Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A budapesti metróvonalakon...

A budapesti metróvonalakon lehetnek bármiféle balesetek, ütközések?

Figyelt kérdés

Gondolok a most legrosszabb állapotban lévő 3-as metróra, vagy épp a vezetőnélküli 4-esre.

Alagútban egymásba futhatnak szerelvények, fékhibák (nem tud megállni) lehetnek-e, vagy irányíthatatlanná válhatnak? Ki mit tud ezekről a biztonsági rendszerekről, dolgozott-e valaki már azokon a részeken?



2016. szept. 30. 14:04
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Engem csak érdekel valamennyire a téma.



Az ütközés kizárt szinte teljesen.


Az automata biztonságos. Emberek írják a szoftvereket, de az emberek tesztelik is őket, a szoftver mindig ugyanúgy működik, de ha hibázik is, úgy van megírva, hogy a biztonság irányába tévedjen: tehát megáll az élet.


Az ember dönthet rosszul is. De a nehézmetrókban az embert is alaposan felülbírálja a többszörös biztonsági rendszer.


Légikatasztrófák, vészjelzés nyomán, katasztrófák nyomában - utóbbiban mondják mindig: katasztrófák nem történnek csak úgy, események egész láncolata előzi meg őket.


Nem elég egy dolognak elromlania. Szajolnál se egy romlott el, azóta a biztonság javult.

Dunakeszin 2014-ben hány dolog állt össze, mégse volt baleset.

2016. szept. 30. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Értem köszi. :) Most pl. sokszor van olyan a metróban, hogy hirtelen lefékez az alagút közepén és kicsit áll stb.- ilyenkor jut mindig eszembe, hogy na vajon most belénk fog-e rohanni hátulról egy szerelvény. Illetve akkor mi van, ha épp az alagútban gyulladna ki a metró, akkor hogy van a kiszabadulás, vagy ha épp rosszul lesz a vezető?
2016. szept. 30. 16:14
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Előfordulhat, de kicsi rá az esély. Több dolognak is el kellene romlania, hogy ez bekövetkezzen, illetve a biztonsági berendezéseket szabálytalanul kikapcsolni. Multkor volt egy vonat baleset a közelünkben, de az is emberi hiba miatt volt. De ezen a Budapesti metrón nem kell parázni. Az elszabadult metrót is megtudják fogni.


"sokszor van olyan a metróban, hogy hirtelen lefékez az alagút közepén és kicsit áll stb.- ilyenkor jut mindig eszembe, hogy na vajon most belénk fog-e rohanni hátulról egy szerelvény."

Nem fog, épp azért állt meg a szerelvény, mert vöröset kapott. Így az a szerelvény se szalad az előzőbe.

2016. szept. 30. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

1. A hirtelen fékezést az automata vonatvezető rendszer jeladóinak a hibája okozza. A vonatot az M1 vonal kivetelevel mindenütt számitógép vezérli, M2-3 vonalakon vezető felügyeletével. Ha a vonat nem kap jelet a pálya felől, akkor elbizonytalanodik a gép és a legbiztonságosabb megoldást választva lefékez. A mögöttes vonat pedig mindaddig nem tud behaladni a pályaszakaszra, amíg ott masik vonat halad vagy áll, ezt egy ún. autostop rendszer is garantálja, ami vörös jelzés esetém egyszerűen beleakad az elhaladó vonat vészfékszelepébe és azt működesbe hozva megállítja a vonatot.


Tűz esetén a vonat ritkán lesz mozgasképtelen, egyszerűen a füst jelzése a személyzet felé jó eséllyel előbb történik meg, mint hogy a már tomboló tűz átégetne bármit, ami a vonat mozgasához elengedhetetlen. Az állomasraérő vonatot pedig a vészkijárat jelzések irányában kell elhagynod az ilyenkor csak felfelé mozgó mozgólépcsőkön át, vészszellőztetés mellett.


Ha a vonatvezező rosszul lesz, nem tudja kezelni az éberségi berendezést, a vinat pedig autonatikusan megáll. A vonat rendkívüli megállását pedig észlelni fogja a diszpécser és a mögöttes vonat vezetője is, perceken belül odaér a segítség.

2016. okt. 1. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat! Azért ez megnyugtató. :)
2016. okt. 2. 09:23
 6/7 macska28 ***** válasza:
84%
A Budapesti 1-es, 2-es, és 4-es metróvonalak teljesen biztonságosak, a 3-as viszont nagyon veszélyes. Engem csak érdekel a téma. Az M3-as metrón nem is a tűz jelenti a legnagyobb veszélyt, mert ilyenkor általában csak füstölni kezd a metró, és a rövid állomásközök miatt kicsi az esélye, hogy pont az alagútban álljon meg a szerelvény. Ha ez mégis megtörténik, 2 percen belül jön gy másik szerelvény, és eltolja a legközelebbi állomáshoz. A pálya állapota sokkal több veszélyt rejt. A M3-as vonal alagútja nagyon régi, és a szigetelése már elöregedett, és emiatt rendszeresen beázik. Ez azzal jár, hogy a sínek állapotát meglehetősen lerontja, illetve azokat akár ki is moshatja a helyükről, és ha mondjuk a szerelvény egy elöregedett, hibás rögzítésű sínszálon halad át az M3-as vonalon megengedett legnagyobb sebességgel, vagyis 60 km/h-val, akkor akár el is törhet az a sínszál, vagy elmozdulhat a helyéről, ezzel előidézve a szerelvény esetleges kisiklását. Siklott már ki metró utasokkal ( nem Magyarországon ) és a jelek szerint ilyenkor jellemzően az első néhány kocsi ugrik le a sínről és ütközik neki az alagútnak. Az utolsó kocsi általában épségben marad. Az M3-as metró Deák Ferenc Tér és Kőbánya-Kispest között a legrosszabb állapotú, tehát ha ezen a szakaszon nem tanácsos utazni. A többi vonalon a szerelvények jó állapota és az érvényes Európai Uniós szabályok betartása miatt nem kell a biztonság miatt aggódni. A M1-es vonalon olyan rövid a távolság 2 metróállomás között, hogy ha metró kigyulladna, akkor lendületből el tudna jutna következő megállóig, ha mégsem, akkor jön egy másik szerelvény és kitolja. Az M2-es metrón HA JÓL TUDOM már van vészhelyzeti füstmentes menekülési útvonal, az M4-es metró pedig a világ egyik legbiztonságosabb metrója, itt van füstmentes menekülési útvonal, és menekülőjárda is van. Vészhelyzet esetén vagy ezen menekítik ki az utasokat, vagy eltolják a szerelvényt a legközelebbi állomásig.
2016. nov. 19. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Hm értem köszi. De volt már olyan, hogy a hármason is gyalogoltak emberek a metróból ki az alagúton keresztül ugye, szóval ott hogy fértek mégis el mellette? Illetve ezt a kitolást nem értem, szóval ha kigyulladna egy szerelvény komolyabban akkor mégis hogy tolná el egy másik az állomásig? Hiszen akkor a tolószerelvényben lévő utasok is bajban vannak, hiszen addig nem tudnak kiszállni az alagút miatt nem?


Én egyébként már ha tudom, akkor folyton kerülöm a hármassal való utazást, néha kis kerülő, de inkább nem kockáztatom, hogy lesz valami katasztrófa és pont benne leszek. :D Mondjuk ezért sokan hülyének is néznek, hogy nem szeretek metróra szállni.

2016. nov. 19. 10:56

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!