Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi a véleményetek a Hit...

Mi a véleményetek a Hit Gyülekezetről?

Figyelt kérdés

Nem nagyon ismerem ki magam,de foglalkoznom kell vele,ugyanis kiderült hogy a férjem évekkel ezelőtt megtért.

Szeretném tudni hogy milyen ez a gyülekezet.

Köszönöm előre is a válaszokat.


2010. márc. 24. 06:45
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
57%

A Hit Gyülekezete egy rémes agymosó szekta, akik ráadásul állandóan térítgetni akarnak. Lenéznek, ha nem vagy Gyülis. És tanuld meg, csak nekik lehet igazuk mindenben, ami Istennel, Jézussal, vagy a valással kapcsolatos. Ja, és még annyit, hogy ők például a Harry Pottert sem olvashatják el, a kisgyerekek meg nem játszhatnak lövöldözős játékkal vagy műanyagpuskával.

Hogyhogy eddig nem tűnt fel, hogy a férjed Gyülis? Vagy nem jár minden héten kétszer oda?

2010. márc. 24. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 A kérdező kommentje:

Már régebben megtért,két éve vagyunk együtt,mielőtt megszületett a lányunk akkor mondta el.

Egy időre hátat fordított nekik,most tért vissza.

Külföldön élünk így nem tud oda járni :)

2010. márc. 24. 07:07
 3/25 anonim ***** válasza:
52%
Teljesen egyetértek az előttem szólóval, agymosás az egész, messziről kerülni kell őket! Inkább járjon el csak simán templomba, sokkal hasznosabb lenne.
2010. márc. 24. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
59%

Akkor nagy szerencséd van, hogy nem tud oda járni. :)

Én ismerek olyan embert, aki benne él, és totál fanatikus. Nem lehet vele normálisan beszélgetni, mert mindenhez odakapcsolja a vallást és itt jön, amit már említettem, hogy csak neki lehet igaza.

Volt egy barátnőm, akit elhívtak a Gyülibe, elment, és utána "felfordult" az élete. Szabályosan azt érezte, hogy neki mennie kell oda, mert különben rossz lesz. Az ott hallott énekeket évek múltán is tudta pontosan, pedig nem az erőssége ilyeneket megjegyezni. Persze, ő a józan eszére hallgatott, és nem ment vissza, így egy idő után nem érezte, hogy mennie kell. Szóval szerencsére őt nem sikerült beszervezniük.

Amúgy remélem, hogy a férjed elfelejti ezt a hülyeséget, vagy ha jár is, akkor csak normál mértékben fogja meghatározni az életét a "vallás". :)

2010. márc. 24. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
47%
Utolsó vagyok, lemaradt, hogy én írtam az első választ is.
2010. márc. 24. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
64%
Valóban veszélyes szekta.Ismerek egy kétgyerekes házaspárt,ahol az asszony Hitgyülis. Annyira átmosták az agyát,hogy válás lett a vége.Még utána is állandóan győzködte a férjét,hogy térjen meg.Sőt a gyerekeiknek is imádkozniuk kell az apuka megtéréséért.Próbáld lebeszélni erről a szektáról a párodat.Járjon el inkább másik templomba.
2010. márc. 24. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
71%

Szerintem különbséget lehet tenni egy gyülekezet (s annak vezetősége) és a tagok között.

A gyülekezetről nekem is hasonló a véleményem a fenntebb leírtakhoz. Eléggé elutasítóak a "tanok", minden más tannal szemben. Kizáróak, de akit befogadtak, azt megkötözik.


Én sok hitgyülist ismerek. Vannak köztük értelmesek, akiknek ez majd egy ugródeszka lesz ahhoz, hogy valós, élő és tartós, mankók nélküli hitéletet éljen.

Mások pedig sajnos úgy függnek a gyülekezettől, mint a drogtól. És, akik netalántán nem járnak valamiért (mint a férjed) azok úgy érzik ezáltal Istent vesztették el, nem pedig csak egy csoportot...


Szóval, ha azt akarod, hogy a férjed ne menjen vissza, győzd meg róla, hogy Isten nem a Hit Gyülekezetének csarnokában lakik, hanem bárhol a világban, ahol ketten vagy hárman leülnek és megszólítják Őt.

Ha van benned némi hit, akkor ülj le vele néhanap imádkozni és Bibliát olvasni, akkor talán nem megy vissza. :)

2010. márc. 24. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
33%

"megtért"

Na sztem gyorsan válj el, amíg nem ránt magával mert egy full agymosás.

Amúgy lelki sérültek gyülekezete és álszent egy banda.

2010. márc. 24. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
25%

Erre olvashatsz róluk: [link]


Szekták: A hit gyülekezete...

