Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Elsősorban iskolában dolgozókt...

Elsősorban iskolában dolgozóktól kérdezem, hogy mitől lehet az, hogy a PISA-felmérésen rosszul, egyesek szerint évről évre rosszabbul teljesítenek a diákok?

Figyelt kérdés
Nyilván nem lehet mondani, hogy a tanárok hülyék, de azt sem, hogy évről évre hülyébbek a fiatalok. (Vagy talán azok?) Szerintem a rendszer működésében kell keresni a választ, leterheltség, fölösleges tananyagok, ilyesmik.

2021. dec. 18. 20:35
1 2 3 4
 31/38 anonim ***** válasza:
75%

Kérdező!


Összefoglalom, hogy mit kell oktatni. Ezzel világelsők lennénk az oktatás területén, majd idővel versenyképességben is.


/Közoktatás válságának megoldására/


Életre való felkészítés, azaz tantárgyhasznosítás bevezetése és oktatása, mint pl.,


- lelki alapozás és szokások: alkalmas lelki és fizikai állapotba hozás, gyakorolni kell hinni, tudni, akarni, szeretni, legjobbnak tartani, örülni, kitartani, értékvezérelt élet, előkészítés, tervezés, önuralom, relaxáció, koncentráció, stb.,

- szövegértés: logika tudománya (fogalmi gondolkodás), kérdezés tudománya, funkcionális szemlélet, mondattan/lista-módszer, ez mellett különböző célú olvasás technikák, fajták elsajátítása,

- retorika, szónoklattan,

- logika tudománya: bizonyítás, cáfolás, esetkizárás, általánosítás, konkretizálás, stb., bizonyítás szemlélet megalapozása, az összes tárgyat a logika tudományára kell felépíteni,

- gondolkodás-fejlesztés / döntést segítő módszerek: értékelemzés, mind mapping, sakk látásmódja, E.D. Bono módszerei, tényezőelemzés, stb.,

- témák és feladatok: általános látásmód megalapozása, hogy lássuk a fáktól az egész erdőt, azaz a feladatok, témák közötti kapcsolatok, következmények, ráépülések megértése, átlátása, érvényességi határ, távolabbi használhatóság figyelembevétele, sablonos gondolkodás kizárása,

- tanulásmódszertan: Pólya-módszer, S. Ramón Y Cajal, Dr. Dezső Zsigmondné, analizálás és szintetizálás, kérdezés tudománya, mondatrészek és intelligencia tárgyak szerint, listákban való kigyűjtés, stb.

- fizika/kémia/biológia/matematika/földrajz/történelemhasznosítást kell oktatni azért, hogy képes legyen a gyerek és a felnőtt az életének szereplőit, eseményeket helyesen látni, jellemezni, kategorizálni, katagolizálni, összehasonlításokat végezni, megérteni és kezelni, folyamatokban, ok-okozati rendszerben gondolkodni, stb.,

- átmenet: érettségi és egyetemi tárgyak között szükséges a segédletekkel való segítés, felkészítés, így kevesebben buknának ki az egyetemről,

- optimalizálás,

- gyakorlati erkölcstan: lássa a gyerek, felnőtt lelki- és fizikai szinten is saját és mások tetteinek a súlyát, így felelősségteljesen gondolkodó életre nevelve önmagát és másokat,

- szervezés és vezetés,

- modellező/fegyelmezett/valóságból kiinduló képzelőerő fejlesztés,

- minőségbiztosítás,

- minőség-ellenőrzés,

- rendszertudomány, rendszerszemlélet,

- módszertan,

- honvédelem, család- és önvédelem,

- kutatás és fejlesztés,

- háztartástan,

- egészségtan,

- leírástan: folyamatábrák, diagramok, stb.,

- gondozástan: állat, ember, növény, talaj, lelki, stb.,

- kérdezés tudománya,

- embertan,

- világkép és filozófia,

- természet- és környezetvédelem: nem érzelmi alapon, hanem tudományosan megtervezve, megszervezve, alkalmazva,

- hatásvizsgálat,

- szemponttan,

- megvalósíthatósági vizsgálat,

- hibakatalógus, hibaelemzés, javítás,

- veszélykatalógus, megoldás katalógus

- értékelemzés: elvek, erények, műszaki, gazdasági, társadalmi, szórakozás, termékek értékének elemzése, stb.,

- megbízhatósági elmélet, vizsgálatok, számítások,

- életvezetés,

- társadalomismeret,

- adottság és képesség vizsgálat, ismeret, használat, fejlesztés,

- kritikai gondolkodás,

- ítéletalkotás, bírálati szempontrendszer,

- dietetika,

- szórakozástudomány,

- pénzügyi ismeret,

- döntés tudománya, lehetőség vizsgálat- és számítások, stb.,

- intelligencia-fejlesztés,

- érvelés mestersége,

- pszichológia: arckifejezés- és hazugságok felismerése, belső és külső világ érzelem-, gondolkodás működésének a megértése, testbeszéd értékelés, propaganda ismeret, stb.,

- idézet hasznosítás: életbölcsességek, élettapasztalatok, meglátások kategorizálása, vizsgálata, elemzése, következtetések levonása és hasznosítása, stb.

- hétköznapi szövegértés: hétköznapi példák alapján, jogi nyelvezetű szövegek, jogszabályok, munkaszerződések, bérleti szerződések, adásvételi szerződések, „banki”/pénzügyi, egyéb szerződések, szövegek tanulmányozása, megértése, hasznosítása,

- munkaerő piaci ismeret és felkészítés: cégek, intézmények megismerése, funkciója, önéletrajz írása, interjúra való felkészítés, jog, érdekérvényesítés, lehetőségek, vállalkozás alapítása és kezelése, működtetése, stb.

- egynyelvű idegennyelv-oktatás,

- testnevelés: Alexander-technika, ászana (tudományosan megalapozott gyakorlatai), gerinctorna alkalmazása,

- politika ismeret és érdekérvényesítés: demokratikus gondolkodás jellemzése, megértése és alkalmazása, összefogás megszervezése, gyakorlása. Önvédelem, fegyverhasználat, működésismeret, tájékozódás gyakorlása, számítógépes programok használata, kommunikációs platformok megismerése, használata. Propaganda ismeret. Parlamentben minőségbiztosítás, hatás- és megvalósíthatósági vizsgálat, minőség-ellenőrzés, teljesítményértékelés bevezetése, jogrendszer folyamatos felülvizsgálata és újítása, folyamatos elszámoltatás, haza- és népszeretet megalapozása, nemzetben gondolkodás, szakszervezetek létrehozása, stb.,

- informatika: látásmóddal együtt különböző programozási nyelvek, hálózati rendszerek elsajátítása, tanulást, döntést, információszerzést támogató programok használata,

- párkapcsolat, egyén, családi élet segítése: minták kellenek (kommunikációs technikák, hívés ismeret, szeretet jellemzői, játszmák elkerülése, gondoskodástan, szeretkezés alapelvei és védekezés-, következmény ismeret, problémamegoldó-módszerek, értékelés- és tanulságlevonás, szórakozástudomány, döntéstudomány, stb.), hogy a gyerek, a felnőtt lássa, az életének értelme a megfelelő szülői, párkapcsolati, egyéni hozzáállás és a boldogság. Mert amilyen a család, az egyén, olyan a társadalom.

2021. dec. 20. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/38 A kérdező kommentje:
Sajnos ennek szöges ellentéte van jelen a rendszerben. Magoltatnak sokszor, majd a függvénytáblázat megmondja, ott a számológép, stb.
2021. dec. 20. 17:49
 33/38 anonim ***** válasza:

Sajnos az egész világon rossz az oktatás. A feljebb közölt tantárgylistával az egész földi lakosság gondolkodása és hozzáállása rendbe hozható.


Sajnos a csőcselék hatalmi elittel szemben nehéz lesz a fentieket érvényesíteni. Főleg úgy, hogy az átlag szellemi színvonal egy ősember szintjén van. Minimum 2-3 generáció kellene az átállásra.

2021. dec. 20. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/38 anonim ***** válasza:

Nem olvastam el a fenti választ, mert túl hosszú. De azért az utolsó megragadta a figyelmemet:

"Párkapcsolat, egyén, családi élet segítése: minták kellenek (kommunikációs technikák, hívés ismeret, szeretet jellemzői, játszmák elkerülése, gondoskodástan, szeretkezés alapelvei és védekezés-, következmény ismeret, problémamegoldó-módszerek, értékelés- és tanulságlevonás, szórakozástudomány, döntéstudomány, stb.), hogy a gyerek, a felnőtt lássa, az életének értelme a megfelelő szülői, párkapcsolati, egyéni hozzáállás és a boldogság. Mert amilyen a család, az egyén, olyan a társadalom."

