Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az egy egységből álló Flirt...

Az egy egységből álló Flirt motorvonatnál a szakaszhatáron miért húzzák le az áramszedőt? Miért nem elég csak a főmegszakítót ki, majd visszakapcsolni? Hiszen csak egy áramszedő érintkezik a felsővezetékkel.

Figyelt kérdés
A nagy puffanásszerű hangból gondolom, hogy lehúzzák, majd vissza az áramszedőt. Vagy ez a főmegszakító hangja? A mozdonyoknál is lehúzzák azt az 1 áramszedőt itthon? A cseheknél láttam, hogy a mozdony vezetője az 1 áramszedőt lehúzza, majd visszaengedi a szakszhatáron. Ennek mi értelme, hiszen a 2 elkülönített szakaszt nem tudja rövidre zárni az 1 áramszedő?

máj. 11. 00:20
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
18%
Ha fent marad, azt rövidre zárja a kábeleket.
máj. 11. 03:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 10 deka farhát ***** válasza:
91%
Pontosan. A puffanás a főmegszakító hangja.
máj. 11. 05:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
84%

Nem zár rövidre semmi semmit.

Kivéve ha a felsővezetékesek le nem földeltek valamit és úgy hagyták :D - volt rá példa. Na akkor van tüzijáték. :D

A két táplálsi szakasz között maximum fáziszárlat keletkezhet. Mondjuk ez is szépen világít. De a fázishatárok úgy vannak kialakítva hogy a két külön táplálási szakaszt egyszerre nem érinti az áramszedő Van a fázishatárnak egy semleges része.

Két egység Flirt esetén is nyugodtan fent maradhat az áramszedő mindegyiken, hiszen nincsen a két áramszedő összeköztve sehogy. Mozdonyokon a két áramszedő a mozdony tetején lévő tetővezetéken keresztül galvanikus kapcsolatban van. (Tehát ha az egyik fent van, akkor amásik ha le van eresztve, akkor is feszültség alatt van.) Vagyis egy mozdonnyal egy rövid fázishatárt össze lehet húzni. De szerencsére van védeleme a felsővezetéki hálózatnak, úgyhogy az le fog oldani.

máj. 11. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
34%
#3 Tudod mit jelent a rövidre zárás? Csak mert te magad is említetted.
máj. 11. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
88%
Nem tudom. Taníts!
máj. 11. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
48%

Akkor elmondom, csak a lepontozó tudatlanok kedvéért: Ha fel van engedve az áramszedő és ott áthúz a villamos ív (lásd: rövidre zárás), akkor a nem áram alatt lévő szakasz áram alá kerül. Ezért kell leengedni.


> "Két egység Flirt esetén is nyugodtan fent maradhat az áramszedő mindegyiken, hiszen nincsen a két áramszedő összeköztve sehogy."


Ez ellentétes az utasítással. Csak külön engedéllyel lehet fent két áramszedő és akkor is csak úgy, hogy nem az egymást követőek.


> "De szerencsére van védeleme a felsővezetéki hálózatnak, úgyhogy az le fog oldani."


Aminek sem a pályafelügyelet, sem az utasok, sem a vonaton utazók nem fognak örülni. Szerencsétlen esetben az a dolgozó sem, akit agyoncsap az áram és a családja, rokonai, hozzátartozói sem.

máj. 11. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
72%

"Ha fel van engedve az áramszedő és ott áthúz a villamos ív (lásd: rövidre zárás), akkor a nem áram alatt lévő szakasz áram alá kerül. Ezért kell leengedni."

Még itt a gyakorin is ritkán olvasni egy mondatban ennyi sületlenséget!


"Csak külön engedéllyel lehet fent két áramszedő és akkor is csak úgy, hogy nem az egymást követőek."

Aha... Szóval ha két külön egység van, akkor mindkettő áramszedőjének fent kell lennie, mert amelyiknek nincs, az feszmentes lesz, nem tud menni... teccikérteni?


