Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szerinted lenne értelme, egy...

Szerinted lenne értelme, egy minimum sebességhatárt megszabni a főutakon?

Figyelt kérdés
Gondolok itt olyan esetekre, amikor 90 a sebességhatár, de egy bénázó öreg bácsi, csak 50-el megy, a kis trabijával, suzukijával. Nyilván itt előzni fognak, a kocsisok, de ezzel nő a balesetveszély. A 4-es főúton is. Ha nem kellene annyi kocsit megelőzni, mert egyik béna 60-nal a másik 40-nel megy, akkor nem lenne annyi baleset. Ha mindenki 90-nel menne, nem lenne előzés, és nem lenne torlódás, ezáltal kevesebb baleset van. Utálom azt, ha 90 a határ, de valaki 50-nel tötymörög, és senki sem akar előzni.

2013. okt. 13. 19:46
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%
bácsi reakcióidejéhez jó az 50...én sem száguldozok, ha valamiért nem jó a reakcióidőm pl náthás vagyok vagy fáradtabb, mint kéne..ma 90-el mentem az 1-esen...kb 40-en előztek meg...(no komment)...
2013. okt. 13. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 Grielean ***** válasza:
71%

Nem, semmiképp nem lenne ez jó megoldás. Az első válaszolónál ott a pont.

Ha mindenkinek 90-el kéne mennie, sokkal több lenne a baleset, és sokkal súlyosabbak is lennének, mivel nagyobb sebességnél történnek.

Másrészről az nem indok, hogy előzni kell, és ez balesetveszélyes. Meg kell várni azt a helyzetet, ahol már nem lesz balesetveszélyes az előzési manővered.

Ha meg sietni akarsz, erre van az autópálya, ne másoktól várd el, hogy alkalmazkodjanak a te gyors tempódhoz, amikor ez nekik nem indokolt!

2013. okt. 13. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:

Az öregek reakcióidejével kapcsolatban most jut eszembe!


Alkalmassági teszt elvégzésekor be kellene őket ültetni egy szimulátorba, és megnézni, hogy megy, mennyi idő alatt érzékeli zöld lámpát, vagy a kigyorsítás ideje. Mert nem mindegy, hogy valaki 10-15 másodperc alatt éri el 90-et a főúton, mert pörgősen vezet, vagy aki fél percig gyorsít, és mögötte meg torlódik a sor.

2013. okt. 13. 20:01
 4/16 anonim ***** válasza:
34%

A válaszom igen,sőt!De szerintem kicsit összetett ez a kérdés.Első körben fel kéne újítani az úthálózatot.Aztán,a balesetveszélyes,nagy forgalmú csomópontokban gyorsító-,illetve lassítósávokat kéne építeni.Ez után fel lehetne akár a sebességhatárokat is emelni(elég sok helyen most se tartjuk be),aztán meg lehetne szabni egy minimumuot,akár 80,90-et.A mai modern autók,motorok rendre bírják ezt a tempót tartósan tartani.Teherautók meg a pályán mennek.Aztán csökkenteni kéne az autópálya-használati díjakat,akkor oda átcsoportosodna a forgalom egy része,és akkor TALÁN kisebb lenne a forgalom,kevesebb az ideges,türelmetlen sofőr,és ez által csökkennének a balesetek is.

De szerintem ez álom marad...

2013. okt. 13. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:
Értem én, de ha valaki siet és 90-el megy, azzal nem szeg szabályt, hanem tempósan vezet, mindenki hamarabb odaérne a helyére, nem lenne torlódás....
2013. okt. 13. 20:03
 6/16 szántóvető ***** válasza:
nem tudom lenne-e értelme,viszont azt a féltucat forgalmas főutat kéne 2x2 sávosítani a lakott területeken kívül,ami külföldön is jellemző.aztán lehetne 100-as táblát kirakni vagy autóút táblát.
2013. okt. 13. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

Nem hinném, hogy be lehetne vezetni. Valami gyengusz kismotorral eleve nem bír menni még 50-et sem az egyszeri easy rider. A mezőgazdasági gépek szintén nem fognak 90-el száguldozni. A múltkor a 3-ason mentem 10 kilométeren keresztül egy 40-el guruló csokibarna Samara után, amit egy ősz hajú bácsika vezetett. Nem tudtam kikerülni, mert végig nagy volt a szembejövő forgalom. 15-25 méterrel mögötte haladtam. Ez zavarhatta, mert gyakran nyomogatta a féket, de csak jelzésértékűen. Hol irgalmatlanul felgyorsított óra szerinti 40-re, hol visszalassított 35-re. Most akkor tartsd a távolságot. Így születnek a legendák, hogy a ..... márkájú autó vezetők bunkók, hogy rád másznak és hogy vehemensen előzgetnek, ha már elegük volt.

Másik hatalmas kedvencem, amikor konstans 70-el megy városon kívül és belül is. Megelőzöd két város között, a városban meg ő előz vissza, azután városon kívül megint haladhatsz mögötte 70-el, amíg szabad lesz az út a biztos előzéshez.

Az utolsó javaslattal az a gond, hogy nem menne mindenki 90-el. Sokan pályatempóban haladnak az országutakon. Ezek akkor is előzgetnének, ha 110 lenne a limit. Én is gps szerinti 90-el megyek, nem az óra szerintivel.

2013. okt. 13. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Érdekes, de ha kamionnal - a számomra megengedett 70 helyett - 90-nel megyek országúton, akkor is megelőz minden személyautó. Gondolom akkor is megteszik, ha személyautóval mész. Ebből kifolyólag arra hivatkozni, hogy a lassú járművek miatt nagyobb a balesetveszély...


A 4-es azért sem túl jó példa, mert ott elég nagy a teherforgalom. Ha minden 3,5 tonnánál nehezebb gépjármű vezetője betartaná a rá előírt 70-et ( a mostani 85-90-es "száguldozás" helyett ), akkor mi lenne ?


Az általad felvázolt problémát nem lehet egy egyszerű minimum sebesség meghatározásával orvosolni.

2013. okt. 13. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Jókora marhaság lenne, mert arra kényszerítenél arra alkalmatlan járműveket vagy embereket, hogy teljesítőképességükön felüli tempóval haladjanak. Szerintem inkább a forgalmas utak bővítése lenne a megoldás, de legalább előzési szakaszok kialakítása - az ország egy részén ez már egész előrehaladott.


Egyébként engem nem zavar túlzottan, ha valaki nem darál 90-nel, türelmesen megvárom, míg tiszta helyzet adódik és otthagyom. Ha meg sokan csoszognak, visszaveszek én is, a menetidőt országúton úgyis 50, Alföldön 60 km/h átlaggal számolom, így belefér egy kis nyugi. Ezt javaslom ám másoknak is!

2013. okt. 13. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
96%

Szerintem az a szabály, hogy az indokolatlan és aránytalan akadályozás nem megengedett. (Lényegi összefoglalás, nem kresz idézet)

Másik: aki lebénázza a másik közlekedőt, lehet mentálisan alkalmatlan a vezetésre. Az ugyanis nem a gázpedálról szól, még limiten belül sem. Tudomásul kell venni, hogy nem vagyunk egyformák, s az éppen csak nem ön és közveszélyestől a csúcspilótákig mindenkinek helye van az úton. A trabantos papóka, a bömös ficsúr, a bringás, gyalogos stb. mind emberből van.

2013. okt. 13. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!