Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A mozdonyvezetők hogy állnak...

Bab51 kérdése:

A mozdonyvezetők hogy állnak meg tökéletesen a peronnál egy-fék egy-oldásból?

Figyelt kérdés
Mindig is lenyűgözött, milyen könnyedén ki tudják számítani a fejükben a szerelvényük féktávolságát. Tudom hogy nem pontos számokkal számolnak ilyenkor, de mégis érdekelne, hogy hogy csinálják. Ez egy fajta hatodik érzék ami a tapasztalattal kialakul? Szimulátorokban mindig is problémásnak találtam a megállást, általában csak az állomástól számított távolságot nézem és letesztelem, hogy milyen messze kell elkezdeni fékezni. De még így se sikerül gyakran egy fékezésből megállni.

2023. ápr. 16. 12:01
1 2 3
 1/30 anonim ***** válasza:
94%

Az autósok hogyan tudnak mindig pont a piros lámpánál megállni?


Hát úgy, hogy ismered azt amit vezetsz, szóval kapásból van egy reflexszerű megérzésed, mindez társul azzal, hogy van az embernek két szép szeme, látja hol kell megállni, ha túl gyorsan lassul akkor csökkenti a féket, ha túl lassan lassul akkor növeli a féket.

2023. ápr. 16. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 anonim ***** válasza:
89%

2 éves a képzés, amiből 1,5 a gyakorlat. Begyakorolják, betanulják. Ennyi. Nem agysebészet.


Egy jegykezelő

2023. ápr. 16. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/30 anonim ***** válasza:
92%

Az általad említett egy fék-egy oldás azt jelenti, megfelelő időben teljes üzemi fékezés, megfelelő időben teljes oldás, és a végén lehetőleg lágyan megáll a vonat ott, ahol kell.


Illúzióromboló leszek, de a valóságban a fékezéseknek csak csekély száma ilyen. Van annak a fékezőszelepnek kb. 9 köztes fokozata, azokkal lehet "játszani", és a végén megállsz ott, ahol akartál, de azért ez nem az egy fék egy oldás kategória. Vannak persze helyek, ahol adott szerelvénnyel tapasztalati úton lehet tudni, hogy ha ennél a fánál húzol egy sort (teljes üzemi fék), 45-nél menetállásba teszed, akkor kb. jó lesz, de mint mondtam, ez a ritka eset. Nincs is szükség ennyire a végletekig kiélezni a megállást. Belefér a menetrendbe, hogy nem teljes üzemi fékkel lassuljunk a fékút jelentős részében, hanem kisebb fékfokozatokat választva. Aztán ha közeledik a cél, még variálunk rajta, hogy jó legyen, nagyjából szép legyen.


Az pedig, hogy bárhol meg tudjunk állni ott, ahol kell, alapvető dolog, de nem egy fék-egy oldással. Ez olyan, hogy a villamosvezető is meg tud állni a megállóban, meg a buszvezető is. Meg a biciklis is. Aztán van, hogy mégsem sikerül. :D

2023. ápr. 16. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/30 anonim ***** válasza:
88%

Nekik sem sikerül egy fékezésből megállni, ne aggódj. Csak ügyesen adagolják a féket és nem veszed észre.


A titka nagyobb sebességről nagyobb erejű fék, azt nem venni észre. Majd a peronhoz begurulni, kis fék és a végén 3-2-1 és akkor gyakorlatilag megáll magától 1es féken.


Tényleg nem agysebészet, szimulátorral is meg lehet csinálni csak nem egy fékezéssel kell 60-ról az M táblánál neki kezdeni fékezni.

2023. ápr. 16. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/30 anonim ***** válasza:
86%
Láttam én is olyat mikor nem jött össze, kb 3-4 kocsit mentünk odébb a szokásoshoz képest, konkrétan már a bokrokba ugráltunk le a kocsiról, még szerencse, hogy gimis korunkban volt, de azért ha ott lett volna egy idősebb bácsi vagy néni, szerintem ő nem örült volna annyira a dolognak.
2023. ápr. 16. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/30 anonim ***** válasza:
94%
Legutóbb IC, Mezőkövesd, kicsit benézte a mozdonyvezető. Nem minden IC áll meg ott, neki pont kellett volna. 300-400 métert simán túlment. Majd az állomásról jött ki egy tányérsapkás pasas, odament majd visszasétált és zászlóval a kezébe integetve lépésve visszatolatott a szerelvény. Ez kb. 20 perces mutatvány volt az egyébként is 30 perc késésbe lévő ICnél.
2023. ápr. 16. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/30 anonim ***** válasza:
40%

"Nem agysebészet.

Egy jegykezelő"

És ezért vagy te "jegykezelő" és nem mozdonyvezető... még a saját titulusodat sem tudod... Mindegy. jegyet csipogtatni ennyi ész is elég mint ami neked van.

A fékezést nem lehet megtanulni, mert minden szerelvény máshogy fékez. Az első fékezésből kell kitapasztalni hogyan fognak a kocsik. Az sem mindegy, hogy hogyan vannak összehúzva a kocsik. Ha laza a szerelvény, akkor nagyon nehéz vele szépen, rángatásmentesen fékezni.

A mozdony fékjék kímélni kell, úgyhogy arra is figyelni kell hogy az ember mennyire engedi vagy nem engedi fékezni a gépet.

Ez nem olyan dolog amit a tanfolyamon meg lehet tanulni. Kell hozzá érzék. Ahogyan autót vezetni sem tud mindenki ugyanúgy. Van aki a kamionparkolóba nem tud beállni a suzukival rendesen, van aki meg a kamiont beteszi olyan lehetetlen helyre ahova én max daruval tudnám. :D

Van olyan kolléga aki úgy megy el nyugdíjba, hogy soha nem volt egy értékelhető megállása sem. Nekik szoktuk mondani hogy nincs elcseszett fékezés, csak rövid peron. :D

2023. ápr. 16. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/30 anonim ***** válasza:
43%

Remélem nem köveztek meg egy kis étdekességért.

Talán a Discovery volt.

Egy idős férfi, sokszoros dollármilliomos. Vett magának egy szerelvényt gőzmozdonnyal.

Azt mondta, hogy büszke az üzleti sikereire, de leginkább arra, hogy el tud indulni a géppel és 20 centi(!) után megállni.

2023. ápr. 16. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/30 anonim ***** válasza:
60%
#7Nem kell itt vagánykodni, csak vonatot vezetsz. Tényleg nem agysebészet. Minden elismerésem, mert kemény és monoton és felelősségteljes meló, de azért tudjad már ember hol a helyed :)
2023. ápr. 16. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/30 anonim ***** válasza:
43%
Az mióta vagányság ha valaki helyreteszi a másikat? Én tudom hol a helyem. Az objektív vélemény nem vagánykodás. Aki ezen megsértődik, na ő az aki nem tudja hol a helye és jóval feljebb pozicionálja magát mint ahova ténylegesen való. A jegycsipogtatást ne hasonlítsuk már azzal, hogy 400-800 ember élete van a kezemben. :D
2023. ápr. 16. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!