Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » A keresztény vallás miért...

A keresztény vallás miért tiltja a házasság előtti szexuális életet?

Figyelt kérdés
A szex egészséges, jó közérzetet biztosít, és számos jó hatással van az egészségre. Ha isten szeret minket, akkor miért szeretné azt, hogy az egyik legnagyobb örömforrást megvonjuk magunktól?
2012. jan. 20. 14:00
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Ugyanazért, amiért a zsidó és a muszlim is.
2012. jan. 20. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
73%

Mert a kereszténység erősen patriarchális rendszer, ami a családokra, főként az apára épít.

Régen nem igazán volt mód fogamzásgátlásra, ezért ha szexelt egy lány, hamar teherbe esett.

Nem voltak dns vizsgálatok, tehát lehetetlen volt megállapítani, ki az apa.

Így borult volna az egész rendszer.


Tehát a legegyszerűbb fogamzásgátlási módot választották: az absztinenciát.

Ami egyébként sem gond. Régen ugyanis 14-18 éves kor körül házasodtak. Előtte meg amúgy sem nagyon van igénye az embernek a szexre, nem is érett rá.


A házasság előtti szexuális élet tiltása nem a mai viszonyokra vonatkozik :) Régen is szexeltek az emberek 16-18 éves kortól, csak már házasok voltak.

2012. jan. 20. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
38%

"Ha isten szeret minket, akkor miért szeretné azt, hogy az egyik legnagyobb örömforrást megvonjuk magunktól?"


Isten nem szeretné azt,hogy mi,ezt az egyik legnagyobb örömforrást megvonjuk magunktól.

A házasságot senkire nem erőlteti rá senkire.A házasság emberi,társadalmi,vallásos találmány,Isten senki számára nem teszi kötelezővé.nekünk Isten szabad akaratot adott,hihetünk más emberek teóriájának,követhetjük a sajátunkat is.

2012. jan. 20. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
39%

Mt.19,7. Mondának néki: Miért rendelte tehát Mózes, hogy válólevelet kell adni, és úgy bocsátani el az asszonyt?

8. Monda nékik: Mózes a ti szívetek keménysége miatt engedte volt meg néktek, hogy feleségeiteket elbocsássátok; de kezdettől fogva nem így volt.

9. Mondom pedig néktek, hogy a ki elbocsátja feleségét, hanemha paráznaság miatt, és mást vesz el, házasságtörő; és a ki elbocsátottat vesz el, az is házasságtörő.

10. Mondának néki tanítványai: Ha így van a férfi dolga az asszonynyal, nem jó megházasodni.

11. Ő pedig monda nékik: Nem mindenki veszi be ezt a beszédet, hanem a kinek adatott.


Ki mondta nektek, hogy a házasság az egy harmadik ember által kimondatott két igen?

A házasság: "Annakokáért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté."

Ádámot és Évát ki adta egymáshoz?

Hol van a Bibliában esküvő??? Nincs. Mennyegző van, de az nem esküvő, hanem több napig tartó, csak étkezéshez összegyűlt rokonság, egyfajta ismerkedő, javadalmakat elosztó szertartásos étkezés.

Áron nemzetségéből kikerűl papságnak nem volt semmiféle felhatalmazása esketni. A templom áldozati templom volt, nem rendeztek semmiféle esküvőt.


Ha lefekszel valakivel, jól gondold neg, hogy kivel, mert onnantól házastársak vagytok. És ezek után ne törjetek házasságot!


Akkor létezik házasság előtti szex? Nem! Nincs mit tiltani. Fogalomzavarban szenvedtek. Nem vonja meg tőletek, sőt támogatja, csak bűn nélkűl azzal az eggyel!!!

2012. jan. 20. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
56%
Azért tiltja, hogy bennünket megvédjen és nemcsak a nem kívánt terhességtől, hanem a lelkünket a mély sérülésektől. A szex teljes kitárulkozás egy másik ember előtt, éppen ezért ennek a helye a házasság védőburkában van.
2012. jan. 20. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
62%

Ez a blog arról szól, hogy miért érdemes várni a testi kapcsolattal, akár a házasságig is. Nem a tiltásról, nem a kioktatásról, nem az elítélésről, nem az elkárhozásról. Csak értelmesen arról, hogy miért érdemes várni, mit nyerhetünk vele. Biztos út arra, hogy boldog, életre szóló házasságban élj.

Keresztény szemmel, nem csak keresztényeknek!


