A 4-es metro a betontübbingos építési mód miatt miért nem alkalmas óvóhelynek, mint a 2-es és a 3-as vonal?
Mert alapvető építéstechnológiai különbség van.
A 4-es metró összes állomását munkagödör segítségével "felülről" hozták létre, és ez a gödör meg is maradt mindenhol, betongerendákkal kiékelve. Ettől olyan látványosak az állomásai. Ezzel szemben a 2-es és 3-as metró mélyállomásos (óvóhelynek alkalmas) szakaszait az alagutakkal együtt építették pajzsos és keszonos technológiával. A mozgólépcső lejtaknája (ami maga is egy ferde alagút) az egyetlen kapcsolat a felszínnel, ami meglehetősen szűk keresztmetszetű, épp ezért le is zárható az állomásszinten fémkapukkal. A világpolitikai helyzet megváltozása okafogyottá tette az óvóhely funkciót is ellátó metró építését.
Így már értem az okát,köszönöm.
Bár magát az alagutat gondolom így is lehetne óvohelyként használni,ha lennének kapuk a peronok végén.
"Hasonlóan a 4-es sem alkalmas erre, mivel az alagút nem acél, hanem betontübbing-elemekből készül, habár a polgári védelemnek szükséges infrastruktúra helyét több helyen is kialakították."wiki
Hogyan kell értelmezni a mondat második felét?Vannak erre a célra készült helyiségek a metroban,csak a gépészet hiányzik belőle?Vagy csak sima légó óvóhelyként tudna funkcionálni?
Elolvastam most a Metro 2033-t,és hát eléggé megfogott a téma :D
Szerintem sima légvédelmi óvóhelyként tud funkcionálni és az építéskor alakítottak ki plusz helyiségeket amikbe szükséghelyzetben berendezhető bármi, orvosi ellátóhelyiség, szállás, raktár...
A PVnek elvileg van beraktározva egy rakás mobil eszköze amit ki lehet telepíteni bárhova, akár a metróba is így légvédelmi óvóhelynek megfelelő a dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!