esetén szokatlan dolgok történnek.


A legtöbb problémás eset: az autó hátuljába beleakad egy másik autó úgy hogy az ő kereke a te hátsó kereked elé

kerül. Az adott részt beüti és a kereke a te hátsó kereked elé akad. Ekkor meghúzza az autó alvázát.

Mindkét autó számára katasztrofális. Mintha rádkötöttek volna egy 1,5 tonnás utánfutót, amit odacsavaroztak a földhöz. Azaz azonnal bevered a fejed a kormányba vagy légzsákba, onnantól kezdve eszméletlen vagy.


Oldalról becsapódó autó esetén, akkor is ha az oldallégzsák teljesen jó volt, eldeformálódott autóval száguldasz tovább, aminek az a veszélye, hogy fékezéskor

összeomolhat, de akkor is ha nem fékezel.


A másik eset: valami Audiban elaludtak az autópályán és egy Passat orrához ért hozzá vagy 10 centit az autó hátulja. A sebességkülönbség vagy 30 km/h lehetett. A Passat oldalát lenyírta 120-nál. Az utasok meghaltak, és a kocsi B oszlop híján összeomlott. Leesett az alja és összetört egész kicsire. A Volvo javította az új modelleket, hogy ennek is megfeleljenek.


Borulás: borulás esetén a legfőbb probléma, hogy nincs középen oldallégzsák, azért mert a derekadat szorítja az öv, ezért eltörik a gerinced. Ha elengeded a kormányt szétcsattan a kezed valamin.


Ugratás árokba: általában bevered a fejed hirtelen a tetőbe. Itt lenne értelme, ha hirtelen a pirotechnikai övfeszítő működésbe lépne, de az erről mit sem tud.

Javíthatatlan fejsérülés. Tegyél fel egy kerékpáros sisakot, viszont a füledet le tudja vágni.


Frontális elkerülhetetlen ütközés esetén 30km/h alá kell

lassítani. Ha nem tudod kikerülni, akkor keresztmotoros

autó esetén a bal oldalával célszerű hozzáérni, ha ez nem

sikerül, akkor pont középen. Semmiképp sem a jobb oldalával. Hosszanti motoros változatok esetén célszerű

legurulni az útról, vagy korláthoz csúszni. Rengeteg autóban ABS-es dob a kézifék, célszerű azonnal behúzni, ekkor kétszer akkora felületen fékez ABS-el. Nem kell félni attól, hogy a jegen emiatt megcsúszna. Majdnem negyedakkora féktáv. Rengeteg autó ekkor az első féket

nagyobb nyomással működteti. Ha van fékerőelosztója, akkor így gond nélkül tudsz kanyarodni is. Nem csinálsz vele csapdát, még havon sem, akkor sem, ha behúzva marad véletlenül a kézifék. Amennyiben elöl-hátul csak tárcsa van, akkor könnyen előfordulhat, hogy 70km/h-ról nem tud megállni 300m alatt. Gyakori a benzines BMW-k balesete:

20 km/h-ról emiatt nem tud megállni azonnal. 150-ről nem tudsz lelassítani, csak 10km/h-t 400m alatt, mert nem nyomtad ki a kuplungot. Túl könnyű kaszni a motor erejéhez képest. Egyik télen valami BMW majdnem szalagkorlátnak ütközött. Keresztben csúszott a jegen ott, ahol minden sima személy autó csúszás nélkül bevette a kanyart.


Csak tárcsák esetén előfordulhat még a flex, avagy a ledarált fékbetét esetén a fékhengerek belemennek a tárcsába, ez nem jelent jobb fékerőt. A tárcsa felhevül és felrobbanhat. Oldalt végig tüzijáték, semmi lassulás.


Ha ezek nincsenek, akkor félmásodpercenként meg kell szaggatni a féket. Előfordulhat, hogy jobb eredményt ad, mint az ABS. Autófüggő. 70km/h-ról lassítva így hamarabb megállhat száraz betonon, mint ABS-el.


Rengeteg autóban ki sem lehet kapcsolni az ABS-t, mert fékezéskor azonnal le bírná fullasztani a motort, ami összegyűrheti az autó orrát.


Az út szélén álló műanyag fényvisszaverő oszlopokról annyit tudni, hogy inkább csak bajt okoznak, ha nekimennek. A csattanástól a szélvédő betörik, attól a vezető nem lát semmit és a füvön nem tudja kikerülni

az ott lévő dolgokat: fa, virágláda, kő.

