Kezdőoldal » Otthon » Kert » Mit csináljak következő évben...

Mit csináljak következő évben a vesszőről gyökereztetett szőlővel?

Figyelt kérdés
Tavaly tavasszal ledugtam őket egy vödör földbe, hogy gyökeret eresszenek, mert többször próbálkoztam úgy, hogy egyből a helyszínen dugtam le a vesszőket, soha nem lett belőle semmi. Tavaly 12 vesszőből mind a 12 gyökeret növesztett, így idén elültettem őket a helyükre, szépen hajtanak, van mindegyiken egy kb. 30 cm-es hajtás. Az a kérdésem, hogy ezzel a következő évben tavasszal mit kezdjek, vissza kell-e vágni, ha igen, miként? Teljesen kezdő vagyok a témában.

2023. júl. 22. 08:33
 1/8 anonim ***** válasza:
Ezt a videót nézd meg [link]
2023. júl. 22. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
53%
A művelésnek megfelelően kell megmetszeni.
2023. júl. 22. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Tavasszal 2 rügyre vágd vissza, esetleg 3-ra, ha a 2. nagyon rossz irányba néz. (Egy hajtást majd leszedsz, ha mind kihajt.)

Így lesz egy nagyon erős hajtásod, ami felmegy a kordonra a karó mellett, plusz alatta egy gyengébb, tartaléknak. (Amit a következő tavasszal tőben levágsz, ha a felső szép egészséges, és nem fagyott el.)

Ha homokon kertészkedsz, akkor oké, de ha kötött földed van, akkor még inkább most hajítsd ki az összeset, és vegyél oltványokat. Az országban kötött talajú helyeken mindenhol el van terjedve a filoxera, és csak idő kérdése, hogy mikor talál oda hozzád, és vágja tönkre a szőlőidet. Nyilván akkor fog odaérni, mikor már épp nagyon szépen kezdenének teremni...

2023. júl. 22. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje: