Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » BudapestGO-ban vásárolt...

BudapestGO-ban vásárolt országbérletettel Volánbusz validátorokkal hiba vidéken?

Figyelt kérdés
Ma használtam vidéken (Somogy vármegye) először a BudapestGO-ban vásárolt országbérletemet, a validátor többszöri próbálkozásra is elutasította, így sofőrnek kellett ellenőriznie. Rajtam kívül még egy embernél láttam, ott is elutasította a validátor. Mindenhol máshol (MÁV-on, HÉV-en, BKK-n) működik, csak Volánbusznál nem (agglós járaton mondjuk nem próbáltam). Bármilyen más átjárás tökéletesen működik, viszont eddig ez az egyetlen, ami nem. Másnál is jelentkezett ilyen probléma, vagy ez itt egyedi, járathoz kötött hiva volt? Nekem erősen úgy tűnik, mintha itt (Siófoki telephelyhez tartozó busz) nem frissítették volna az adatbázist, vagy valami más szoftvert. Ha ez ismert hiba, jobban járnék, ha eleve csak a sofőrnek mutatnám legközelebb?

márc. 8. 17:33
 1/4 anonim ***** válasza:

BKK automatában vásárolt országbérletemmel én is mindig így járok. A legtöbb sofőr csak tehetetlenül legyint hogy menjek, üljek le. Van aki megnézi a dátumot rajta, de nem tudnak vele mit kezdeni.

Ma például vonattal utazva odafelé minden rendben volt, visszafelé viszont többszöri csipogtatásra sem volt jó.

Nem tudom én sem mitől van ez, mert a bérletem érvényes, nem kopott, nem sérült.

márc. 8. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Ha a BudapestGO-ban veszel országbérletet, akkor azt nem a validátorral kell leolvasni, hanem ugyanúgy kell kezelni felszállásnál, mint a mobiljegyet, vagyis rámész a BudapestGO-ban az elsőajtós felszállásra, leolvasod a busz QR kódját és a sofőrnek megmutatod a megjelenő ábrát. Ha meg vonaton akarod használni, akkor elvileg a kalauz elő tud hozni a telefonján egy QR kódot, amit leolvasol.


1-es válaszolónak: A BKK automatában vásárolt országbérleten kétféle kód is van: a hosszúkás (ezt kell leolvasni helyközi buszokon és vonatokon) és fent egy kisebb kocka alakú. Előfordulhat, hogy a validátor vagy a kalauz a kocka alakút olvasta le, ezért azt érdemes lehet letakarni leolvasásnál. De nehezítheti a leolvasást, hogy a hosszúkás kód belelóg a biztonsági csíkba.

márc. 8. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Ebből látszik hogy ez is csak egy politikai termék. A infrastruktúrával nem mentek utána.

Ennyi erővel egy fotosoppolt jpg-t is mutogathatnék a sofőrnek.

márc. 9. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

#2: mondjuk ez eszembe sem jutott, hisz az összes vidéki busz első ajtós, na majd legközelebb leolvasom vele a külső QR kódot.


Amúgy #3-nak a "A infrastruktúrával nem mentek utána" mondatára csak annyit, hogy ez tipikusan Volános dolog, hogy egy csomó minden rendelkezésre áll, de befejezetlenül hagynak dolgokat. Például akkor még amikor középsulis voltam (akkor még nem is Volánbusz, hanem DDKK volt), akkor kezdték el ezeket a fedélzeti egységeket felszerelni a buszokra. A hangos utastájékoztatás akkor szinte az összes buszon működött, a rossz minőségű hangszórokon is, legfeljebb alig lehetett hallani, de volt. Mostanában viszont 10-ből ha 1 buszon hallottam itt errefelé (Siófok környéke) hangos utastájékoztatást, szintén alig érthetően. Arról nem is beszélve, hogy valami nagyon gagyi AI hang mondja be, ami borzasztóan rossz, a MÁV-féle Mátyus Kati bemondás ehhez képest fényévekkel jobb.

Működő képi utastájékoztatást kb az utóbbi 4 évben 2, azaz kettő alkalommal láttam, pedig többszáz alkalommal vettem igénybe itt a buszt. Egyik alkalommal csóri rendszer ráadásul folyamatosan 3 megálló lemaradásban volt a valósághoz, pedig a hangos utastájékoztatás pontos volt (Újfajta Volvo busz volt). Ezek a belső kijelzők pedig így értelmetlenek, hogy csak a busznak a számát és desztinációját írják ki. A Credo-kon pedig ha működik is (egyszer láttam ilyent), kb 10-15 másodpercig lehet látni a járatinfókat, majd utána ugyanennyi ideig kell a Credo logót nézni a kijelzőn, aminek semmi értelme nincsen. Amúgy ha működik is, szinte nem jó semmire. Ugyan írja a következő megállót, de se egy térkép, tervezett és valós érkezési idő, meg semmi ilyen. A BKK dizánj és funkció lenne a minimum, bár szerintem helyközi járatra inkább a MÁV Flirteken és Kisseken megszokott rendszer lenne az igazi. Ennek nem is értem mi az akadálya, hisz egy cégcsoport, vegyék át egymástól azt, ami jól működik. Értem, hogy a MÁV járatokon más a hardver, de csak nem lehet ez ilyen bonyolult dolog. Az, hogy kártyával még mindig nem lehet fizetni a buszokon, továbbra is irtó gáz, de erre legalább már van ígéret (remélve, hogy a kp kezelési díjat nem gondolták komolyan...).

márc. 9. 09:55

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!