Kezdőoldal » Otthon » Barkácsolás » Kétütemű motoroknál pontosan...

Kétütemű motoroknál pontosan mi a szivató feladata?

Figyelt kérdés

Például fűkaszánál azt látom hogy a szivató lényegében egy lapja ami vagy nagy átmérőn engedi át a levegőt vagy csak egy kisebb lyukon. Nyilván kevesebb levegő = nem olyan jó égés.

De pontosan mi a célja a szivatónak? Miért állítható vele a beszívott levegő mennyisége, miért nem fix hogy mennyit tud szívni a karburátor?



ápr. 29. 16:06
 1/3 anonim ***** válasza:
86%
Ha kevesebb levegőt kap, nagyobb lesz a vákum a karburátorban, ezért sokkal több benzint szív be.
ápr. 29. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

A meleg motorhoz van beállítva a karburátor.

Hideg motorban a benzin egy kis része lecsapódik a szívócső, a motor (forgattyúsház!) hideg felületein, nem marad elegendő az égéshez. Ezt a hiányosságot pótolják vagy külön fúvókával, vagy egyszerű gépeken azzal a lapkával, ami azt teszi, amit az első írt.

ápr. 29. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 Szervizmérnök úr ***** válasza:
100%

Régen a 4-ütemű Ladának is ilyen szívatója volt, a műszerfal alatt lehetett kihúzni egy gombot, utána indítani.

Később volt egy másik autó, melegedésre automatikusan nyílt a fojtószelep, ott a hűtővíz melegített egy bimetálos megoldású szerkezetet.

De átalakítottam kézi szívatósra, hogy csak addig szívasson, amíg én jónak láttam, mivel hajlamos volt a kelleténél tovább is.

ápr. 29. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!