Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Azok a Szu-34-es vadászbombázó...

Azok a Szu-34-es vadászbombázók amiből tegnap az ukránok 3-at leszedtek, nevezhető csúcstechnológiás fegyvernek, vagy van annál modernebb is?

Figyelt kérdés
Azaz milyen kaliberű fegyver ez a 21. században? Mármint az orosz Szu-34-es.
dec. 24. 11:55
1 2 3 4
 11/33 Jeffrey Spender ***** válasza:
47%

# 5-ös


Az Ukrán Kormány egy infógrafikát, és egy képet posztolt az egyik pilóta ejtőernyőjéről, de a magukról a repülők roncsairól nem.


[link]



Az ukránokkal szimpatizáló oldalak az egyik lelőtt Szu-34-es Fullback vadászbombázó roncsait is megtalálták, csak egy baj van velük: a függőleges vezérsík alapján az Szu-25-ös Frogfoot csatarepülő, amit már az orosz offenzíva első napjaiban lőttek le, nem pedig Szu-34-es Fullback.


[link]


[link]



Annak teljesen más formájú, és dupla svanca van. Nemhogy a géptörzs hátsó része is totál más. Meg minden.


Ezek után ennyire hiszem el a történetüket, hogy sikerült egyet, nemhogy hármat lelőniük.


Fake News, harmatgyenge győzelmi propaganda.

dec. 24. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 anonim ***** válasza:
80%

"Alkalmas a Szu-25 FAB-500-as hordozására, s használják is igen szorgalmasan azokat."


A Szu-25 alkalmas a FAB-500 hordozására, de a módosított sikló változatéra nem alkalmas,fel sem tud emelkedni kioldási magasságba. A pottyantós FAB-500-zal a frontot bonbázzák, a KAB-500-ból csak a régebbi TV vezérlésűt képesek hordozni, az újabb Glonass vezérelt KAB-500S/KAB-1500 és UPAB-1500-at már nem. Ezek hordozói a Szu-35 és a Szu-34. A pottyantól FAB-bal ellentétben ezeknek a siklóbombáknak a kioldási távolságuk 40-70km!

dec. 24. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 anonim ***** válasza:
80%

#11

Egy ruszki telegram csatorna azt írta, hogy 1 db Szu-34 repülőt durrantottak le. Azt is írta, hogy a háború folyamán orosz oldalról, most vetettek be először antiradar rakétákat. Ez így együtt még hihető is, gondolom a patriot rendszert akarták elkapni vele. Gondolom eddig azért nem használták, mert nem akartak minden ászukat kiteríteni, de a patriot olyan fogás, hogy megér pár patront. Aztán hogy az antiradar rakéták célba találtak, vagy azokat is leszedte a patriot, nincs hír.

dec. 24. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 Jeffrey Spender ***** válasza:
74%

#13-as


A Telegram poszt akkor lesz hiteles, ha majd ott posztolnak képeket a Szu-34-es roncsáról, farokszámmal, és hasonló visszaigazolható azonosítókkal.


Bemondásra semmit nem hiszek el.

dec. 24. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 Jeffrey Spender ***** válasza:
65%

# Kürasszír



Attól, hogy valami 5. generációsnak van besorolva, még nem lesz automatikusan jó.


Mind az F-22-es Raptor, mind az F-35-ös Lightning II 5. generációsok, mégsem azonos harcértékűek. A helyzetüket bonyolítja, hogy az F-22-es 20 évvel öregebb, mint az F-35-ös, 20 év a haditechnikában az nagy idő, az F-35-ösben vannak fiatalabb / modernebb rendszerek, mégis az amerikaiak úgy ítélték meg, hogy az F-22-es Raptor legyen exporttilalmas, ellenben az F-35-ös Lightning II-t osztogatják sokmindenkinek, mint a cukrot.


A kettő repülő viszonyáról sokmindent elmond, hogy Izrael, Japán, és Ausztrália is F-22-es Raptort szerettek volna, de nekik sem adtak, és be kellett érniük az F-35-össel.


Tehát az F-35-ös Lightning II mégsem akkora ugrás, mint aminek reklámozzák, az 5. geneseknél az F-22-es Raptor az egyeduralkodó.