Már ne haragudj, de ezt aztán tényleg nem az iskolában kell megtanulni, erre van a család. A párkapcsolati gondok megoldását nem egy tanórától kell várni, hanem ezt hívják szocializációnak. Voltaképpen ahogy a tanár megoldja az iskolai konfliktusokat, azt is tanítja a gyerekeket, hiszen 30 % amit mondasz, és 70 %, ahogy viselkedsz, így alakul a gyerekek viselkedése. De mégis leginkább a családban kellene ezeket megtanulni.

2021. dec. 20. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/38 anonim ***** válasza:

Igazad van 34-es válaszoló, de te is látod, hogy a szülők nagy része, nem szülőnek való. Ez meg is látszik a gyerekhez és a tanárokhoz való hozzáálláson is.


Az emberek nagy része azt viszi tovább, amit a nagyszüleitől, szüleitől kapott. De az, hogy az sokszor hibás és elavult, az, hogy másképp gondolkodjon, utánaolvasson, tájékozódjon, az már nem megy neki. Csak az ego, csak az állatias viselkedés. Tisztelet a kivételnek!

A lusta agyúság miatt kell a "párkapcsolat, egyén, családi élet segítése" tantárgy!


Nálad is látható, hogy arra nem voltál képes, hogy elolvasd a teljes hozzászólást, mert lusta agyú vagy, hiányos a hozzáállásod, pedig a fent közölt tárgyak, a versenyképesség alapjai.

Sajnos az átlagember is így működik.


Ahogy a kérdezőnek is írtam, minimum 2-3 generáció kell az átállásra. Mert a fenti tárgyak felét, a tömeg nagy része, fel sem fogná, nem is értené, pedig azok a tárgyak, hétköznapi élet (veszély, döntés, egészség, politika, stb.) segítői lehetnek.

2021. dec. 21. 06:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/38 anonim ***** válasza:

Bocsánat, még a szocializáció, ha már említetted.


Az emberek lustaagyúságának (nem buta, nem ostoba), hiányos hozzáállásának következményeként, vak vezet világtalant. Az ostoba médiásra, egymásra (tudatlanság) hallgat a tömeg, így félrevezetve egymást is.


Nem tudják, hogyan kell viselkedni egymással, nincs megoldás eszköztáruk, értékrendi válság van. Ezt a válások száma is bizonyítja, stb.


A szülők nagy része azt sem tudja, mik a logikus gondolkodás hibái, szabályai. Pedig a szülő hibás gondolkodása meghatározza a gyerekének a gondolkodását is. Retorika? Minek…. Majd a gyerek a selejt médiástól és a tudatlan társaitól (szocializáció) megtanulja, hogyan kell rosszul kommunikálni.


Kérdezés tudománya? Nem is ismeri a szülő. Iskolában is nem a gyerek dolga a kérdezés, mert akkor kiderülne, hogy a tanár, egy szellemi betanított munkás, alacsony értelmi képességgel.

Illetve, akkor a politikusok sem tudnák hülyére venni a népet. Mert aki folyamatosan kérdez, az már elkezdett gondolkodni, elemezni is, de őt kiközösíti az ostoba tömeg, mert az emberünk nem akar azon a massza szinten maradni.

Kritikai gondolkodás a családban és az oktatásban, minek? Nehogy már a gyerek értelmesebb legyen a szüleinél és a tanárainál.


Amit 34-és válaszoló, te szocializációnak nevezel, az egy vicc.

Vak vezet világtalant és az ostoba, tudatlanságban tartott tömeg, még örül is ennek.


Na ezért kell segíteni a fiatalt, mert ő lesz az a felkészült, magas intelligenciával rendelkező, magasan képzett, tájékozott, haza- és természetszerető, folyamatosan megújuló valódi ember, aki az élet kihívásait kezelni tudja.

Nem azok az “emberállat” szintjén mozgó tudatlan massza tömeg, akit folyamatosan félrevezetve, egymást is tudatlanságban tartva, te “szocializációnak” nevezel.

