Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Budapest miért ilyen rossz...

Budapest miért ilyen rossz elosztású, szarul megtervezett város? Miért nem kompakt mint a többi európai nagyváros?

Figyelt kérdés

Budapesten belül is azt veszem észre, hogy az is erősen belváros központú. Meg van még azon kívül 3-4 kerültet ahova a presztízse miatt odatelepültek egymás nyakára a cégek, de a többi azonkívül meg már a világvége. Ráadásul azok a presztízs kerületek is igen rosszul megközelíthetők tömegközlekedéssel, nem csoda hát hogy ekkora szmog és dugó van állandóan, asszem már Bukarestnél is magasabb az éves átlag légszennyezettség, ezzel az EU-ban a legmagasabb.

Miért ilyen szürreális az elosztása Budapestnek? Hogy van egy belváros ahol tűrhető a közlekedés, emberi időn belül eljutsz valahova. De a külső kerületekbe meg már ilyen csöves ikarusz buszokkal kell átszállnod vagy 3-szor mire eljutsz egy gazdaságilag kicsit is perspektivikus környékre 1-2 óra utazással, mert a külső kerültek már teljesen a világ vége? Viszont a belvárosban meg oltári nagy bűz, mocsok, tömeg, csövesek és húgyszag van?

Miért nem lehet egy kicsit hasonló Bécshez, ahol fél órán belül eljutsz a város egyik végéből a másikba, mindenhol tiszta, mindenhol fejlett és belakott, és nincsenek csövesek?



2022. nov. 8. 20:20
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Amikor ezt a várost építették, akkor nem gondolták, hogy ez egy kétmilliós város lesz ennyi gépjárművel. Ennek a városnak egy kicsit nagy a történelme, és folyamatosan változott, bővült. Folyamatosan jöttek az agglomerációba, aztán azokat a városhoz csatolták, kerületeket számoztak át, rajzoltak át, osztottak meg...
2022. nov. 8. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
53%

Az újépítésű lakóparkokkal próbálják ezt a nyugati színvonalat elérni, de így is elég nehéz, tekintve, hogy a lakosság 70%-a proli.


Lásd kopaszi gát.

2 milliós négyzetméter áron adják, vagy már annál is több. Mellette az egyes villamos, rajta az ország krémje :D

2022. nov. 8. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%
Organikusan nőtt a város, nem tervezőasztalon született.
2022. nov. 8. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%

Jellemzően a várost nem ésszerűen, hanem politikai megfontoládból fejlesztették. Például csak azért, hogy az országnak legyen egy nagy fővárosa 1950-ben hirtelen hozzácsatolták a környék összes telepítését, amelyek se szerkezetileg se infrastruktúrálisan nem illettek bele. Ez olyan, mintha holnap hozzácsatolnának a városhoz Váctól Tökölig mindent.


Aztán a 70-es 80-as években a külvárosokba hatalmas lakótelepeket építettek, de a hozzájuk tartozó közlekedési infrastruktúrát csak részben építették ki és ezt máig nem pótolták (5-ös metró, Kápmegyeri metró, Újpalotai metró, munkás körút stb.).


Eközben a város jól kiépített villamoshálózatát visszabontották.


De a folyamat máig nem ált meg. Erre tökéletes példa az, hogy mindegy lehetséges helyre zsúfolt lakóparkokat építenek érdemi infrastruktúrális fejlesztések nélkül. A kopaszi-gát beépítése toronyházakkal meg végképp a lehető legrosszabb döntés volt.

2022. nov. 8. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
22%
Én pont másként látom. Szerintem jó döntés volt, hogy az I. Orbán-kormány kivitte a Soroksári útra a Nemzeti Színházat (ahelyett, hogy besuvasztotta volna az Erzsébet térre) és mellé épült a MüPa, plusz végig a Boráros tér felé irodaházak épültek. Odébb a Budapest Park is egy kulthellyé vált az addig eléggé leghangoló közlekedési csomópontnál. A Váci út és a Hungária körút, Könyves Kálmán körút környéke is rengeteget fejlődött. A Budapest szinte minden pontján feltűnő, gomba módra szaporodó igényes lakóparkokról már nem is beszélve. Ami a közlekedést illeti: a villamoshálózat európai összevetésben is fejlettnek számít, egyedül a 3-as metrót illene már végre kivinni Káposztásmegyerre. A régi Ikarusokat épp most vonják ki végleg a forgalomból (sajnos, mert számomra a gyerekkorom egy szelete fog eltűnni), ezzel nagyon mellélőttél. Már most is alig van belőle. Ami még tényleg piszok messze van a belvárostól, az Nagytétény, de a 133E busszal átszállás nélkül lehet eljutni a Rákóczi út csomópontjaira.
2022. nov. 8. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
65%
#5 azt akarod mondani, hogy dicséred Demszkyt?! :)
2022. nov. 8. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
50%
Sajnos egy lelakott csöves putri hely a nagyja.Az ország szemete ott gyűlik össze,ott összpontosul,lezüllesztve a várost.
2022. nov. 8. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Miért akar Pestre költözni fél ország? Meg fél Románia stb.
2022. nov. 8. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
32%
#6: A felsoroltak közül melyik kapcsolódik Demszky nevéhez? (Talán a Nemzeti Színház, amelyet folyamatosan fúrt, sőt azt is mondta, hogy nincs is rá szükség.) A lakóparkok többsége, a budai fonódó villamoshálózat, illetve a Liget-projekt pedig a Fidesz-Tarlós együttműködésnek az eredménye, nem Demszkyé és főleg nem a Liget miatt hisztiző Karácsonyé. :)
2022. nov. 8. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
0%
@8 Vidéken keresnék nagyjából 200-at valami kulimunkával, Budapesten meg 800-at, úgy hogy közben mindig van valami koncert, tucatnyi artmozi, kiállítás, jó éttermek, fél órára van a reptér, nem kell kocsit fenntartanom estébé. Elég egyszerű a képlet.
2022. nov. 8. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!