A továbbiakban az F-35-ös Lightning II-vel szemben jelzésértékű, hogy az eredeti, 3,000 gépes, minden típust kiváltó flotta helyére F-15EX Strike Eagle II-esek, F-16V Viper-ek, és tunningolt F-18E/F Super Hornet-ek mennek, és ezekhez mérten hoznak össze példányszámot az F-35-ösből.

dec. 24. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 kürasszír ***** válasza:
66%

# 15


IDÉZLEK: "A továbbiakban az F-35-ös Lightning II-vel szemben jelzésértékű, hogy az eredeti, 3,000 gépes, minden típust kiváltó flotta helyére F-15EX Strike Eagle II-esek, F-16V Viper-ek, és tunningolt F-18E/F Super Hornet-ek mennek, és ezekhez mérten hoznak össze példányszámot az F-35-ösből."


Mert az F-15EX Strike Eagle II-esek, F-16V Viper-ek, és az F-18E/F Super Hornet olcsóbb, mint az F-35-ös Lightning II, és egyszerűbben üzemeltethető.


F-35-ös Lightning II-ből 2015 óta eddig 980 darabot már legyártottak, így messze ez a legfontosabb amerikai típus jelenleg.

dec. 24. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/33 Jeffrey Spender ***** válasza:
20%

Kürasszír, továbbá a vadászrepülők alkalmazása is átalakult, nem úgy alkalmazzák őket 199x-ben vagy 201x / 202x-ben, mint ahogy 1972-ben.


1972-ben az F-4-es Phantom II-nek be kellett repülnie közvetlen a célpont fölé, hogy lézeres bombákat oldjon és vezessen a célra, miközben ezerrel lőtt rájuk a légvédelem. Párhuzamosan gyorsan feltalálták az F-111-es Aardvark-ot, és a Szu-24-es Fencer-t, azok születésüktől fogva 200 - 300 km-ről, az ellenséges légvédelem hatósugarán kívülről indítható robotrepülőket is hordoztak.


És alacsonyrepülésben is jók voltak, amíg az F-4-es Phantom II-k hullottak, mint a legyek, addig az F-111-es Aardvark-nál 4,000 repült bevetés alatt mindössze 6 példány lett veszteség, amit a balszerencsére is lehetett fogni.



Ezeket megkapták a sima vadászok / vadászbombázók, vagyis az F-15-ösök, F-16-osok, F-18-asok, és a Szu-27-es Flanker család is.



Nagyon rég 200 - 300 km volt a max hatótávja a vadászrepülőről is indítható robotrepülőnek, ma 1,000 km, olyankor az Sz-300-as / MIM-104-es Patriot nem a vadászrepülőt próbálja lelőni, hanem a beérkező robotrepülőt.

dec. 24. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 Jeffrey Spender ***** válasza:
78%

# 4


Szerintem a Szu-34-es Fullback-et nem jó hasonlítani sem az F-111-es Aardvark-hoz és a Szu-24-es Fencer-hez.


Az F-111-es Aardvark-nál két teljesen különböző változatot terveztek, a Légierőnek (USAF) kizárólag csapásmérésre (nem integráltak rá légiharc rakétákat), a Haditengerészetnek meg kizárólag elfogóvadásznak, az utóbbi kifejezetten rosszra sikerült.


A Szu-24-es Fencer-t eleve kizárólag csapásmérőnek tervezték.


A Szu-34-es Fullback-et valóban Szu-24-es Fencer utódjának szánták, de nem dedikált, szóló feladatú bombázóként, hanem egy többfeladatú repülőként, vagyis a sokféle PGM mellett ha a szükség úgy hozza, lehet rá 6 x R-77-es AMRAAMszkijt és 2 x R-73-ast aggatni, és azzal lehet elfogóvadász / légifölény / stb, amire a Szu-24-es Fencer nem képes.


Tehát aki szólóban vesz Szu-34-es Fullback-et, annak nem kell külön Szu-27 / 35-ös Flanker-t is vennie.


[link]

dec. 24. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/33 anonim ***** válasza:
100%

A hírből maximum annyi lehet igaz, hogy rakétákat indítottak Szu-34-re, de kérdéses, hogy talált-e. Annál jóval távolabb operálnak a hadszíntértől s nem repülnek be ukrán ellenőrzés alatt álló terület felé. Még ha sikerülne is találatot elérniük akkor sem tudják igazolni, mivel orosz területen fog becsapódni a gép.