[link]

2012. jan. 21. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

A 4-es szamu valaszolonak, azaz Laszlonak:


Ne haragudj testverem, de az altalad hangoztatott teoriat meg sehol nem olvastam/hallottam. Csak Te josz mindig a "elso szex = hazassag" kijelenteseddel, aminek egyaltalan semmilyen biblikus alapja nincs. Gondolom tisztaban vagy azzal, hogy az Izraelita nepekre teljesen mas torvenyek vonatkoztak akkoriban, mint rank manapsag. Egy ferfinek nemhogy lefekudnie, de joforman meg beszelni sem szabadott a lannyal az apa engedelye nelkul. Gondolom olvastad az Oszovetseget es benne Jakob tortenetet. Mint tudjuk, eloszor Leatol szuletett gyermeke. Az akkori zsido torvenyek azt mondjak, hogy a ferfi birtokaba kerult az ara a volegeny es a menyasszony apja kozott kotott megallapodas es bizonyos ellenszolgaltatas alapjan (penz). A kettos hazassag es a szolgakkal valo kozosules lehetseges es szokasos volt az osi Izraelitak kulturajaban de csak a ferfi tehette meg. Ha az asszony fekudt le mas ferfival, akkor az mar hazasaggtoresnek szamitott. Mint tudjuk, Isten Mozes harmadik konyvenek 19. fejezeteben megtiltotta a szolgakkal valo kozosulest es atirta a hazassaggal kapcsolatos torvenyeket. Tovabba kulon torvenyek vonatkoztak a szolgaloleanyokkal valo szexualis kapcsolatra is. A babiloni fogsag utan mar csakis az egynejuseg volt az elfogadott forma. Nem erdemes az Oszovetsegbol idezned, ha fogalmad sincs az akkori kor torvenyeirol es jelentesukrol. Tehat legeloszor is az apai aldas es engedely szukseges volt ahhoz, hogy a ket fiatal egybekeljen Isten szine elott. Manapsag sem kell templomba menned ahhoz, hogy hazassagot koss Isten szine elott es nezz utana a "pap" fogalmanak, hogy mit is jelent valojaban (nem, nem a romai-katolikus es egyeb egyhazak papjaira gondolok). A mennyegzoket pedig a hazassag unneplese alkalmabol tartottak = eskuvo. Termeszetsen masok voltak akkor a szokasok, de manapsag is kulonbozo kulturak eltero hazassagi szertartasokat tartanak. Igy nem tudom hogy lehetsz annyira biztos a nezetedben, hogy nem letezett eskuvo. Tovabba eleg nyers szegenyes a gondolokodasod, ha te az "Annakokáért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté." mondatot a szexel azonositod. Nezzuk tovabb. Ki adta ossze Adamot es Evat? Kerlek ne legy lusta es olvasd el sajat magad, hogy mit is ir Mozes elso konyve 1. fejezetenek a 28. szamu verse. Utana rajosz, hogy ki elott kell egybekelni es kinek az aldasat kerni a hazassag szentsegere.


Ha tovabbmennenk, akkor lehetne elemezni Jezus Krisztus kijelenteset a hazassaggal kapcsolatban, a hazassag fogalmat Isten-Izrael fogalommal kapcsolatban es igy tovabb...Erdekes modon Isten mindig szerepel az emlitett "jelenlevok" kozott. Na mindegy, nem szaporitom tovabb a szot.


U.I.


Ha a Te teoriadat nezzuk, akkor gondolom hogy hazassagban elsz. Fogalmam sincs, hogy egybekeltel-e a felesegeddel Isten szine elott es kerted-e aldasodat a hazassagodra, de ha nem, akkor en a Te helyzeted egyszeru elettarsi viszonynak lehet nevezni, ami valljuk be: nem Isteni ihletesu.


Egyebkent magyarazd meg kerlek a "vadhazassag" fogalmat. Mikor jon letre?


Es kerlek ne allitsd be ugy a nezeteidet, mintha azok lennenek csak igazak, foleg ugy ne, hogy neha fogalmad sincs az adott temarol, mert aki jartas ezekben a dolgokban es teologiaval foglalkozik az egy-ketto helyre tud rakni, masreszt pedig teves utra tereled az embereket vele. Ha pedig a valaszod arrogans es lekezelo lesz, akkor en a vitat itt befejezettnek tekintem.


Udvozletem

2012. jan. 21. 01:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Köszönöm, hogy felhoztad Jákob példáját:


"És monda ez: Ímhol az én szolgálóm Bilha, menj be hozzá, hogy szűljön az én térdeimen, és én is megépüljek ő általa.

Adá tehát néki az ő szolgálóját Bilhát feleségűl, és beméne ahhoz Jákób. "


Bilhára kérte Isten áldását?