Ami a közvetlen eredetet illeti, magyar irányzatról van szó. A gyülekezet alapítója Németh Sándor. Elõbb katolikus volt, teológiát is tanult, majd a reformátusok között elmondása szerint megkapta a "Szentlélek keresztségét. 1978- ban újra felvette a vízkeresztséget. 1979-tõl önálló imacsoportot szervezett. A csoport tagjai eleinte az Isten gyülekezete elnevezésû közösségen belül tevékenykedtek, majd a nyíregyházi alapítású, metodista jellegû Magyarországi Evangéliumi Testvérközösséggel és külföldi szabadkeresztény közösségekkel kerestek kapcsolatot, végül 1989 májusában nyerték el a törvényes elismerést. Kiadványaikból kiderül, hogy a külföldi újpünkösdista mozgalommal állnak rokonságban.

Elfogadják a Szentháromságot, az Ige örök létezését, s hogy a Szentlélek isteni személy, de utóbbit Szent Szellemnek nevezik. Németh szerint a Szent Szellem Máriában isteni magot helyezett el (vajon ezt a mítoszok elképzelései szerint kell érteni?!), amibõl az ember-Jézus született, épp ezért Mária nem volt istenszülõ, csak emberszülõ.A gyülekezet (babiloni eredetû) bálványimádásnak tekinti "Mária és kisjézuska" kultuszát, ugyanígy az eucharisztiát és a szentek tiszteletét is.

A Szentírás központi jelentõségû náluk, azonban sajátos, szektás biblia- értelmezéssel dolgoznak. Nem az eredeti szövegre kiváncsiak, vagy arra, hogy mit is akart mondani az õsegyház, hanem azt keresik, személy szerint mit mond nekik az Írás.Mintha a tévedhetetlenség a hallgatóra, az értelmevonatkozna. Pedig a sugalmazás a szent írókra érvényes (vö. 2 Tim 3.16). Az egyéni átértelmezés már egyfajta új evangéliumot feltételez, ami szent Pál szerint lehetetlen (vö. Gal 1,9), s az egyéni találgatások végeláthatatlan zsákutcájába viszi az igehirdetést.

Mennyiben keresztények? Mível elfogadják a Szentháromságot, keresztény-félék. Ugyanakkor, bár meg van náluk a Szentháromság nevére történõ keresztség, ennek jelentõségét elhomályosítja náluk a Szent1élek keresztsége", az eucharisztiát pedig bálványimádásnak tekíntík, így még az a két szentség ís, amely megmaradt a reformáció közösségeiben, náluk az is háttérbe szorul, a pünkösdi elem hangsúlyozásával egyensúlyvesztés következík be.

Mit mondanak a Katolikus Egyházról? A gyülekezet a maga létét a történelmi egyházak, fõ1eg a Katolikus Egyház elleni kritikával kívánja megalapozni, utóbbit a Jehowa Tanúi mintájára egyenesen Babilonnak, "a paráznák anyjának" titulálja. (Jel 17,6-ra hivatkozva, ami a szentírási hely abszolút félreértelmezése).

A gyülekezet saját tagjait prófétáknak és szenteknek, az iidvösség várományosainak tekinti, épp ezért van az, hogy nem hajlandó párbeszédet kezdeni más, úgymond bûnös közösségekkel, akiknek sorsa szerintük a kárhozat.Valójában lsten Szent Pál szerint "azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön" (1Tim. 2,4), tehát egyetlen közösség sem zárhat ki másokat az üdvösségbõl.

Nincs új a nap alatt. A nesztoriánus eretnekség a Kr.u. az V. században ugyanígy tagadta Mária istenszülõi méltóságát, és (bár elfogadta az Igét mint 2. isteni személyt) tagadta az Ige megtestesülését és Krisztus isteni mivoltát. Ez tér most vissza. Úgy látszik, ebben a kérdésben a gyülekezet számára már nem kiindulópont a Szentírás, pedig abban ezt olvassuk: "az Ige testté lett" (Jnl, 14). S mivel a Fiú, az Ige a megtestesülés után is Ige maradt, a kalcedoni zsinat (451) joggal mondta azt, hogy az Ige az isteni és az emberi természetet egyetlen személyi egységbe ölelte.

Szót érdemel a Szent Szellem emlegetése is. Ez a szóváltoztatás ma, a "szellem-hit" (a spiritizmus) korában nem szerencsés: egyeseket könnyen vezethet a Szentlélek isteni személy voltának megkérdõjelezéséhez.

De tegyük félre az elnevezés kérdését. Tévesen fogják fel a Szentlélek szerepét is. Vajon az Úr Jézus a Szentlelket nem azért adta a tanítványoknak, hogy alakítsák, gyógyítgassák, építsék a közösséget (vö. Jn 20,22)'? A lelki adományok "egyediesítése", magánkiváltsággá formlálása semmiképp sem Krisztus elgondolása.