Megjegyzem, 70 km távolságban nem olyan hű de egyszerű leszedni egy korszerű vadászbombázót föld-levegő légvédelemmel. A célba vett gép azonnal lebukik radarszint alá ha befogták, ahol az indított rakétának már a saját nagyon keskeny radárnyalábjával kellene folyamatosan befogva tartania a földi "radarzajban" úgy hogy a Szu-34 hátrafelé is kiválóan lát, s jól tud zavarni is. Ha hozzáadjuk az indítóállás távolságát a fronttól (nem fogják kirakni tüzérségi lőtávba, szóval a fronttól min. 30-40 km távolságra telepítik), akkor 80-100 km távolságban lévő célpontra kellene indítaniuk. Eléggé necces történet.

dec. 24. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 Jeffrey Spender ***** válasza:
65%

# Kürasszír



Az F-22-es Raptor és az F-35-ös Lightning II két külön kategóriás gép.


Nyilvánvalóan van 20 - 30 év a kettő között, az F-35-ös Lightning II javára, látszólagosan, azonban az F-22-es Raptort nem egy gyorsan elavuló típusnak tervezték, hanem egy jól modernizálhatónak. Ahogyan az F-15-ös Eagle-t 1976-ban állították szolgálatba, és 2040-ben is számolnak vele, élvonalbeli vadászrepülőként, 64 évesen, ugyanúgy az F-22-es Raptornál is bejelentette a Lockheed Martin, hogy 2050-ig is szeretnék kitolni az élettartamát. Ennek szellemében kapta meg az F-22-es Raptor 2007-ben az AESA rendszerű radarját, és fog kapni további State-of-the-Art rendszereket.


Az F-22-es Raptor tervezésénél a 80-as években az volt a cél, hogy az egy olyan repülőt tervezzenek, amely képes 8, a belső fegyverhordozóban elhelyezett légiharc rakétával kivívni a légifölényt, sőt még nagyon jól védett, magas kockázatú célpontokra (légtérellenőrzők és hasonlók) is vadászhasson, mélyen az ellenséges légtérben, szupercirkáló üzemmódban. És még másodlagos képességgel bombázzon, GPS-es bombákat szórjon, 8-at.


Az F-22-esnek van több szerkezeti újítása, ami miatt szintén nem nagyon adnak belőle akárkinek, még a megbízható haveroknak sem.


Az F-35-ös Lightning II feladatköre teljesen más, az egy könnyű többfeladatú vadászrepülő, aminél az F-22-es Raptor funkciói másodlagosak, vagy nem is léteznek, sőt teljesen másak.


Mivel az F-35-öst több ország fogja használni, és ezek közül nem mind NATO tag, ezért fennáll a lehetősége annak, hogy egy ország az USA, vagy valamelyik kiemelt haverja ellen használja majd. Ha ez megtörténik, akkor még mindig ott van megbízható, és a minőségi fölényt hozó vadásznak az F-22-es Raptor.


Törökország szeretett volna F-35-ös Lightning II-est, de annyira megromlott a viszonya az USA-val, hogy még F-16-os modernizációt sem adnak, ilyen bárkivel előfordulhat.



Az F-22-es és az F-35-ös között a leglátványosabb különbség a pilótafülke, látszólagosan az F-35-ös javára. Azonban ez csalóka: az amerikaiaknál volt erről tanulmány, hogy mennyire van értelme olyan pilótafülkét kialakítani, mint az F-35-ösnél, és arra jutottak, hogy nem feltétlenül jobb, mint az F-22-es Raptor konzervatívabb megjelenítésű pilótafülkéje.



[link]


[link]



Tehát az F-22-es Raptor az egyeduralkodó, addig az F-35-ös Lightning II ellen van bőven esélye a Szu-30 / 35 / 34-es családnak, a Rafale-nak, az EF Typhoon-nak, és a 4++ genessé modernizált F-15 / F-16 / F-18-asoknak.


Nehezen lehet a radaron látni az F-35-öst, de amikor az F-35-ös befogja őket, jelez az RWR, nemhogy indítja az AMRAAM-et, és a célpontoknak is van zavarókonténerük, és akkor a 2 x AMRAAM túlélésére van esélyük. Ellenben a 6 x AMRAAM az F-22-es Raptor részéről az olyan, mint a nyílzápor ...



A felsorolásból az F-22-es Raptor a csúcstechnológia, addig az F-35-ös Lightning II, és a 4. genesek különböző minőségekben a jó kategória, mert semelyik nem csúcskategória, ugyanakkor nem kell közepessé degradálni őket.

dec. 25. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!