"Látván pedig Lea hogy ő megszűnt a szűléstől, vevé az ő szolgálóját Zilpát, és adá azt Jákóbnak feleségűl."


Hogyan? Esküvővel?


Ha nem haragszol felhoztad az Izraelita népek házassági szokásait, a többnejűséget, amire mindjárt vissza is térek, de ez engem nem érdekel. Ami engem érdekel, hogy Isten előtt mi a házasság. Végig kef..hetek harminc évet rengeteg hajadon lánnyal, akár több százzal is, majd azt mondom, hogy ebből elég, megnősülök emberi esküvő szerint, és tiszta vagyok, nem törtem házasságot. Isten mosolyog rám, az angyalok vígadnak? Nem hinném. Akkor mi a helyes út? Mi a szex? Mi az, hogy lesznek egy testté?


A többnejűséggel (félrekettyintéssel) kapcsolatban hoznám fel szintén a Krisztusi példát. A zsidók pont nem nagyon tudták elképzelni, hogy csak egy nővel háljanak, erről tesz bizonyságot ez az ige is:


"Mondának néki tanítványai: Ha így van a férfi dolga az asszonynyal, nem jó megházasodni.

Ő pedig monda nékik: Nem mindenki veszi be ezt a beszédet, hanem a kinek adatott. "


Lehet, hogy ti sem tudjátok bevenni ezt a beszédet?


"Egyebkent magyarázd meg kerlek a "vadhazassag" fogalmat. Mikor jon letre? "


Szavak eredetéről vitatkozunk, vagy Isten előtti házasságról. Bocsánat, de ez a szó nem éppen biblikus, tudtommal nem szerepel az írásokban, és itt ebben a formában a legkevésbé sem érdekel.


"Kerlek ne legy lusta es olvasd el sajat magad, hogy mit is ir Mozes elso konyve 1. fejezetenek a 28. szamu verse. Utana rajosz, hogy ki elott kell egybekelni es kinek az aldasat kerni a hazassag szentsegere. "


Krisztus talán nem áldott meg gyermekeket anélkűl, hogy kérték volna? Izsák nem áldotta meg Jákobot? Isten szerkeszt egybe embereket, ember azt szét ne próbálja választani. Maga az áldás szövege hangzik fel ebben a sorban. Nem házasság. Ki nyitja meg a méhet? Ki akaratával király a király? Krisztus mondta, hogy semmi hatalmad nem lenne, ha felülről nem adatott volna.


A 28. vers:

"És megáldá Isten őket, és monda nékik Isten: Szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá; és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon. "


Megáldotta azzal őket, hogy az embernek adott a földön mindent, és gyermekáldás lehetőségét sokszorosan adta nekik. Nem kell olyat belebeszélni két szóba, ami nem hangzott el, ott van a "megoldás" feketén fehéren még ugyan abban a mondatban.


Gondolom, hogy hány embert megbotránkoztat, mikor azt mondom, hogy csak és kizárólag azzal feküdjetek le születésetektől fogva, akivel leélitek, le akarjátok élni az életeteket. Csak azzal az eggyel. Ez a házasság. És a házasság nagyon fontos, áldott és szent kell, hogy legyen éppen ezzel, hogy a felnőtté válás után a szerelmesek, kik együtt akarják és fogják életüket leélni, csak egymáséi és mindenki számára tabuk és mindenki tabu nekik.


Az, hogy Isten azt mondta, ne ölj, ne lopj, hogy más, idegen valakinek a tulajdonát, életét védi ezzel, az, hogy azt mondja, hogy csak őt imádjuk, védve Istennel való kapcsolatunkat, de azt, hogy akit mi magunk választunk, akibe szerelmesek vagyunk, akivel minden olyan jó, azt is meg kell védeni azzal a parancsolattal, hogy ne törj házasságot, ennek szégyennek kellene lennie és az is.

2012. jan. 21. 03:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Koszonom a valaszt Laszlo!


