Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Katolikusok válaszolnának...

Katolikusok válaszolnának nekem néhány kérdésemre? (lent)

Figyelt kérdés

Nagyon alap kérdések, de szerintem ezeket nem könnyű megválaszolni.Segítenétek?

Még általánosban tanították: Egy Isten van három személyben. Atya-Fiú-Szentlélek

De olyan furcsa ebbe belegondolni.

Ki az Isten? (a világ teremtője, maga a szeretet,stb. ilyeneket lehet rá mondani, de akkor ő tényleg maga a szeretet? vagy még mit lehet rá mondani?)

Meg egyszer valaki kérdezte, hogy hogy rajzolnám le. Egy szívvel? (ha ő a szeretet) Le lehet egyáltalán?

Amikor azt mondják Jézusra, hogy Atya, akkor azt tényleg lehet rá mondani? (mert egy Isten van három személyben, tehát ő az Isten egy része? Akkor lehet rá mondani?) Jézus=Atya? (Persze tudom..Jézus Isten fia,de valami mégsem világos nekem.)

Isten=Atya?

Hogy is van ez?

És ki/mi a Szentlélek?Ezt hogy kell elképzelni, megfogalmazni?

Amikor misén az áldozás következik, akkor az ott Jézus teste, amit magunkhoz veszünk. Ő akkor jelen van az oltáriszentségben, abban amit magunkhoz veszünk áldozásnál.?

Áldozás után, amikor helyre mennek az emberek és letérdelnek, akkor imádkoznak? Mit mondanak, mindegy csak ima legyen? Olyankor mi történik? Akkor a Szentlélek a lelkünkbe száll?


És mi Péter kősziklája? (Maga az egyház, amit Jézus "kőre" épített?)


És Jézus? (Jn.14,5-7) "Monda néki Tamás:Uram, nem tudjuk hová mégy; mimódon tudhatjuk azért az utat?

Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet;senki nem mehet az Atyához,hanemha én általam.

Ha megismertetek volna engem, megismertétek volna az én Atyámat is; és mostantól fogva ismeritek őt, és látjátok őt."

Az utolsó két mondat a lényeg.

Tamás pl itt is azt mondta Jézusnak, hogy Uram. Istenre és Jézusra is használják, hogy Uram, Atyám. Lehet? (Ezt már fent kérdeztem)

És akkor most Jézus az út, igazság, élet? Ezt a mondatot hogy kell jól érteni?


Leginkább a személyekkel vagyok megkavarodva. Ezt tisztázná nekem valaki?


2014. aug. 24. 21:04
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
88%

Lényeges kérdéseket tettél fel a hittel kapcsolatban, és nehéz röviden válaszolni. Igyekszem összefoglalni a Szentháromsággal kapcsolatos dolgokat.


Isten maga a szeretet, éppen ezért Szentháromság. Egy személy ugyanis nem tudja saját magát szeretni. Hitünk szerint az Atya szereti a Fiút, a Fiú szereti az Atyát, és ez a közöttük lévő kapocs az, amit Szentléleknek hívunk. Így a Szentháromság a két egymást szerető személy és a közöttük lévő egység: az Én, a Te és a Mi összessége, az a tökéletes szeretetközösség, ami maga Isten.


Isten, mint szerető egység olyan erős, hogy a szeretete nem marad meg magában, hanem kiárad ránk is – ez az alapja a teremtésnek, és erre gondolunk akkor, amikor a Szentlélek eljövetelét kérjük. Ezt egyébként teljesen hétköznapi módon el tudjuk képzelni: a család pontosan ilyen „én-te-mi” szeretetközösség, és az apa és az anya közötti szeretet olyan erős, hogy kiárad másokra is – ez az alapja a teremtésnek, az új életnek. Mindez nem véletlen: a család közössége a Szentháromság képmása, és ilyen értelemben mi, Isten gyermekei leginkább, mint „Atyára” tekinthetünk Istenre, akinek „Szentlelke” teremtett, tanít és táplál minket.


Jézusban az a hihetetlen újdonság, hogy Isten saját elhatározásából megbontotta ezt a Szentháromságos szeretetközösséget, és magányra, szenvedésre juttatta saját magát. Úgy szerette ugyanis Isten a saját teremtményeit, hogy maga is osztozott sorsukban, egészen a szenvedésig és a halálig. Ezért hívjuk Jézust „Fiú”-nak, mert maga is hozzánk hasonlóvá, Isten gyermekévé lett. Ez egy egészen döbbenetes helyzetet eredményezett: a teremtő Isten maga is egy lett közülünk. Ez az „ég és föld összeér” állapot kétirányú: mivel Isten nem átallott a maga tökéletes szeretetközösségéből kiszállva emberré válni és szenvedni, így nekünk is megnyitotta a lehetőséget a tökéletes isteni szeretetben való részesedésre. Ennek megnyilvánulása a szentáldozás, amikor az emberi gyarlóság fizikai valóságban találkozik az isteni tökéletességgel. Ezt az összeköttetést a fizikai, az emberi és az isteni világ között Jézus teremtette meg, aki egyszerre volt jelen mindhárom dimenzióban.