2021. dec. 21. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/38 anonim ***** válasza:

A magyar oktatás lényegében még mindig arra épít, hogy ha a gyerek lát egy kétismeretlenes egyenletet, akkor meg tudja oldani. Ezeket gyakorolják az órákon addig, amíg egy ilyen egyenlet megoldása rutinná nem válik.


Átlagos képességekkel is el lehet sajátítani egy elég jó készséget egy idő után arra, hogy ha a gyerek meglátja a kétismeretlenes egyenletet, akkor nekiugrik és megoldja. Igen ám, de az ilyen gyerek ha egy olyan problémába ütközik, hogy "Pista bácsi ki akarja festeni a lakását, számold ki, hány doboz festéket kell vennie, ha a szobák méretei ennyik és ennyik, egy doboz festékben meg X mennyiségű festék van." Tehát ha a mindennapi életben használni kell a tudást, a magyar gyerek meg van lőve, mert ő arra van kiképezve, hogy meglátja az egyenletet és nekiáll megoldani, de ha gondolkodnia kell egy feladaton és a tudását hasznosítania kell, akkor abba beletörik a bicskája. A PISA meg éppen hogy ezt a tudást méri, rosszul definiált feladatokat ad (olyan adatokat is berak a feladatba, amik irrelevánsak, és a gyereknek még ezt is ki kell tudnia szűrni, hogy mik a felesleges adatok), és a gyerek gondolkodására kíváncsi, és nem az egyenletmegoldó rutinjára.


Lényegében az a gond, hogy a magyar oktatás nem kifejezetten a PISA felmérés követelményeire készíti fel a diákokat, hanem másfajta tudást ad át.

2021. dec. 25. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/38 anonim válasza:
34%

Nem lehet mondani hogy a tanárok hülyék...

Tényleg nem, viszont személy szerint sok panaszt tudok róluk mondani.

gimnazista vagyok és felháborít az hogy mennyire nem érdekli a tanárokat az oktatás. És itt nem arról van szó hogy én lennék túlbuzgó, hanem arról hogy egyszerűen nincs tanítás.

Nem egy rossz iskolába járok, az ember elvárná a tanároktól a munkát, ehhez képest több órán folyamatosan filmezünk, holott a tananyaggal levagyunk maradva rendesen. Helyettesítések mennek helyettesítések hátán, mondanom sem kell hogy ez abból áll hogy ülj csendben az óra alatt. Ki van adva ilyenkor feladatnak hogy nem érdekli a tanárt hogy mit csinálunk csak legyen csend. Persze hogy mindenki a telefonját nyomkodja hiszen a beszélgetés is megvan tiltva ilyenkor, aztán jön a következő kijelentés: Hogy ez a mai fiatalság csak a telefonját nyomkodja.

Volt hogy egy nap 8 órám volt, ebből 6 helyetesítéssel telt. 6 órán keresztül csöndben kellett ülnöm egy széken feladat nélkül. Lehet mondani hogy rajzolhattam is volna telefonnyomkodás helyett :) de ez sem mentség arra hogy az a napom és még sok másik az iskolában mehet a kukába.

Tehát rengeteg óra nincsen megtartva, amik "megvannak tartva" azok is sokszor beszélgetésekkel tellnek el mert a tanárnak épp nincs kedve tanítani. De például van egy tanár aki rendszeresen velünk javíttatja ki a saját dolgozatainkat mert ő lusta kijavítani, persze ez is a tanóra idejéből megy el.

Van olyan tantárgy amiből 2 évvel ezelötti tankönyvet veszünk még mindig, és az sincs kitöltve rendesen.

Ha csak egyszer is bejönne a tanfelügyelet ellenőrizni, hacsak egyszer...


Alapjába véve nem gondolom hogy ezek után minden szituációban jogos elővenni a diákokat.

Személy szerint van hogy be sem megyek iskolába amikor látom az e-naplóban hogy majdnem minden órám helyettesítve lesz, amin pedig lesz tanár azon úgysem tanulunk. Miután nap végén megkérdezem az osztálytársaimat hogy mi volt az iskolában azt mondják hogy semmi, nem tanultunk semmit, ma sem.


Ha nincs oktatás akkor eredmények sem lesznek. Itt volt az online oktatás, bőven van lemaradás.. és még lesz is ha ez így fog tovább menni.


(+ Az a szituáció amikor a diákok vannak felháborodva hogy nincs tanítás az eléggé elcseszett minden szempontból.

2021. dec. 25. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!