Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Tanári szakokon miért olyan...

Tanári szakokon miért olyan nagy a lemorzsolódás?

Figyelt kérdés
Tanárnak készülök, de amiket hallok, lehet, valami egész mást kéne választanom. Földrajzból, történelemből vagyok jó, ezt két tárgyat szívesen tanulom, szívesen is foglalkozom velük szabadidőmben, 2 emelt érettségim is van e kettőből. Visszatérve, nagyon sokan lebeszélnek róla, egyrészt a kilátástalan helyzet miatt, másrészt a tanári képzés is igen megterhelő, nagyon nagy a lemorzsolódás. Valóban olyan nagy? Mik a tapasztalatok? Személyes példák esetleg?
márc. 17. 02:54
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
88%
Nem nagy a lemorzsolódás. Csak feladják, mert látják, hogy nem éri meg.
márc. 17. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 anonim ***** válasza:
100%
Tanári szakokon a lemorzsolódás erősen egyetem- és szakfüggő. Egy erősebb egyetemen (pl. ELTE) egy keményebb tanárszakkal (pl. matematikával vagy fizikával) párosított szakpáron körülbelül a beiratkozott hallgatók fele jut csak el a végzésig, és azok egy része sem a normál képzési idő alatt, hanem 1-2 év csúszással. Az általad említett földrajz-történelem szakpár tudtommal közepes nehézségűnek számít, azaz van lemorzsolódás, de nem 50%-os. Persze ez megint egyetemfüggő, de ezen a szakpáron szerintem ha nincs memóriazavarod, és hajlandó vagy arra, hogy keményen odatedd magad 5 éven át, akkor szinte biztos, hogy végig tudod csinálni. Ha esetleg nagy benned a félsz, és biztosra akarsz menni, akkor megoldás lehet, hogy egy kicsit gyengébb helyre mész (Szombathely, Eger, Nyíregyháza). Ezeken a helyeken is korrekt képzést kapsz, nem kell annyira megszakadnod a tanulásban, és a jelenlegi tanárhiányban egy ilyen diplomával sem lesz gond majd elhelyezkedned.
márc. 17. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/27 anonim ***** válasza:
100%

Pont a napokban olvastam egy cikket, hogy akiket 5 eve felvettek, es akik tenyleg munkaba alltak, azoknal kb 10-12%-os volt az arany.

Szerintem azert mert sokan rajonnek, hogy nem megeros a dolog. 5 ev eleg sok ido, az elmult idoszakban ami tortent, a tanarokhoz valo hozzaallas stb. az sem hozza meg az emberek kedvet.

márc. 17. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 anonim ***** válasza:
100%

Én csak a saját tapasztalatomat tudom elmondani;


Családi okok miatt hagytam félbe a matek-fizika tanárit, de lett volna lehetőségem folytatni, leírom, én miért nem tettem


-Először is, volt egy -szerintem teljesen jogos- elvárásom a szakkal, még pedig az, hogy a középiskolai matematikát tanítják meg tanítani, vagyis hogy mire érdemes odafigyelni, mit hogyan, milyen sorrendben, stb. Hát, ez nem nagyon volt.


-Ehelyett a matematika olyan szintjeit kérték elég komolyan számon, amivel középiskolai tanárként az életben nem fogok találkozni. Ezzel önmagában nem lett volna bajom, csakhogy annyira elméleti már az a rész, hogy nem érte meg megtanulnom, és ugye az elvártakat sem nyújtotta nekem.


-Ehhez még az is hozzájön, hogy én amúgy csak matektanár akartam lenni, de valami nagyon okos ember kitalálta a kétszakos tanárképzést, így hát kötelezően kellett még valamit választanom. A lehetőségek közül egyedül a fizika állt a legközelebb, de az is annyira távoli, hogy csak kínlódás volt vele foglalkozni.


Szóval összességében rengeteg belefektetett energia 0 haszonért cserébe.


-A tanári diplomának annyi hasza van, hogy elmehetsz iskolába tanítani. Elkezdtem magánban órákat adni, ott a szülők nem nézik, hogy van-e diplomád (sőt, 90%-ban csak annyi az igény, hogy legyen meg a 2-es), ott szeméyre szabottan tudok tanítani, nem pedig egyszerre kell 30 gyereknek megfelelnem, és gyakorlatilag én osztom be az időmet (mikor mennyi magántanítványt vállalok), a szükséges tudásom pedig megvan hozzá. Az iskolában pedig rengeteg kötöttség is van.