Ami Máriát illeti, az Igének adott emberi testet (ha egyszer az Ige testesült meg), tehát az Efezusi Zsinat joggal nevezte Istenszülõnek. Egyébként már maga a rokona, Erzsébet is "Uramnak anyja"-ként emlegeti, az Ur kifejezés pedig Istennek jár ki a bibliában. Az Ur Jézus Jánossal együtt valamennyiünket Mária fiaivá tett. (vö. Jn 19,26), joggal szeretjük és tiszteljük tehát.A Mária-tiszteletnek lehetnek túlzásai, de a Katolikus Egyház Szûzanyát sohasem tekintette istennõnek és soha sem imádta.

Az egyház ugyanígy sohasem imádta a szenteket sem, még kevésbé képeiket. A szentek példaképeink az üdvösség felé vezetõ úton.Szent Pál szerint a szeretet az örökéletben is megmarad. (vö. 1Kor 13,8), ez érteti meg, hogy az üdvözültek sorsközösségben maradnak velünk, s ezt fejezzük ki azzal, hogy megszólítjuk õket, szeretetüket, közbenjárásukat kérjük.

Németh Sándor azt írja: "Üdvözítõ Egyház nincs. Az üdvösség a Jézus Krisztussal a Szentlélek által megvalósuló személyes kapcsolat gyümölcse". (Új Exodus 1/33) Azonnal felvetõdik a kérdés: ha nincs szükség az egyházra, mint közvetítõ eszközre, akkor miért alapított Krisztus egyházat, (vö.Mt.16,18), miért adott nekik lelki hatalmat?

A katolikus egyház és Babilon azonosítása tévedésen alapszik, hiszen a Jelenések könyve a pogány római birodalmat illette efféle jelzõkkel. A 2000 éves egyház tagjainak lehettek, voltak is hibái, ebbõl azonban nem következik, hogy az egyház egésze bûnös. Krisztus megígérte egyházának, hogy vele marad a világ végezetéig. (vö.Mt.28,20), s hogy a "pokol kapui sem vesznek erõt rajta" (Mt.16,18), vagyis az egyház sohasem válhat nem egyházzá, ahogy azt a gyülekezet feltételezi.Krisztusnak ezt az ígéretét épp olyan komolyan kell vennünk, mint mondjuk világvége-elõrejelzéseit. Emellett persze örökös feladat marad számunkra a bûnbánat és a megújulás.

A gyülekezet öntömjénezése nem új a nap alatt. A farizeizmus visszatérése, másrészt a katarista mozgalmak felújítása (a katharosz, tiszta görög szóból). Pedig Jézus világosan megmondta: "Aki magát felmagasztalja, azt megalázzák". (Mt.23,12).

A gyülekezet új keresztény életstílust: örömöt, bõvelkedést, sikert, gazdagságot hirdet, ezért is vet be minden élménykeltõ eszközt: éneket, zenét, táncot, extázist. Az evangélium tényleg örömhír, helye lehet az élménykeresés új, akár modern formáinak is. A keresztény istentisztelet központjának azonban mégis a szentmisének kell maradnia, hiszen Krisztus önmagát adta tiszta áldozatul Istennek. (Zsid. 9,14).

A rendkívüli adományoknak (karizmáknak) fontos szerepe lehet a keresztény életben, mégsem feledhetjük: Szent Pál szerint a legfõbb adomány a szeretet (1 Kor 12,31 amihez a napi élet prózai terheinek a felvállalása is hozzá tartozik.

A gyülekezet önmaga igazolására látványos gyógyításokra, ördögûzésekre hivatkozik. Pedig egy-egy jel még nem bizonyítek, az evangélium szerint az álkrisztusok is "jeleket visznek végbe" (Mt 13,22). Mindenesetre, a jeleket követelõk (Mt 12,39) elfeledkeznek arról, hogy Krisztusnál a gyógyítás nem öncél, hanem Isten szeretetének és uralmának jele (Lk. 11,20), amely nem választható el a keresztény élet egészétõl.

A gyülekezet a betegséget Isten büntetésének, a gyógyulást a Szentlélek jelének tekinti. Pedig a betegség elfogadása is benne van Isten terveiben. Egészség (vagy akár mindenféle evilági bõvelkedés) és áldás ill. betegség és bûn azonosítása ószövetségi felfogást tükröz. Jézus elveti ezt az egyenlõségjelet (vö. azt mondja a vakonszületettrõl: "Nem vétkezett, sem õ, sem pedig szülei", Jn 9,2), a javakban bõvelkedést pedig egyenesen evangelium-ellenesnek tekinti (vö. Lk 12,21 ).

