Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Ne csináljunk bolhából elefánt...

Ne csináljunk bolhából elefántot! Ez a mondás igaz az evolúcióra is?

ápr. 21. 18:16
1 2

Tessék, nem volt első Homo sapiens, első Homo Erectus sem, akkor bűn sem volt.

ápr. 21. 20:21

Ha ezt így folytatod tovább azzal alátámasztod, hogy te itt pusztán valami önmagad megalázó perverziódat akarod kiélni. Ezzel nincs semmi baj de akkor én távozok mert ehhez nem akarok asszisztálni.

Addig is. Mint írtam

"Azt javaslom, hogy tájékozód és tanulj előbb inkább és ne elfogult áltudományos maszlagokból mint amit linkeltél hanem minél függetlenebb, hitelesebb forrásokból tájékozódj."

Az ateistaklub vagy más ateista, kreacionista, egyéb hívő oldalak nem megfelelőek a hiteles tájékozódásra. Kivéve ha arra vagy kíváncsi, hogy mit gondolnak az ateisták vagy stb.

Azonban tudományos téren az ilyen oldalak elfogultak lehetnek és akár hazudnak is.

A evolúciót pedig nem fogom itt össze egyeztetni neked a vallással. Ha lusta vagy rendesen utána nézni akkor a kereszténység hazugság és kész. Probléma megoldva.

Bár megjegyezném, hogy a fent említett problémára is van magyarázat. Csak olvasni kéne és tájékozódni. Addig pedig egy szavad ne legyen akkor ha "ostoba, maradi, bigott vallási fanatikus"-nak néznek. Mert láthatóan az vagy.

ápr. 21. 20:38
 13/17 UlfOrmson ***** válasza:
Vicces, hogy te írsz térítésről "kedves" Kérdező. Amit csinálsz az is simán belépés a térítésbe... amúgy meg az "ateista tudós" egy alapjaiban hazug állítás, mert sok (természet)tudományos területen mozgó kutatót ismerek, akik képesek összeegyeztetni magukban a vallást és a tudományt.
ápr. 22. 05:51
 14/17 Pombe ***** válasza:

#1: "Az evolúció egy elmélet."

A biológiai evolúció egy bárki által megtapasztalható-, vizsgálható és kézzelfogható tény. Az evolúció, mint mechanizmusok összessége, nem azonos az evolúcióelmélettel. Ismerjük a biológiai evolúció elvi alapjait, ez alapján felállíthatunk egy elméletet, hogy a biológiai populációk örökölhető tulajdonságai megváltoznak az egymást követő generációk során.

A jelenben a tények cáfolhatatlanul igazolják vissza az elv helyességét, így jogosan feltételezhetjük, hogy az általunk közvetlenül nem vizsgálható múltban is ugyanúgy működött a biológiai evolúció, mint ahogy azt ma is tapasztaljuk, és a gyakorlatban akár manapság hasznosítjuk is számos területen. Másrészt azt is így feltételezhetjük, hogy ha egy ismeretlen mai fajra lelünk, vagy még nem ismerjük a mai faj kialakulásának történetét, akkor ezeknek a talányoknak a megoldását is az evolúcióelmélet alapján kereshetjük. És ez eddig mindig bejött.

Kb. olyan a helyzet, mint a bűnügyi nyomozásnál. Van mondjuk egy híres széftörő, aki már börtönben ül, mert tetten érték az utolsó nagy munkája közben, és a szakemberek alaposan tanulmányozták a stílusát, és ez alapján megalkottak egy elméletet, hogy a tag a múltban hogyan dolgozhatott, milyen nyomokat kellett hátrahagynia maga után (pl. hogyan fejlődött a technikája a múltban), és az elmélet alapján a nyomozók még 10 korábbi széffeltörést tudtak rábizonyítani a tagra.

Ha a múltból származó nyomok is mind alátámasztják az elmélet helyességét, akkor jogosan tekinthetjük bizonyítottnak, hogy nem csak a jelenben, hanem a múltban is a biológiai evolúció formálta az egész élővilágot.

Tehát a biológiai evolúció egyszerre tény és elmélet is.

ápr. 24. 10:12
 15/17 Pombe ***** válasza:

@Kérdező!

Ajánlásod: [link]

Mondd! Ha vakbélgyulladásod van, akkor is Szabados Ádám teológushoz mész? Ha elromlik otthon a mosógéped, akkor is őt hívod megjavítani? Kedves @Kérdező! Te érted, hogy mi a különbség egy matematikus és egy teológus között? Nagyjából érthető, hogy az egyetemeken pl. a matematika tanszéken miért matematikus tanárok tanítanak és nem teológusok?

Biológiai kérdésekben tényleg mérvadónak tartod egy Szabados Ádám véleményét??? - akinek lövete sincs arról, hogy mi az az evolúció, biológia, ráadásul a vallási elfogultságából adódóan teljes mértékben elvárható, hogy tagadni fogja az evolúciót.