(Áldozás után az emberek a helyükre mennek és imádkoznak, mivel ekkor testileg is Isten közelségében vannak. Ennek a személyes imán kívül nincs semmi különösebb jelentősége vagy kötött módja, és nem jelzi a Szentlélek kiáradását.)

2014. aug. 24. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
8%

Figyeld meg mit ír erről a Biblia?

. Istenről.

Hogy megtudják az emberek, hogy te, akinek neve Jehova,

Egymagad vagy a Legfelségesebb az egész föld felett(Zsoltárok 83:18, [83:19, Károli]).

Az 5Mózes 6:4. A katolikus New Jerusalem Bible (NJB)-ban itt ez olvasható: Halld, ó Izrael, Yahweh, a mi Istenünk egy, az egyedüli Yahweh. E vers nyelvtani szerkezetében az egy szónak nincs többes számú módosító jelentése, ami azt sugallja, hogy csak egyetlen személyt jelent.

Mármost, ahol csak e g y személy van érintve, ott nincsen közvetítő, az Isten pedig csak e g y. (Galata 3:20)

Mert még ha vannak is, akiket isteneknek neveznek, akár az égben, akár a földön, mint ahogy van sok isten és sok úr, 6 számunkra valójában e g y Isten van, az Atya, akiből van minden, és mi őérte; és e g y Úr van, Jézus Krisztus, aki által van minden, és mi őáltala. (1Korinthus 8:5,6).

. Jézusról.

Ő a láthatatlan Isten képmása, az egész teremtés elsőszülötte (Kolossé 1:15)

JÉZUSRÓL a Máté 4:1 elmondja, hogy az Ördög megkísértette. Sátán, miután megmutatta Jézusnak a világ összes királyságait és azok dicsőségét, ezt mondta neki: Mindezt neked adom, ha leborulva imádati aktust végzel előttem (Máté 4:8, 9). Sátán megpróbálta Jézust hűtlenségre bírni Istennel szemben.

De mi értelme lenne a lojalitás próbájának, ha Jézus maga lenne az Isten? Vajon Isten képes lenne önmaga ellen lázadni? Nem, ellenben az angyalok és az emberek képesek Isten ellen lázadni, és erre volt is példa. Jézus megkísértése csak abban az esetben lenne ésszerű, ha ő nem lenne Isten, hanem csupán egy különálló személy, mint például egy angyal vagy egy ember, akinek saját szabad akarata van, és aki hűtlenné is válhat, ha éppen ehhez lenne kedve.

Másrészt, elképzelhetetlen, hogy Isten vétkezne és hűtlen lenne önmagához. Tevékenysége tökéletes. . . a hűség Istene. . . igazságos és egyenes ő (5Mózes 32:4). Ha tehát Jézus Isten lett volna, soha nem lehetett volna őt megkísérteni (Jakab 1:13).

Jézus, mivel nem volt Isten, hűtlenné is válhatott volna.De ő hű maradt, és azt mondta: Távozz tőlem, Sátán! Mert meg van írva: Jehovát, a te Istenedet imádd, és csak neki végezz szent szolgálatot! (Máté 4:10).

. Szent szelemről.

A Héber Iratokban a szellem szónak fordított leggyakoribb szó a ruach, melynek jelentése: lélegzet; szél; szellem. A Görög Iratokban ennek a pneuma szó felel meg, amely hasonló jelentésű. Vajon ezek a szavak arra utalnak, hogy a szent szellem egy Háromságnak a része?

Ez az, aki víz és vér által jött el: Jézus Krisztus; nemcsak a vízzel, hanem a vízzel és a vérrel. És a szellem az, ami tanúskodik, mert a szellem az igazság. Mert hárman vannak, akik tanúskodnak, 8 a szellem, a víz és a vér, s a három egyetértésben van. az 1János 5:68-ban nemcsak a szellemről, hanem a vízről és a vérről is az olvasható, hogy tanúskodnak. A víz és a vér értelemszerűen nem személy, így a szent szellem sem az.

Tevékeny erő

A BIBLIÁBAN a szent szellem kifejezés az az irányított erő, amelyet Jehova Isten sokféle módon felhasznál szándékának megvalósítására. Bizonyos értelemben hasonlítható az elektromos áramhoz, vagyis olyan erő, amely sokféle formában képes működni.

