Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » India mennyire jól védhető...

India mennyire jól védhető földrajzilag?

Figyelt kérdés
Ha csak a földrajzi adottságait nézzük akkor mennyire jól védhető ?
ápr. 26. 16:58
1 2 3 4
 11/35 anonim ***** válasza:
javítás: franciáktól vásárolt
máj. 9. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/35 Jeffrey Spender ***** válasza:

Mire fel van két, és együléses egyáltalán ?


A Szu-30-ast úgy promotálták, hogy az minden létező PGM-et tud hordozni, H-29-esek, akkor a sokféle KAB-sorozatú légibomba, és a H-59-es Ovod robotrepülő.


Nekem a Szu-30-as Flanker az az F-15E Strike Eagle orosz megfelelőjének tűnik.


Amit nem értek, hogy Mi a fészkes fenének rukkoltak elő a Szu-34-es Fullback-el, ami szintén Szu-27-es Flanker-en alapul, de nem tud semmivel sem többet, sőt bizonyos tulajdonságaiban visszalépés ?

máj. 9. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/35 Jeffrey Spender ***** válasza:

A Strike Eagle is a csapásmérés irányába ment el, és most lett belőle ismét többfeladatú Eagle II-es.


A Flanker-nél is fennállhatna ez.


Ami a Szu-57-est illeti, egyszer az internet népe szidja, hogy primitív módon összeszegecselt, parádéra való repülő, másszor meg csúcsragadozó.


Objektívan nézve az kábé azt tudná, amit az YF-23-as Black Widow II, a tender vesztett repülő az F-22-es Raptor ellen.

máj. 9. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/35 anonim ***** válasza:
Az orosz légierőnek nem kellett a Szu-30MK. Földi és tengeri célok elleni csapásmérésre -nyilván részben a hatótávolsága miatt- a 34-est favorizálták. A vadászkíséretet szükség esetén pedig megoldják. Ebben az esetben a Szu-34 a komolyabb cucc, a T-64 megfelelője, a Szu-30MK pedig mehetett exportra, mint a T-72. (Persze tudom, a 72-esnél voltak saját kézben tartott, már nem annyira fapados változatok.) A francia, izraeli, stb. műszerektől pedig ne legyél elájulva. Az indiai gépekbe nyilván ős is szerényebb képességű exportváltozatot adtak el, nem azt, amelyet a saját gépeikbe szereltek be a csúcsok csúcsaként.
máj. 9. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/35 Jeffrey Spender ***** válasza:

# 14


A T-64 vs T-72-es rivalizálás fennállt, csak nem úgy, ahogy a köztudatban van.


Az oroszok eredetileg a T-64-est szerették volna szóló harckocsinak, és ennek szellemében minden részegységét, rendszerét a tudományok teljesen újonnan kikutatott szintjének megfelelően tervezték meg.


Ennek orvoslására párhuzamosan belekezdtek a T-72-esbe is, ami nagyjából jól működőre sikerült, azonban a T-64-est tervező csapatnak is voltak lobbistái Moszkvában, így a kijavított T-64-est (T-64A, majd T-64B jelzés alatt), és a T-72-es Urált egyszerre mutatták be.



[link]



A T-64A, és a T-72-es Urál ugyanazzal a páncélzattal, löveggel, és műszerezettséggel bír.


A T-64B, és a T-72A is dettó.



A tényleges különbség az alvázat, a meghajtást, és a felfüggesztést jelentette.


A T-64-es ellendugattyús motorja az világéletében, még 1987-ben is rosszul működő volt.


A T-72-es dízele megbízható, de attól még alacsony élettartamú, és csak jó időben volt használható.


A katonák sem a T-64A/B-vel, sem a T-72-essel nem voltak továbbra sem elégedettek, ezért egy harmadik tervezőiroda előrukkolt a gázturbinával, az automata váltóval, új felfüggesztéssel, és sok mással, és íme a T-80-as. Azonban a politika továbbra is a T-64-est, és a T-72-est kegyelte, így a T-80-as is ennek a kettőnek a műszaki színvonalán lett megvalósítva.


Idővel a T-64-est fejlesztő csapat kihalt / leáldozott nekik, meg a T-72-est fejlesztő csapat is meggyengült, és ideiglenesen a T-80-as előtt megnyílt a szabad út, hogy egy valóban új, erős, ténylegesen jó harckocsivá fejlődhessen. A teljesen újratervezett T-80-ast T-80U néven mutatták be, az U az oroszban az Улучшение a Fejlesztettet jelenti.


A T-80U volt a legerősebb, ugyanakkor ténylegesen drága árcédulájú, és fenntartású orosz harckocsi, és a rendszerváltáskori leépítéseknek is az lett az egyik fő áldozata.



Több T-80U rója a köröket Pakisztánban, Cipruson, és Dél-Koreában, mint Oroszországban.



T-72-eseknél a T-72A az egy mind a mai napig jól fejleszthető harckocsi. Ellenben a T-72B az az a kategória, amire én csak annyit tudok mondani: Mi a szar ez ?

máj. 9. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/35 Jeffrey Spender ***** válasza:
Most látom, kimaradt egy mondat. Natehát az oroszok lelkesen rajzolgatták, és tervezték meg a T-64-est. Csak amit összehoztak, és kigördült a tervezőasztalról, annak minden létező részegysége, még a páncélzat is ténylegesen rosszul volt megtervezve.
máj. 9. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/35 Jeffrey Spender ***** válasza:

A Szu-30-as Flanker, és a Szu-34-es Fullback között papíron van 1,000 km különbség hatótávra. De légiutántöltéssel ez értelmezhetetlen különbség.


A különbség inkább az az, hogy a Szu-34-esnek van fedélzeti, beépített WC-je is :D


Meg az igazat megvallva, mind a Szu-30-as, mind a Szu-34-es elhanyagolt volt, 2016 előtt mindegyikből volt kemény 20 példány az Orosz Légierőben. 2016 után szóltak le, hogy jó lenne elérni a 110 példányt.

máj. 9. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/35 anonim ***** válasza:
Köszönöm, ez érdekes volt. (T-64 és 72.)
máj. 9. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/35 anonim ***** válasza:

"2016 után szóltak le..."


A jelek szerint, miközben mi mit sem sejtve, a COVID előtt egész békésen éldegéltünk, miközben akkor már nem csak az ukránok, de az oroszok is rendesen ráléptek a gázra, rákapcsoltak. Oka volt tehát a hirtelen meginduló és elég költséges magyar haderőfejlesztésnek.

máj. 9. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/35 Jeffrey Spender ***** válasza:

# 19


Az oroszok gyártottak elég repülőt, de fegyverzetet nem.


Mert a Szu-34-es Fullback buta bombázva, meg nem irányított rakétablokkozva ment Ukrajnába ...


Miért nem várták meg, míg az is felfut, és ez alapján csak 2024-ben vagy 2026-ban kezdtek háborúzásba ?


Bezzeg az ősöreg Szu-24-es Fullback-nél meg a lézeres bomba a favorizált.

máj. 9. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!