Szabados Ádám a veszprémi Evangéliumi Keresztény Gyülekezet lelkipásztora tudtommal, vagyis nem biológus, nem genetikus, nem evolúcióbiológus, nem paleontológus, és semmi más olyan se, mint akinek a véleményét szakmai értelemben minimálisan is komolyan kellene vennünk.

Neked ez nem egyértelmű?

Szabadosnak már az első állításai is egetverő zöldségek: "A történeti tudományok máshogy bizonyítanak, mint a kísérleti tudományok."

Az evolúció baromira kísérleti tudomány is egyúttal, hiszem ezrével és ezrével vannak kísérleti eredmények ez ügyben, ráadásul a saját szemünkkel tapasztalhatjuk akár új fajok, új tulajdonságok kialakulását is. Szabados kb. akkora butaságot állít, mintha azt mondaná, hogy a bűnügyi nyomozásból csak a tettenérés fogadható el, és minden más nyom a múltból az külön tészta, és nem egymást erősítő és alátámasztó tények halmaza.

A biológiai evolúciót röhögve tudod tanulmányozni élőben, akár szimulációkkal, vagy akár lombikban, a természetben... mindenhol!

A csillagász soha nem látott még egy valódi kis űrkövecskét se kialakulni, egy geológus soha nem látott egy hegyláncot-, egy barlangot se kialakulni, de az evolúcióbiológus élőben a maga teljes pompájában tanulmányozhatja a valódi biológiai evolúciót, szóval a biológiai evolúció messze nem pusztán történeti tudományág, és ezerszer jobban bizonyítható tényszerűen a működése, mint a csillagászat és geológiai események elsöprő többsége.

Szabados nem csak ostobaságokat ír a történeti tudományágakról, de még arról sincs fogalma, hogy mi az a neodarwinizmus.

Szabados: "Gyakran találkozom ugyanis azzal a határozott, ellentmondást nem tűrő kijelentéssel, hogy a neo-darwinista evolúcióelmélet tény."

Mert az! Nagyon az!

Idézve: "...egyszerre tartalmazza Charles Darwin evolúciós elméletét (természetes szelekció) és a biológiai öröklődés Gregor Mendel-féle elméletét (genetika)."

Mind a kettő a saját szemünkkel, "kezünkkel" tapasztalható tény! A darwini evolúció ebben az elvben nem újul meg, nem módosul, mindössze a genetika ismérvei magyarázatot adnak arra, hogy mi működteti a darwini evolúciót.

Szegény Szabados! Még az alapokkal sincs tisztában.

Szabados nem képes koherensen kezelni magában egy tudományág alapjait meghatározó elmélet és a tudományos elméletet megalapozó tények összefonódását. A többi furcsa elmélkedéséről itt már nem is beszélve...

ápr. 24. 11:20
 16/17 Pombe ***** válasza:

@Kérdező(#8): [link]

Ez a történet még a Bibliával se egyeztethető össze.

#6: "Azzal azonban, hogy hozzábiggyesztik: „tudományos”, azt sugallják: „kétséget kizáróan igaz”. Ez pedig már erőszakos térítés."

Nem! Az a térítés, amikor a térítő letagadja a tényeket! Az evolúció minden kétséget kizáróan igaz, mert tapasztaljuk a valóságát, és az a térítő, aki helyette az ujjból szopott ideológiáját akarja másokra erőltetni.

Idézve: "Az evolúció - a fajok változása és közös ősből történő leszármazása - tény, ezt fosszíliák, anatómiai, fejlődésbiológiai, genetikai és egyéb megfigyelések lehengerlő mennyisége bizonyítja...Az evolúció tehát tény"

Úgy kezdődik, hogy az evolúció egyszerre tény és elmélet is. Pont ugyanúgy, mint a programozás is.

Vannak programok, vannak programozók is, és a tények alapján létezik a programozás elmélete is. Így együtt.

Pont ugyanez a helyzet az evolúcióval is, és üzenem Szabados Ádámnak, hogy az ő elképzelése szerint akkor a programozás is történeti tudományág???...:D

#11: "Tessék, nem volt első Homo sapiens, első Homo Erectus sem, akkor bűn sem volt."

Ne beszélj már te is zöldségeket! Ezt hagyd meg inkább Szabados Ádámnak... :)

Már miért ne lehetne egy folyamatban kijelölni egy olyan pontot, amikor azt mondhatod, hogy innentől már Homo Sapiens van?

Ha valami bűntett elkövetése miatt a bíróság elé kerülsz, akkor majd azzal fogsz védekezni, hogy te folyamatosan alakultál ki egy petesejtből, vagyis csak a petesejt bizonyítható, és az nem, hogy felnőtt lettél? - éppen ezért te nem követhetted el az első bűnödet se???

Ergo, nem vagy büntethető?

:D