Támogatnátok a matematikaoktatás ilyen módú átszervezését vagy nem? Miért? Mi a véleményetek a tervemről?
Mivel 3 éves kortól óvodakötelezettség van, tehát mindenki kijárja a kis-közepes-nagycsoportot, ezért már az oviban lenne valamennyi matek, persze nagyrészt játékosan, 10-es számkörben összeadás-kivonás, "Nem kell lerajzolni a manócska 5 almáját, itt van helyette egy szép 5-ös szám, egyszerűbb így", stb.
Első osztályban nagyjából ugyanaz lenne a tanterv, mint most, első félévben 10-es számkörben, második félévben 20-as számkörben összeadás-kivonás.
Második osztályban szorzótábla bemagoltatása, osztás fogalmának bevezetése, viszont utána lehetne számológéppel számolni 100-as számkörben, az írásbeli műveleteket már nem tanítanák, mert manapság már mindenen elfut egy számológép, a matematika lényege pedig nem az aritmetika, hogy kiszámolunk valamit, automatizáljuk hát a munka ezen részét, hogy lehessen más anyagrészekkel hamarabb foglalkozni.
Harmadik osztályban hatványozás, gyökvonás, elsőfokú egyenletek, lineáris, abszolútérték, és négyzetfüggvény bevezetése, valamint geometria alapjai. A számológépnek hála már harmadikban ezzel lehet foglalkozni, ahelyett, hogy megtanuljuk írásban kiszámolni a 3232:7434-t.
Negyedik osztályban törtek, tizedestörtek, térgeometria, kétismeretlenes egyenletek, aránypárok, számtani és mértani sorozatok, kombinatorika, alapvető függvényelemzés.
Ötödik osztályban algebra, kétismeretlenes egyenlet, koordináta-geometria.
Hatodik-Hetedik-Nyolcadik osztályban trigonometria, bővített függvényelemzés, szélsőérték, másodfokú egyenlet majd bárhanyad fokú egyenlet.
És mindezzel elérhetjük, hogy kilencedikben már: arctan, arcsin, deriválás, integrálás, differenciálegyenlet stb. a középiskola későbbi osztályaiban pedig mégjobban beleáshatják magukat a magasabb matematika rejtelmeibe, és egyetemen már senkinek se lesz gondja a matekkal, mindegy, hogy milyen szakra jelentkezik.
Egyáltalán nem támogatnám. Középiskolában deriválás meg differenciált? Az egyetemi szakok többségén is teljesen felesleges, nem hogy középiskolában.
Negyedikben kétismeretlenes egyenletek, hol élsz te ember? Tudod mit tanulnak a negyedikesek matekból?
"Mivel 3 éves kortól óvodakötelezettség van, tehát mindenki kijárja a kis-közepes-nagycsoportot, ezért már az oviban lenne valamennyi matek, persze nagyrészt játékosan, 10-es számkörben összeadás-kivonás, "Nem kell lerajzolni a manócska 5 almáját, itt van helyette egy szép 5-ös szám"
Totál dilettáns vagy, már ebből is látszik, kár is továbbolvasni...
Abból, hogy 3 éves kortól óvodakötelezettség van (ami alól egyébként simán lehet kérni felmentést), még nem fog a gyerekek kognitív fejlődése máshogyan zajlani, mint ha megváltoztatnák a jogszabályt, vagyis az, hogy mi a jelenleg érvényben levő törvényi szabályozás, kicsit sem befolyásolja, hogy mikor alakul ki egy gyerek fejében a számfogalom (ha hallottál már ilyet életedben... ha nem, alőbb olvassál némi pszichológiát, pedagógiát, aztán kezdjél ilyesféle "terveket" szövögetni).
#5 Kínában is 3 éves kortól van ovi, és ott tanítanak nekik alap matekot már akkor is.
Íme az eredmény, 8 éves kínai gyerek integrál:
Te még nem láttál gyereket, baze:D
Mielőtt kitalálsz további elmefosományokat (bár nekem gynaús, hogy hasonlót már dobtál fel egyszer) javaslom ismerd meg mire képes egy 3-6 éves gyerek és azt is mit nyújt a jelenlegi rendszer.
Ugyanis pl az 5 almás téma mos tis megvan, az iskolaérettség része, hogy a gyerek el tud számolni addig, ahány éves.
Az meg, hogy nem tanul meg írásban számolni csak a matekos képességek gyengülését okozza, tekintve, hogy lényegében nem tanul meg ténylegesen számolni. Így is rohadt kínos, hogy egy csomó ember nem tud 2-3 jegyű számokat fejben összeadni-kivonni miközben ezek fejben való osztása-szorzása sem kne, hogy nagy mágia legyen:D
Ha annyit tanulsz meg, hogy "benoymom a számológépbe oszt annyi" akkor lényegében nem tudsz sázmolni. Így ha elütsz valamit és a gép hamis eredményt ad ki, eszedbe sem fog jut kételkedni, hogy az nem lehet, más nagyságrendben kéne legyen a dolog.
Gondolom az idegen nyelvvel kapcsolatos oktatási reformötlet is neke dköszönhető itt az oldalon. Az a kérdés is csak arról tanúskodott, hogy elképzelésed sincs hogy néz ki, mire képes egy óvodás vagy kisiskolás gyerek.
Szóval javaslom előbb ennek nézz utána, mert így a kérdéseid egyszerűen nevetségesek.
Nem.
Így is teljesen feleslegesen magas szintű matematikát oktatnak, aminek az átlag ember a töredékét használja.
Célirányosan olyan matematikai műveleteket, fogalmakat kellene jobban tanítani, ami a pénzügyi világban van jobban jelen, hogy tudatosabb legyen a jövő generáció a felnőtt életben.
Illetve a geometriának nagyobb szerepet adni, aminek egy lakásfelújítás során (is) nagyobb hasznát veszi az ember.
Kémia is hasonló betegségben szenved. Az igazán hasznos dolgok elvesznek a tanításban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!