Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Kötöttpályás vagy közúti...

Kötöttpályás vagy közúti közlekedés?

Figyelt kérdés
Melyiket szereted jobban és miért? Mik azok a dolgok, amik miatt előnyben részesíted a buszt vagy éppen a vonatot/villamost/metrót?

2016. szept. 26. 18:41
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
65%
Kötöttpályás. Azért mert a buszsofőrök úgy mennek, mint a csiga.
2016. szept. 26. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
89%
Mindkettőt szeretem, bár amióta egyentolócsuklósak lettek a buszok, így már nem annyira izgi velük menni.
2016. szept. 26. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
79%
Amelyikkel gyorsabban elérek A-ból B-be, a legkevesebb átszállással. De mindenezek közül a HÉV a legrosszabb. Viszonylag nagy távolságot tesz meg, de konkrétan másfél percenként megállója van, ami baromi idegesítő, mert egy 50 perces útból 30 azzal telik, hogy lassít/megáll/vár/elindul.
2016. szept. 27. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

Én régebben a buszokat szerettem nagyon, de manapság már a kötöttpályás járművek is elkezdtek érdekelni, főleg a metrók, de a vonatok is.


Építési költség szempontjából, na meg a helyhez kötöttségük miatt nem tudok egyértelműen a vaspályások mellé állni, de megfelelő pálya esetén sebességben verhetetlenek (lennének). Télen meg ónos esőben nagy előnyük még az, hogy nem ütköznek másokkal, nem csúszkálnak, így ha a váltók, felsővezetékek bírják, sokkal biztonságosabbak a közúti járműveknél.


Csak ugye nem visznek el közvetlenül a célig, ez viszont nagy hátrányuk.

2016. szept. 27. 10:38
 5/15 anonim ***** válasza:
100%

3:

A busz azonos útvonalon így is lassabb, pedig a HÉV lehetne ennyi megállóval is a jelenleginél sokkal gyorsabb, ha normális állapotban lennének a sinek, illetve nem az NDK-s, ősrégi, már gyártáskor is elavult szerelvények közlekednének. Pl. a soroksárin a buszok több helyen állnak meg, mint a HÉV, és általában lassabbak, pedig ez az egyik legrosszabb állapotú HÉV szakasz. A HÉV az metró után a legjobb nagyvárosi tömegközlekedési eszköz lenne, ha karban tartanák.

2016. szept. 27. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
50%
Egyébként egyértelműen a kötött pályás a jobb, és ha lehet, legyen zárt pályás is.
2016. szept. 27. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
Utolsó: Igen, a zárt pálya szerintem is fontos, mert a sima közúton az autók feltartják a villamosokat is. Nekem a new york-i metró a kedvencem, mert magasvasútként megy sok helyen, így be lehet látni a várost is.
2016. szept. 27. 14:27
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

A kötöttpályás járműveket kedvelem jobban, ezek közül is a HÉV-et, villamost, vonatot, a metrót nem.


Gyorsabbak általában, valahogy kevésbé zsúfoltak, de mivel hosszúak, a zsúfolt járaton is van kevésbé tömött rész (pl. villamosok közepe). Nagyobbak, berendezésileg is kevésbé zsúfoltak. Kevésbé elhasznált levegőjűek, de a villamos járműveken általában folyamatosan megy szellőzés, ami legalább a levegőt mozgatja, ha más nem. Kevésbé rázkódnak, rángatnak, hirtelen kanyarodni nem is tudnak (mondjuk kanyarodni egyébként sem :P ).

2016. szept. 27. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Városi közlekedésben szinte mindegy. Ha szinte azonos az útvonal, akkor inkább az elektromos hajtást szoktam választani környezetvédelmi okokból, de ha valahova csak busz megy, akkor azzal megyek.

Távolsági közlekedésben viszont inkább a busz. Vonattal csak akkor szoktam menni, ha sok cuccom van. De azon a viszonylaton, amin én utazom, a busz gyorsabb is. Illetve a vonatot az üzemeltető cég miatt nem szeretem, olyat még nem láttam, hogy a MÁV vonata ne késett volna.

2016. szept. 28. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
#9: "olyat még nem láttam, hogy a MÁV vonata ne késett volna." - Ez érdekes megfigyelés, nem tudom mennyi utazásból és mely viszonylatokon sikerült ezt a megfigyelést tenni. Én negyon sokszor utaztam már (MÁV) vonaton, mindenfelé az országban, és az esetek jelentős részében (kb. 90-95 %) a vonat pontos volt vagy mindössze néhány percet késett, igaz volt néhány komolyabb késés is, amibe belefutottam, de az statisztikailag elenyésző. Jelenleg is, ha megnézed a vonatinfót, a vonatok nagy többsége zöld, azaz 4 percen belüli késéssel közlekedik: [link]
2016. szept. 28. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!