Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Mi az oka, vagy pszichológiája...

Mi az oka, vagy pszichológiája annak, hogy egy nem létező dolog, személy vagy esemény képes olyan erős érzelmi reakciókat kiváltani emberekből, mint a sírás?

Figyelt kérdés

Hogy őszinte legyek nem rég játszottam ki a Red Dead Redemption 2 című videójátékot, és hát na. A játék befejezése annyira drámaira sikerült, hogy megsirattam azt. A YouTubeon láttam videókat gamerektől, akik szintén hasonlóan reagáltak a játék befejezésére.


De vajon mi okozza ezt az embernél és miért? Ez csak egy videójáték, még annyi valóságalapja sincs mint egy filmnek és mégis képesek az emberek sírni miatta, pedig tudjuk hogy igazából, abból meg sem történt semmi a valóságban.

Talán ez valami hiba lenne az emberben?


Én arra gondoltam, hogy valahogyan ezt párhuzamba lehetne hozni a vallásokkal, főleg a keresztény vallással.



jan. 29. 22:09
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Nyilván kialakul egyfajta érzelmi kötelék egy játékkal is, ha már hetek óta kitölti az idődet, belefeledkezel. De egy művészi alkotás meg rövidebb idő alatt érzelmileg hat jobban.


Semmi köze ennek ahhoz, hogy az ábrázolt dolog mefelel-e a valóságnak.

jan. 29. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Soha nem volt olyan állítás, hogy csak kézzel fogható dolgok váltanak ki érzelmet.
jan. 29. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Nekem is vannak olyan kedvenc karaktereim sorozatokból, sci-fikből főleg, akikhez egész elképesztő szinten kötődök, még felnőtt fejjel is, röhögjön ki nyugodtan aki csak akar... Ezek zömmel gyerekkoromból valók, vagy valami más miatt tudtam velük érzelmileg valamiért kapcsolódni. Vagy azért, mert mondjuk apapótlékot láttam bennük (a saját apám kb. egy random pasi, akivel egy fedél alatt éltünk, de ténylegesen öt tartalmas mondat nem hangzott el közöttünk sosem), vagy pedig azért, mert úgy éreztem, hogy hasonló helyzetben vannak, mint én a való életben. A "jaj de jó, nem vagyok teljesen egyedül" érzés pedig minden esetben hat, mindig kissé kevésbé érezük magunkat egyedül tőle. Engem ezért érintenek meg ennyire ezek a karakterek, nagyon is valós helyzetek és problémák miatt, csak ilyen átvitt szinten jelenik meg. A vallásoknak meg ehhez semmi köze, ahol sok esetben már gyerekként a nyakadba varrják az egészet kötelezően, meg ahol semmi ilyen szintű spontaneitás nincs, mint itt, hogy melyik játékot / karaktert fogod ennyire kedvelni.
jan. 30. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 búzaszem válasza:
100%
Maga az érzés váltja ki a sírást. Hogy most ez az érzés örömöt jelent, dicsőséget, büszkeséget, hálát, elbűvölést vagy épp szomorúságot az mindenkinél egyedi élettörténet. Mindenesetre az érzést akár egy lehulló falevél is elő tudja hívni, ha benned pont olyan emlékek kapcsolódnak össze. A játék is képes erre, hisz teljesen beszippanthat a világa és kialakul egyfajta kötődés.
febr. 1. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Pont ugyanúgy, ahogy a könyvek, mesék, filmek, vagy akár csak a hírekben hallott dolgok is lehetnek ilyen hatással.


Az ember érzelmeit sok féle dolog képes megmozgatni. A könyvek, filmek, játékok narratív eszköztára kimondottan arra van kiélezve, hogy minél jobban megmozgassa az embert, ez a cél.

Az adott médium minél jobban beszippant, beleéled magad az adott történetbe, annál inkább képes érzelmileg hatni rád.

febr. 4. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!