Egyaltalan nem bizonyitottad azt, hogy az elso szexualis kapcsolattol kezdve "hazas" vagy az adott partnerrel, mert erre semmi utalas sincs a Szentirasban. Koszonom, hogy ezt megerositetted. Vilagosan leirtam, hogy az akkori zsido torvenyek teljesen mas megvilagitaba helyeztek a hazassag fogalmat. Mar fentebb is leirtam, hogy mi hogy zajlott egy eskuvo lefolyasa elott. A lenyeg felett pedig mindig jol elsiklasz: "Isten pedig megaldotta oket". Nem tudom Te hogy ertelmezed ezt, de szamomra eleg nyilvanvalo, hogy kinek az aldasa a fontos a hazassagra a mai kereszteny emberek szamara. Nos, akkor lassunk egy Biblia verset, ami megcafolja a nezeted, miszerint a szexualis kapcsolattal hazassagot kotsz az adott leanyzoval:


Az az Isten akarata, hogy megszentelõdjetek; hogy tartózkodjatok a paráznaságtól, hogy mindenki szentségben és tisztaságban tudjon élni feleségével, nem a kívánság szenvedélyével, mint a pogányok, akik nem ismerik Istent;

(1 Thesszalonika 4,3-5). Teljesen vilagos, hogy mirol van szo ebben a versben.


Te kiragadsz verseket a Bibliabol, de ha elolvassuk az egesz fejezetet, akkor teljesen mas kepet kapunk a mondanivalorol.


A vadhazassag szo valo igaz, hogy regi magyar kifejezes, de talaloan benne van a lenyeg. Minden olyan embertarsi kapcsolat amire nem kered Istentol az aldast, nem lehet tiszta.


Arra, hogy 30 ev alatt lefekszel X szamu novel, nem tudok mit reagalni, mert ez nem a vitankal kapcsolatos. Mi most arra keressuk a valaszt (illetve tudjuk, csak Te nem akarod elfogadni), hogy mi a hazassag fogalma, mikortol hazas egy ember. De hogy erre a felvetesedre is valaszt adjak, akkor tudnod kell, hogy Isten kegyelme altal bunbanatban reszesuls, ha teljes szivedbol megbanod az elkovetett bunt, bunoket es azokutan tisztan, a Szentelelek ereje altal elsz es engeded Jezus Krisztust hogy iranyitsa az eleted. Es igen, az angyalok vigadnanak a Mennyben ezekutan ---> lasd Tekozlo fiu peldazata.


Udvozletem

2012. jan. 21. 03:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

Én ragadok ki? Te meg nemhogy kiragadtál, e csak egy sornak a ~20 %-át olvasod el:


"És megáldá Isten őket, és monda nékik Isten: Szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá; és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon. "


"Az az Isten akarata, hogy megszentelõdjetek; hogy tartózkodjatok a paráznaságtól, hogy mindenki szentségben és tisztaságban tudjon élni feleségével, nem a kívánság szenvedélyével, mint a pogányok, akik nem ismerik Istent;

(1 Thesszalonika 4,3-5). Teljesen vilagos, hogy mirol van szo ebben a versben. "


Ezt írod te, én meg ezt írtam előtte:


"Gondolom, hogy hány embert megbotránkoztat, mikor azt mondom, hogy csak és kizárólag azzal feküdjetek le születésetektől fogva, akivel leélitek, le akarjátok élni az életeteket. Csak azzal az eggyel. Ez a házasság. És a házasság nagyon fontos, áldott és szent kell, hogy legyen éppen ezzel, hogy a felnőtté válás után a szerelmesek, kik együtt akarják és fogják életüket leélni, csak egymáséi és mindenki számára tabuk és mindenki tabu nekik. "


"Egyaltalan nem bizonyitottad azt, hogy az elso szexualis kapcsolattol kezdve "hazas" vagy az adott partnerrel, mert erre semmi utalas sincs a Szentirasban. Koszonom, hogy ezt megerositetted."


Igen, mint mondtam, nem mindenki veszi be ezt a beszédet.


De nem is ezt a beszédet mondtam, amit te a számba akarsz adni. Nem az első szexuális kapcsolat a házasság, hanem a házasság része a szex, melyet meg kell szentelni, tisztán kell tartani. Hogy ez az úgynevezett hűséggel, szeretettel lehet többek között? Mi ebben a furcsa? Nem ezt idézted Páltól?


Olvasd a Bibliát, és ne kettő szót idézgess, hanem értsd, hogy miképpen vetíti a házasság ki a megszentelődést, tisztaságot, szeretetet.


Amire te buzdítasz embereket, az a bizonyíték szerzése, hogy egy harmadik ember igenre buzdítása a házasság. Én azt mondom, hogy felelősségel való döntés, melynek záró akkordja a különválasztott Ádám-Éva test összeillesztésének testestől-lelkestől való öszeforrása egy életen át, mely kedves Isten előtt.


Melyikünk is mondja Isten igéjét, és melyikünk a farizeus? Nem tudod bizopnyítani a Bibliából, hogy a házasságnak semmi köze nem lenne a szexhez Isten előtt.

2012. jan. 21. 05:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!