Mi az oka, hogy ennyire megbízhatatlan a hazai vonatközlekedés?
A Budapest környéki elővárosi közlekedésben például óriási potenciál lenne, de a MÁV-val egyszerűen nem lehet előre tervezni, annyira általánosak a hosszas késések.
Én pl. a Kőbánya alsó-Nyugati távon szoktam néha igénybe venni az elővárosi vonatokat, s alapesetben 10 perc alatt beérne a belvárosba, de simán előfordul, hogy csak 30 perc alatt teszi meg ezt az utat, mert éppen elromlik a sorompó, vagy mindig ki tudnak valamit találni.
De mi ennek az oka? Miért ennyire színvonaltalan a hazai vasúti közlekedés?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Van azért pénz a felújításra is, konkrétan Mészáros Lőrinc igen sok pénzt lenyúl a felújításokért. Ő, ill. a vele szövetségben lévő cégek a fő vasútépítők jelenleg.
Ami, ugye, jól meghatározza, hogy mire elég a pénz, mekkora a haszonkulcsuk.
Egyébként a kérdésre válaszolva: a pénztelenség arra is kihat, hogy a jelenlegi kormány éveken át egy forintot sem emelt a vasutasfizetéseken (az első években konkrétan csökkentette az alacsonyabb kereseteket), idén volt először érdemi emelés. Így rengetegen elhúztak külföldre, szinte minden munkakörben kevés a dolgozó (kivéve a vezetők), a meglévőknek meg ennyire futja.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Öreg pálya, öreg felsővezeték, öreg biztosítóberendezések, öreg vontatójárművek, öreg kocsik.. (a "néhány" új mozdonytól és motorkocsitól eltekintve)
Ha minden öreg és rosszul karbantartott, akkor miért lenne megbízható?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!