Az fényvisszaverő oszlopok túl magasak, kisebbnek kellene

lenniük. Mindenki attól fél, hogy berepül az ablakon a teteje. Inkább frontálisan nekimegy a másiknak. A tükröt mind eltöri: a tükör berepül az utastérbe

és az utasok arcába robbantja a jobb utasoldali üveget.

Minek oda az a hülyeség, miért olyan magas?

Utoljára a mentő elől alig tudtunk kitérni, azért, hogy nehogy a lökhárítóba csattanjon az a hülyeség. Igen éjszaka jól mutat, de ehhez egy fluoreszkáló hajlékony műanyaglapot tartó törékeny 2mm vastag műanyag is elég.

Ott ahol nincs árok, miért van?


Rengeteg autón a tükör fix, nem tud letörni, ekkor kiszakad az ajtó, illetve az egész autó összetörik menet közben. Típust nem tudok mondani.


-20 fokban rámértek valakire lézerrel, ettől szétrobbant a szélvédője 130-nál. A lézerblokkolókat minek tiltották be, jó kérdés. A politikusok hülyék. Olyan lézerblokkoló,

ami ezt tudja hatékonyan blokkolni, majdnem 600ezer. Egyszerűbb ennek forrását megszüntetni: a lézeres mérést.

Majdnem minden lézeres mérést végző rendőr börtönt szokott kapni, avagy elküldik őket trafipaxozni, ha már rájuk nincs szükség.


Az autó általában lefullad, szétdeformálja a főtengelyt ha hátulról nekimennek. Erről általában nem tudni, de ha sejted, akkor nyomd ki a kuplungot. Az autó előrerepülésekor a motor akkorát lassíthat, hogy a fejedet bevered a kormányba vagy a légzsákba attól függően, hogy észlelte-e a gyorsulást.


Ellenőrizd, hogy az autóülésed lejt-e hátrafelé egy kicsit. Kevésbé tudsz a műszerfal alá csúszni, ami a legtöbb probléma (Honda Accord-ban sokan sérülnek meg csak és kizárólag emiatt). A testedhez képest ne legyen túl nagy a lábtered.


Kisebb testű autóban pl: Yaris 1-ben egész jó biztonságban vagy, de túl széles!!! Boruláskor végig nyitva vannak a légzsákok, ha vége, akkor ereszti le.

Ne használj túl hosszú autót, ami kilenghet a jegen, ugyanakkor ezt rengeteg hosszú autó meg tudja cáfolni.

Tervezés kérdése.

2012. nov. 15. 01:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

[link]


Hogyan lehet törhetetlen autót készíteni? A Smash Lab csapata reaktív páncéltechnológiát és fém-alumínium habot használ fel a megállíthatatlan jármű elkészítéséhez.


[link]

2012. nov. 15. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 Antimod ***** válasza:

Lehetetlen.

Először is, minél biztonságosabb egy autó, a vezetőjének annál nagyobb hamis biztonságérzetet ad - így hajlamossá válhat a veszélyeztető vezetési stílusra.


Nézd meg a légiközlekedés világát: egyre jobb repülőgépeket építenek, egyre több a biztonsági mechanizmus, figyelik az egész légteret - mégis előfordul időnként egy-egy légibaleset még a legfeljettebb országokban, légitársaságok gépeivel is.


Csökkenteni lehet az esélyt, de a baleset bekövetkeztét teljesen megakadályozni nem.

2013. szept. 5. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
Egy modern SUV (pl Audi Q7) is van olyan biztonságos már, hogy különös baleset kell hozzá, hogy valaki meghaljon benne. Egy ilyen autóból 100 km/h ütközés után is jó eséllyel sértetlenül szállnak ki az utasok. Más dolog, hogy sokszor jóval nagyobb a sebesség, és lehet olyan is, hogy benragadsz az autóban, és mondjuk bentégsz... Tehát olyan autó szerintem soha nem lesz, amiben senki sem fog meghalni, de a jelenlegi fejlesztésekkel egyre kevesebb lesz az áldozatok száma.
2014. szept. 15. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
15 ös bevezettèk a zàrtosztàlyra a netet?Nagy hiba volt....
2018. jún. 5. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!