Magyar szektáról lévén szó, csak a hazai létszámról találgathatunk, mivel õk akarattal nagyobbra taksálják magukat, ezért a szakirodalom öt és harmincezer közöttire teszi a számukat.

Térítési módszerük az, hogy iskolákon, kollégiumokban leszólítják a fiatalokat. A "jó ügy" érdekében a "hitgyülis" fiatalok nem riadnak vissza egy kis flörtöléstõl sem. A nagy egyházak, fõleg a Katolikus Egyház tagjaira vetik ki hálójukat, legfõbb módszerük annak lejáratása, s valamiféle feltételeket nem követõ hit lehetõségének felvillantása

Magyar Bertalan a következõket írja róluk az Új Magyarország 1997. VII. 12-i számában:

A gyülekezet vezetõ lelkésze "A nyelv hatalma" címû sorozatban oly körmönfont bõbeszédûséggel fejti ki elvakult Róma-ellenességét, hogy írásait, noha a belõlük áradó gyûlölet szinte perzseli az olvasót, érdemes komoly teológiai háttérrel elemezni. Még ennél is figyelemre méltóbb azok a passzusok, amelyekben a nagyívû teológiai fejtegetés hirtelen nyílt és aktuális politikai propagandává csap át.

Dienes Erzsébet 1997 július 23-án ugyancsak az Új Magyarországban írja: A keresztény vallásokkal és általában a magyarsággal szemben oly mértékû gyûlölettel szembesültem náluk, amit a Göncz-törvény paragrafusai alapján hivatalosan is számon kellene kérni.

Ha csak a Hit Gyülekezete által kiadott, és Hack Péter által lektorált, Pat Robertson: Az új világrend címû könyvük került volna a kezembe, magam is elhinném, hogy a felekezet "Jézus Krisztus evangéliumát" hirdeti. Ennek ellenére meggyõzódésem, hogy a parlamentbe került "hívek" pontosan a könyvben leírt Isten és emberellenes világrend megvalósításának érdekében munkálkodnak.

A fentiekbõl is látható, hogy mennyire egyoldalú, politikai célzatú alapítás ez a gyülekezet, amelynek mûködése és megítélése nagyon sok gondot és problémát vet fel, de az tisztán látszik, hogy elüt a szektáktól, azt is mondhatni, hogy még a szektáknál is szektásabb, semmi köze se Jézushoz se a Szentlélekhez, se Istenhez, se a hithez, hanem nagyon is evilági célok mozgatják õket.

2010. márc. 24. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
66%

Szia!


Nem vagyok hitgyülis, de többször megfordultam már ott, ismerem tanításaikat, vannak ismerőseim barátaim akik oda járnak. Ezek alapján azt tudom elmondani, hogy a Hit Gyülekezete egy karizmatikus protestáns közösség. Egyik legnagyobb hibája, hogy nem veszi komolyan Pál szavait, amelyek így hangoznak:

"Azért ha az egész gyülekezet egybegyűl és mindnyájan nyelveken szólnak, bemenvén az idegenek vagy hitetlenek, nem azt mondják-é, hogy őrjöngtök?" (I.Kor 14:23).

Sajnos ez a gyakorlatban pontosan így történik, szó szerint félelemetes egy ilyen alkalmon résztvenni egy kivülállónak...


Nagyon sok komoly kérdésre nem igazán tudnak pontos és korrekt választ adni. Sokkal inkább érzelmekre alapszik a hitük mint értelemre és meggyőződésre. Elég visszás az anyagiakra vonatkozó tanításuk, és gyakorlatuk, igazából a nagy botrányok mindig ekörül forognak. Nagyon liberálisak az életmódukban, ugyanazt a zenét találod az alkalmaikon, mint a divatos könnyűzenei rádióadásokban, csak éppen keresztény szöveggel. A liberalizmus áthatja életmódjukat is nem veszik komolyan a biblia szerénységre, mértékletességre, egészséges életmódra vonatkozó tanácsait. Krisztus veszélyesnek tartja az ilyen életet:

"Sokan mondják majd nékem ama napon: Uram! Uram! nem a te nevedben prófétáltunk-é, és nem a te nevedben űztünk-é ördögöket, és nem cselekedtünk-é sok hatalmas dolgot a te nevedben? És akkor vallást teszek majd nékik: Sohasem ismertelek titeket..." Mt. 7:22-23.


Ugyanakkor nagyon sok fiatalt térítenek jó útra, akik igazán mélyről kerülnek közéjük! Többnyire vidám, és társadalmilag értékes életet élnek, jószándékú rendes emberek.


Üdv. Péter

2010. márc. 24. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!