"Aminek sem a pályafelügyelet, sem az utasok, sem a vonaton utazók nem fognak örülni. Szerencsétlen esetben az a dolgozó sem, akit agyoncsap az áram és a családja, rokonai, hozzátartozói sem."

Hát erre nem is tudom mit mondani. Hiába magyaráznám, úgysem értenéd... nem egy malomban örlünk.

máj. 11. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
60%

Azt még megértem, hogy nulla villamossági ismereteid vannak és nem érted a rövidzár fogalmát, de mi lenne ha legalább az utasítás releváns szakaszát elolvasnád és nem okoskodnál?


"II. 3. Villamos mozdonyok (vontatójárművek) személyzetére vonatkozó

rendelkezések


Az E.1. sz. Utasításban foglaltakat maradéktalanul be kell tartani.


Haladás közben egy villamos mozdonyon (vontatójárművön) egy időben csak

egy áramszedő lehet felengedve, kivéve zúzmarás, jeges vezeték esetén a területileg illetékes villamos üzemirányító eseti rendelkezése alapján.


Összekapcsolt villamos mozdonyok esetén az egymáshoz közelebbi áramszedők haladás közben nem lehetnek felengedve.


Egy vonatban közlekedő villamos mozdonyok közül csak a menetirány szerinti

utolsó haladhat át feleresztett áramszedővel a fázishatár alatt.


Több egységből álló villamos motorvonat vagy két áramszedővel közlekedő

vontató jármű csak egy feleresztett áramszedővel haladhat át a fázishatár alatt.


Rendellenes vezetékmozgás észlelése esetén az áramszedőt le kell engedni, és

ha azzal további vezetékrongálás előzhető meg, a járművel meg kell állni.


Ha a villamos mozdony (vontatójármű) úgy állt meg fázishatár semleges szakasza alatt, hogy onnan másik áramszedő felengedésével nem tud kihaladni,

akkor:


- A mozdony (vontatójármű) vezetője vegye fel a kapcsolatot a forgalmi vonalirányítóval és a villamos üzemirányítóval,


- Kérje fel a villamos üzemirányítót a szükséges intézkedések megtételére.


Ha a fázishatár semleges szakasza alól másik áramszedő felengedésével ki tud

haladni, az áramszedők megcserélésekor az eredetileg leeresztett állapotban

levő áramszedőt csak akkor szabad felengedni, ha a másik áramszedő már teljesen leereszkedett.


Menet közben bekövetkezett áramszedő sérülés vagy áramszedő hibajelzés esetén azonnal meg kell állni és az illetékes forgalmi vonalirányítónak jelenteni.

A mozdonyszemélyzet köteles megvizsgálni, hogy a sérült áramszedő vagy annak bármely szerkezeti eleme a hosszláncon fennmaradt-e, illetve a vontató járművön maradt sérült áramszedő nem veszélyezteti e továbbhaladás esetén a

felsővezeték épségét. Veszélyeztetés esetén továbbhaladni TILOS! Az eseményről, illetve a megállapításról köteles jelentést tenni a villamos üzemirányítónak. A jelentésben pontosan meg kell határozni az esemény helyét, és az

áramszedő sérülésének mértékét.


A mozdonyvezetőnek le kell engednie az áramszedőt, ha a feszültségmentesítésről értesítést kapott, de a jelzők nem találhatóak (pl. eltulajdonítás miatt)."

máj. 11. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
90%

"Azt még megértem, hogy nulla villamossági ismereteid vannak és nem érted a rövidzár fogalmát"

Még mindig nem magyaráztad el. Erre várunk!

De mégegyszer: fázishatár alatt nem keletkezik rövidzár! Ha mégis, akkor ott valaku durvanagyot hibázott!

Így néz ki: ----›‹-›‹---

A két táplálási szakasz között van egy semleges rész.



"több egységből álló villamos motorvonat"

A kérdésben mi is szerepel?

"egy egységből álló Flirt motorvonatnál"

máj. 11. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
25%
Elmagyaráztam. Ha áthúz az ív, akkor áram alá kerül a szakasz.
máj. 11. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!