Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen célt szolgálnak a...

Milyen célt szolgálnak a régebbi vonatokon a piros "kormányok" az utastérben?

Figyelt kérdés
2011. nov. 1. 21:52
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Azok a kéziféket működtetik. Kocsinként egy van belőlük, szép, piros öntvénykerekek - ugye, egyre gondolunk?

(csak azért, mert emlékeim szerint jellemzően nem az utastérben, hanem a kocsik peronjain vannak, de nem lényeges)

2011. nov. 1. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
90%

Egyetértek az előttem szólóval!

:)

2011. nov. 1. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 mantis religiosa ***** válasza:
100%
Ez mechanikusan fékezi be a kocsit, egy kézifékorsón és rudazatáttételen keresztül. Akkor használják, ha a fékrendszerben nincs levegő, így akkor sem gurul el.
2011. nov. 1. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
79%
Na végre megtudtam mit tekergettem folyton kiskoromban!
2011. nov. 1. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 mantis religiosa ***** válasza:
79%
Utolsó! Vagyunk így ezzel egy páran! :-)
2011. nov. 2. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 10 deka farhát ***** válasza:
A kézifék szinte csak állva tartásra jó, mert a légfékhez képest elenyésző a fékhatása.
2011. nov. 2. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Alapvetően menet közben a kocsikat a mozdony fékezi egyrészt azáltal hogy a mozdony van elől, másrészt azáltal hogy a vonat hosszában végig van vezetve a levegős fék, és a levegős fékkel fékeznek. Ugyanakkor biztonsági okokból mindegyik kocsin volt/van kézifék. Ezt elég ritka esetben kell használni:


- ha esetleg egy kocsit leszakadna a mozdonyról, akkor a kéziféket betekerve még mindig le lehet lassítani, meg lehet állítani


- ha az állomáson a mozdony rátolat a kocsira, akkor esetenként betekerik a féket, és amikor a mozdony nekimegy a kocsinak, akkor az nem fog elgurulni...


- teherszállító vagonoknál ahol a rendező dombon van, és a kocsik maguktól gurulnak le, esetenként lehet "fékező ember" a kocsin, aki ha kell betekerik a féket így állítván meg azt

2011. nov. 3. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 10 deka farhát ***** válasza:

Előzőnek:


- A leszakadó kocsikat is a légfék "fogja meg", röviden úgy van kialakítva a rendszer, hogy a fővezetékben történő nyomáscsökkenés hatására a kormányszelep fékező állásba áll, és a kocsikon lévő légtartály feltölti a fékhengereket. Ezután a fékek oldására több lehetőség is van, de csak álló helyzetben.


- A gurítódombon nem vagy csak nagyon ritkán kézifékkel lassítják a kocsikat. Először is, van egy úgynevezett vágányfék, mely lényegében egy olyan fékpofa, ami a kerék belső oldalára feszül rá, amikor áthalad rajta a vasúti kocsi. Aztán van az "ELIN-gomba" (nálunk Ferencvárosban így hívják), ezek kis hidraulikus hengerek, melyeket a haladó kocsi kereke nyom le (a lenyomáshoz szükséges erő csökkenti a kocsi lendületét). Aztán van a féksaru, amire ráfutva a kocsi kereke "szánkózik" egyet a sínen.

2011. nov. 3. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!