Az 1Mózes 1:2-ben a Biblia kijelenti, hogy Isten tevékeny ereje [szelleme (héberül: ruach)] mozgott ide-oda a vizek felszíne felett. Itt Isten szelleme az ő tevékeny erejeként vett részt a föld megformálásában

Ennélfogva sem a zsidók, sem az első keresztények nem tekintették a szent szellemet egy Háromság harmadik tagjának. Ez a tanítás csak évszázadokkal később honosodott meg. Ahogyan az A Catholic Dictionary (Egy katolikus szótár) megjegyzi: A harmadik Személyt 362-ben az alexandriai zsinat. . . végérvényesen pedig 381-ben a konstantinápolyi zsinat erősítette meg vagyis három és fél évszázaddal azután, hogy a szent szellem kitöltetett a tanítványokra pünkösdkor!

Nem, a szent szellem nem személy és nem alkotja egy Háromság részét. A szent szellem Isten tevékeny ereje, amelyet Isten felhasznál akaratának végrehajtására. Nem egyenlő Istennel, de mindig rendelkezésére áll és alá van rendelve neki.

2014. aug. 25. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 Ozmium42 ***** válasza:
83%
Megjegyzés: az utolsó válaszoló nem katolikus, bár a kérdező csak őket kérdezte, mégpedig a katolikus álláspontról.
2014. aug. 25. 04:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
0%

Ozmium...

ráültem a kezemre, hogy ne tudjak írni....:D alig várom kedves katólikus barátaink válaszát

2014. aug. 25. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
2014. aug. 25. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Az első válaszoló teljesen jól leírta a lényeget.

Az áldozásról még annyit, hogy azt valljuk, hogy Krisztus Titokzatos Testébe kapcsol minket, tehát mi ezáltal ennek a testnek a tagjai leszünk, ahogy Szent Pál is írja: "Nem tudjátok, hogy testetek Krisztus tagja? Aki azonban az Úrral egyesül, egy lélek vele." Tehát a szentáldozás Jézusban összekapcsol minket.

2014. aug. 25. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

"Nem, a szent szellem nem személy és nem alkotja egy Háromság részét. A szent szellem Isten tevékeny ereje, amelyet Isten felhasznál akaratának végrehajtására. Nem egyenlő Istennel, de mindig rendelkezésére áll és alá van rendelve neki."


Tehát ezt hogyan írnátok le?

1Móz 1,2

A föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén, és az Isten Lelke lebeg vala a vizek felett.


Így?


A föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén, és az Isten tevékeny ereje lebeg vala a vizek felett.


Tudom, hogy az újvilág fordításban így van, de szerinted ha ez neked értelmes...

2014. aug. 25. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm! :)

Még a kősziklás kérdésre valaki tudna válaszolni? Szokták mondani, hogy az egyház kőre épült, stb. nem homokra, így erősen áll. Péter meg az, akinek Jézus odaadta a mennyország kapuinak kulcsait.

De ez a kettő hogyan kapcsolódik egymáshoz?

2014. aug. 25. 17:22
 9/13 anonim ***** válasza:

Márk 8-as fejezetét olvasd el!


Jézus már több csodát is tett a tanítványok előtt. A 8-as fejezetben azt olvashatjuk, hogy a sokaságot megetette néhány hallal és kenyérrel. Majd hajóba szálltak, de a tanítványoknak eszükbe jutott, hogy nincs kenyerük. Jézus leszidta őket, hogy hogyan lehetnek ennyire vakok, hogy nem látják ki van velük, és ennek ellenére aggodalmaskodnak.

Ezek után (szerintem) egy gyönyörű példázatot adott a tanítványoknak Jézus. Bethsaidába érve egy vakot vezettek elé, hogy gyógyítsa meg. De ahelyett, hogy meggyógyította volna, megfogta a kezét, és kivezette a városból, ahol már csak a tanítványok és Jézus volt. Ráköpött a szemeire a vaknak, és megkérdezte, hogy mit lát. A vak azt mondta, hogy úgy látja az embereket, mint valami járkáló fákat. Majd kezeivel újból érintette a szemeit, és akkor már tisztán látott.

Ezek után megkérdezte a tanítványokat, hogy az emberek kinek mondják őt. Azt mondták, hogy egyesek Keresztelő Jánosnak, mások Illésnek, míg mások egy prófétának. Majd megkérdezte, hogy ők kinek látják. Péter azt mondta, hogy "Te vagy a Krisztus". Erre mondta, hogy erre a kősziklára építi az egyházát. A nevet a bibliai időkben nem hangzás, hanem jelentés alapján kapták az emberek. Amit Péter mondott az kő volt, és erre a kőre épít. Arra, hogy az egyház azt mondja Jézusról, hogy Ő Krisztus. Vannak, akik rosszul látnak, mint amikor az embereket mozgó fának látta a vak, így sokan prófétának látják Jézust vagy valami egészen másnak, de nem Isten felkent megváltójának.

2014. aug. 25. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
A mennyország kulcsai ez. Jézus a megváltó. Amit Péter kijelentett, az a kulcs. Jézusnál az ítélet van, nála vannak a halál és pokol kulcsai.
2014. aug. 25. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!