És akkor még a pénzről nem is beszéltem.


Összességében nekem nem érte meg befejezni a tanárit.

márc. 17. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 A kérdező kommentje:
2. Vajon a PTE is erősebbnek számít Egerhez, Nyíregyházához viszonyítva?
márc. 17. 10:20
 6/27 A kérdező kommentje:
PTE is elég szivatós, ahogy hallottam.
márc. 17. 10:45
 7/27 anonim ***** válasza:
100%
ANGOL-TÖRTÉNELEM szakpáron 19-ből 5-en végeztek és 2 fő tanít. Akik az első 1-2 hónapban hagyták ott, ők eleve nem gondolták komolyan. Voltak, akik átmentek anglisztikára, mert tanárszakra kevesebb ponttal be lehetett jutni, oda pedig nem lett volna elég pontjuk. Ősszesen 9-en váltottak így szakot, csak 2 ment át alap törire. Volt olyan 2 fő, akik az összes vizsgaalkalmon megbuktak, őket kirakták. A vélekedéssel ellentétben a tanárszak nehéz. Tárgyanként klf. okból, de nagyon húzós.
márc. 17. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 A kérdező kommentje:
Hát. Erősen átgondolom szerintem akkor. Úgy vagyok vele, ha már küzdeni kell egy képzésen, akkor legyen utána tervezhetőség, jövőkép, anyagi biztonság, függetlenül attól, hogy nem minden a pénz. Nem akarom a könnyebb utat választani, de lehet egy szakma sokkal jobb választás lenne. Mellette maradna idő erre-arra, hobbira. Ahogy hallottam, tanári szakon kb minden ideje rámegy az embernek. Lehet, én gondolkozok rosszul.
márc. 17. 13:43
 9/27 anonim ***** válasza:
100%

Én fél év után hagytam ott a tanárit, ritkább szakpáron voltam (az egyik egy népszerűbb szak, a másik kevésbé), ezen a szakpáron 5-en kezdtünk, az első év végére már csak 2-en maradtak, hogy velük azóta mi lett, nem tudom. Én gimiben végig tanárira készültem.

Több okból is hagytam ott:

- Egyrészt személyes okok, ez nem a képzés hibája, egyszerűen csak rájöttem, hogy ilyen mélységekben mégsem érdekel az a két tantárgy, főleg úgy, hogy 5 évig még ezt tanuljam.

- Amit én tapasztaltam, az az, hogy elég sok óránk volt egy félévben (nekem akkor 11 volt, ez úgy átlagosnak mondható, csak egy volt ebből szabvál), rengeteg volt a szeminárium, gyakorlat és kevesebb az előadás, tehát folyamatosan be kellett járni, óráról órára voltak házi feladatok, beadandók stb., mindig volt valami, meg ugye a vizsgaidőszakban vizsgák is vannak. Alapvetően én egy elég szorgalmas ember vagyok, jó tanuló, én azért megyek/mentem egyetemre, hogy tanuljak, tehát nem azzal lenne a problémám, hogy valami időigényes és energiát kell belefektetnem, de az, hogy tanári szakon 5 éven keresztül folyamatosan rengeteg tárgyad van, bejársz, tanulsz a szorgalmi időszakban és a vizsgaidőszakban is folyamatosan és utána, mesterdiplomával a kezedben kereshetsz majd annyit, hogy abból megélni nem tudsz, azért ez sehol nem éri meg.

márc. 17. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 A kérdező kommentje:
11 tárgy? Az igen. Mérnökin tanuló jó barátomnak 7-8 van egy félévben. Szorgalmi időszakban nincs megállás az esetében, de rengeteg a megajánlott jegy, max 1-2 írásbeli vizsgája van a vizsgaidőszakban. Most nézem, az esetleges szakomon félévente minimum 6 kollokvium, ráadásul szóbeli, ugyanennyi gyakorlat/szeminárium, a legtöbb előadással, tehát feltehetően azokból is kell egy, vagy kettő vizsganehézségű, mennyiségű ZH-t írni évközben is. Azért ez így első benyomásra egy mérnökinél is húzósabbnak tűnik. S akkor még ott van az is, hogy 3.5-ös átlagot kell hozni, ami azért úgy, hogy van, ahol 80%-tól van meg a 4-es, eléggé leterhelő tud lenni.
márc. 17. 15:13
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!