Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Budapesti buszok spórolás...

A Budapesti buszok spórolás miatt lettek világoskékek?

Figyelt kérdés
Láttam, hogy Münchenben is ugyanez a színük a magyar fővárosban is járó jellemzően német buszoknak. Felmerült bennem, hogy ez az alapszín, így nem volt feláras. Mostanában a MÁV sem festi az új vasúti járműveket a megszokott "magyar" színekre, vélelmezem ott is haaonló az ok.
2023. aug. 3. 11:05
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Az új buszoknál nem egészen értelmezhető az alapszín, mivel alapból olyan színnel kerülnek ki a gyárból amilyen színűre megrendelték.

Ennek semmi köze ahhoz, hogy Münchenbe is hasonló színűek a buszok.

2023. aug. 3. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Vasútnál mire gondolsz? A Flirt és Kiss fóliázott.
2023. aug. 3. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Nem. Az utóbbi években csak a Volánbusz hagyta el rövid időre a flottaszínt a spórolás miatt, de az új buszok már ott is sárgák.
2023. aug. 3. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Nem, a sötétkék-szürke szín túl sötét volt, ezért választották a világosabb, vidámabb árnyalatát a kéknek, és a szürkét teljesen elhagyták. Hasonló egyszerűsítés volt a villamosoknál és a troliknál is, a troliknál a világosszürkét, a villamosoknál a fehéret (és a középső barna sávot) hagyták el, így egyszínű piros, illetve sárga járművek jelentek meg, de még a metrók is fehérek lettek - fekete betétekkel. Összegezve, a BKK-nál egy teljesen tudatos váltásról van szó.


A MÁV-nál más a helyzet, az ezredforduló után beszerzett motorvonatok közül (a korábbi évtizedek dizájnját öröklő Uzsgyikat leszámítva) a Desirók érkeztek legkorábban, és mint akkor szokásban levő színterv (nem tudom, hogy volt-e hivatalos) szerint pirosként érkeztek (a DB színterve szerint mellesleg). Az első Flirtök és a Talentek szintén pirosak voltak, talán az újszerűségüket szerették volna hangsúlyozni ezzel, szembemenve a rég kialakult szokással, hogy ami dízel, az piros, ami villany, az kék. A második Flirt beszerzésnél viszont rájöhettek, hogy annyi Flirt lesz, hogy ha azok pirosak lesznek, akkor a MÁV-Start színei már-már háttérbe szorulhatnak, így kitaláltak két új színtervet, amiket megszavaztattak, így jött létre a mostani kék-fehér-sárga színterv (a másik megszavaztatott színterven világoskék ajtók voltak: [link] ). Ezzel a színtervvel azóta a Talenteket, valamint az Uzsgyik és Bézék egy részét is ellátták, sőt néhány halberstadti kocsit is...

De eközben elindult az IC+ projekt is, amelynek két prototípusa teljesen eltérő színeket kapott (az azúrkék helyett az enciánkék az alapszín, mellette a lagúnakék is megjelent - talán ez lett volna a Flirt ajtószíne is), erre kezdte el átfesteni a nemzetközi és távolsági flottáját is a MÁV-Start - miközben a gyorsvonati kocsikat még a régi színekkel, de frissített színtervvel festette továbbra is.


2013-14-es bejegyzések, de akkoriban kezdődtek a mai trendek:

[link]

[link]

2023. aug. 3. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
92%
Röviden: Tarlós István akkori főpolgármester így döntött. Sokáig csúfolt is ezt az árnyalatot "Tarlós kék"nek is emiatt.
2023. aug. 3. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
5 Vagy ezt parancsolták neki, önállóan dönteni nem nagyon volt képes.
2023. aug. 3. 20:07

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!