Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek melyiket érdemes...

Szerintetek melyiket érdemes fejleszteni egy városnak? Az autóbusz-, avagy a villamosközlekedést?

Figyelt kérdés
2011. dec. 4. 19:35
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:
Egy vasúti kerék élettartama úgy tudom 350 000 km, 25 millió tonnát szállít élettartama során. Egy villamospálya átlagos élettartama 25 év, kiemeltebb beavatkozás nélkül. A járműveké ~ 30 év. A járművek közvetlen szennyező hatása a környezetre, beleértve a zajkibocsátást is elhanyagolható. Te most komolyan azt gondolod, hogy egy hídra felfutó sínnek merevnek kell lennie? Jól néznénk ki. :) A rómaiak nem aszfaltutat használtak, és főleg nem több tonnás járműveket használtak rajta. Ennek ellenére le a kalappal a római építészek előtt! A közművek meg azért okoznak problémát, mert: Az utak alatt vannak vezetve, keresztbe-kasba, ezért időnként szükséges a burkolatot megbontani. Egyszerűen nincs arra lehetőség sem nálunk, sem máshol a világon, hogy egy közműhálózat máshol fusson, mint az utak alatt. A csatornafedelek szintbe vannak hozva. Az autók kerekei ráfutnak, rezegnek. Ha nem is süllyed meg, de rezeg, ezért idővel megromlik körülötte az burkolat és kipereg. Az aszfalt melegben lágyul, a kerekek nyomvájukat hagynak benne. A pocsolyába tette az aszfaltot. Gondolom a télen kialakult kátyút hideg-technológiával szüntette meg. Ennek az volt a célja, hogy valamelyik autónak tengelye ne törjön benne.
2011. dec. 6. 20:22
 12/15 anonim ***** válasza:
100%

Lehet, hogy a villamoshálózat fejlesztése sokkal drágább, mégis jobban megéri.

Meg lehet nézni bármelyik német (vagy osztrák) nagyvárost, ezeknek a közlekedése híresen a legjobb az egész világon, s mindben a villamoshálózat adja a közlekedés gerincét.

Nyugat-Európa nagyvárosai is sorra építik ki újra a villamoshálózatukat, mert rájöttek, hogy sokkal inkább megéri, mint az autóbusz, afféle felszíni metróként használják.


Budapesten az egyik leghosszabb a villamoshálózat az egész világon. Csak Szentpétervár, Bécs, Prága és Milánó előzi meg. Éppen ezért szerintem ebben a városban megérné tovább fejleszteni a hálózatot (legalábbis a pesti oldalon mindenképpen). A metróhálózattal kiegészülve tökéletes gerince lenne a budapesti tömegközlekedésnek.

2012. jún. 10. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 A kérdező kommentje:
Nekem is úgy tűnik, hogy sokkal jobban megéri. Minden érv mellette szól. Az üzemeltetés zöldebb, olcsóbb, gyorsabb. Csak a pályaépítő cégek nem nagyon hozzák az elvárt minőséget.
2012. júl. 13. 20:51
 14/15 anonim ***** válasza:

Ahoj!


A mai EU-pályázati környezetben csak villamosra és kötött pályára lehet pályázni, ezért megérni mindenkinek a villamosközlekedést éri meg pályázni. Abból 3-4-szeres áron lehet lopni a pénzt nem csak nálunk és rá lehet írni hogy zöld (minimum a kapaszkodó benne). Megérni mindig az fogja, amit előnybe helyeznek, most az EU a villamost nyomja, de nem hiába szűnt meg annyi városban.


Az üzemek tekintetében pedig javaslom a Metrobüs rendszert tanulmányozni Isztanbulban. Minden normálisan fenntartott és megépített rendszer működtethető gazdaságosan. Mégis ma már megérne egy szakmai vitát a közúti járművek fejlesztésének ismeretében, hogy van-e helye a városi vasútnak a busz, a nagy kapacitású közúti rendszerek és az elővárosi vonat/metró között. Nem lennék biztos benne, hogy a mostani támogatási környezet nélkül bárki építene villamosokat az EU-ban. 2006-ban 40 milliárdért vettünk 40 Combinot és készült el hozzá az infrastruktúra úgy-ahogy. Ehhez még hozzá jöttek a nagy javítgatások (oszlopbalhé, légkondik, szakaszcserék, a kocsiszíni karbantartási környezetbe beleölt pénz) és ezzel együtt kb. 50-52 milliárdos a 40 villamos "beüzemelése" tervezett és nem tervezett költségekkel. Namost 2006-ban egy csuklós Volvo 58 millióba került, míg egy szóló kb. 40-42 millióba. Ennek az átlagára 50 millió Ft. Tehát bátran elmondható, hogy akkoriban kb. 1100 busza volt a BKV-nak, gyakorlatilag a nagykörúti projekt árából majdnem minden buszt le lehetett volna cserélni újra Budapesten, ha pedig ezt magyar gyártóktól vesszük (mert villamosban nincs magyar gyártó, buszban van), akkor ma lenne kb. 1000-1100 új magyar buszunk 2006-os gyártással.


Melyik éri meg? Számoljunk...

2016. febr. 8. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Lehet kicsit elfogult vagyok, de én a buszokat ki nem állhatom. Okádják a füstöt, zörögnek, majd szétesnek a legújabbak is. Dugóban alig lehet haladni, ellenben a kötött pályás közlekedéssel igen. Egy-egy forgalmasabb viszonylaton én megfontolnám új villamos építését, meg persze a trolikat is erőltetném, egyfajta kötött pályás troli rendszerben. A jövő nagyvárosaiban a versenyképességet csak a kötött pálya jelentheti a tömegközlekedésben, a buszok meg MAXIMUM potlobuszozásnak mennek el.
2019. júl. 13. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!