Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Kihirdette a Jobbik a részlete...

Kihirdette a Jobbik a részletes programját, a Fidesz az MSZP, és Dávid Ibolya, mikor fogja?

Figyelt kérdés

[link]


Részletes és minden kérdésre válaszokat adó!


2010. jan. 16. 18:21
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:

Amiről Bokros csak nyilatkozik, az a Jobbik programjában már szerepel!


[link]



Jobbik 2010 – es program

III.1.3. Az államadósság terheinek csökkentése


Törvényben rögzítjük, hogy az állam nem vehet fel hitelt működési kiadásaira, csak olyan fejlesztésekre, melyek megtérülése nemzetgazdasági szinten bizonyítható.

2010. jan. 16. 18:35
 2/12 anonim ***** válasza:

Nekem tetszik az alapötlet. De, akkor pár évig szívnunk kell amíg a gazdáságunk multik nélkül is megnő. A gazdaságpolitikához annyira nem ért, de az összes többi világos, és jó konzílium.

Az összes nagyon jó, az nem fog szavazni, aki jobban hisz prpagandának, vagy megélhetési okokból baj lenne.

2010. jan. 16. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Észre sem fogjuk venni, hogy a multik is adóznak.

Egyszerűen nem mennek el olyan számban és főleg nem a hétköznapjainkat érintő kereskedelmi multik. Csak a következő ciklusban fogjuk érzékelni hogy kb 1000-1500 milliárdal, több jut a költségvetésbe. /talán erre a Fidesz is vevő/

Ha nem, akkor baj van, mert bár mekkorát is szoríthatunk a szíjon a végén csak a multiknál köt ki!

2010. jan. 16. 19:12
 4/12 anonim ***** válasza:

Majd fognak azok is. Ne háborogj.


Az írásban vannak jó dolgok is (nyílt forráskódú szoftverek támogatása, stb.), meg balfékségek is (kezdve az elején a "vissza kellene térnünk a szociális piacgazdasághoz" dumával pl. - Kíváncsi lennék, hogy itt vajon milyen szociális piacgazdaságra gondol, ahova vissza kellene térni. A múlt rendszer dolgait akarja viszahozni? Csak mert más hasonló rendszer soha a büdös életben nem volt azon kívül, így nincs mit visszahozni. Egyedül az általuk sokat szidott múlt rendszer volt valami ilyesmi. Remélem egyszer megmagyarázzák - bár erősen kétlem. Inkább valami "írjunk ebbe a sorba is valami jól hangzó, frappáns szöveget" dolog fordulhatott meg az írója fejében, mikor gépre vetette.)


Megvárom a többbiek hasonló irományát, és majd döntök.

Szerintem egyébként kár volt a Morvai-Vona-féle demagóg dumákat berakni az elejére. Morvainak már a látványától is hányingerem van, mikor meg elkezdi azt a kényszeredett vigyorgását, akkor legszívesebben hátbab*sznám egy szívlapáttal. Ahogy olvastam a sorait, állandóan az a nyálas p*fája meg a nyivákoló szövege jutott az eszembe.

Ha ebből a nőből államfő lesz, akkor ott ért véget Magyarország.


Mindegy, majd meglátjuk.

2010. jan. 16. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

Szociális piacgazdaság?

Semmi köze a szocializmushoz, egyszerűen a most megdőlő neoliberális gazdasággal szembe nem bíz mindent a piac „ láthatatlan kezére”.

Ezt már olyan sokan leírták „ a tőke koncentrátumok a kedvezményeik korrupt és a gazdasági erőfölényből fakadó helyzetük révén, monopóliumra törekednek.

A multitőke kedvezményei és a technológiái révén, munkanélküliséget sül.

Nálunk ez egy tapasztalható folyamat volt, aminek véget kell vetni és a bevált és az Euban egyre több ország gazdasági változásaiban is megfigyelhető szociális piacgazdaság felé kell nekünk is haladni. Nem a globalizáció ellen kell küzdeni, hanem csak azt alkalmazni ami hasznos a számunkra.


[link]

2010. jan. 16. 19:37
 6/12 anonim ***** válasza:

Az oktatáspolitikai részt olvastam még csak át egyelőre, vannak részek, amikkel egyetértek, van amivel nem, és van, ami bezony csúsztatás, mert vagy nem úgy van, ahogy írva vagyon, vagy már létező dolog


Amivel egyetértek:

- az évismétlés erősítése.

- állampolgári ismeretek erősítése: alapvető közigazgatási, közgazdasági ismeretek, mivel hova kell fordulni, gyakorlati tudás, hogyan lehet tudatosabban élni az országban. Ezt már régóta szeretném a tanrendben látni illem órával együtt (előbbit gimiben, utóbbit még általánosban)

- Délutáni foglalkozások (napközi, szakkörök) erősítése. Teljesen egyetértek, de ennek meg kell teremteni a kereteit, tanárokkal, mindennel.

- iskolai erőszak keményebb szankcionálása. Én nem tudom, hogy régen is ugyanennyi erőszak volt-e, csak nem voltak mobilok, hogy felvegyék őket, vagy mostanában ugrott-e meg, de valamit tenni kéne ellene. Én a közmunkában látnám a megoldás egyik részét, ha a randalírozásnak néhány órás szemétszedés lenne a következménye, az kis szerénységre tudná tanítani az embereket

- sportolási lehetőségek biztosítása a felsőoktatásban, bár tapasztalataim szerint igaziból ez már így is elég jól megvan. Én ELTEs vagyok, és csomó sport közül válogathatok

- Fölös felsőoktatási intézmények megszüntetése.

- a szakképzés erőltetése a diplomagyárak helyett.



Amivel nem értek egyet:

- hittan, erkölcstan. NEM. A vallást nagyon messze az iskoláktól, arról nem is beszélve, hogy nem mindenki vallásos (sőt), és aki még az is, az se mind keresztény. A vallást mindenki majd otthon és a templomban, ha nagyon iskolában akarja, akkor arra ott vannak az egyházi iskolák, az állami iskolában nincs helye.

Az erkölcstan szintén olyan, hogy az én gyerekemnek ne jöjjön be senki magyarázni központilag, hogy központilag mi lett kinevezve erkölcsösnek, ezt a fajta agymosást köszönöm szépen, majd én otthon elvégzem rajta a saját értékrendem szerint - eddig a történelem folyamán csak tragédia született abból, amikor központilag próbáltak mindenkire ráerőltetni egy központi univerzális erkölcsöt.

Az illemtan visszahozását támogatnám, szükség van egy alap útmutatóra a társas érintkezés formáira, hogy könnyebben tudjunk ezek mentén érintkezni egymással.


- A 6+6 megszüntetése. Az egyik legnagyobb állatság lenne, Hilernek is mániája volt, a Jobbik szájából se hangzik jobban. Többek között az igen csak jó spec. matekos képzésünket vágnánk tropára. A felsőoktatás egyik problémája, hogy az oda bekerülő gyerekek tudása nem üti meg a szintet, gimiben nem tanulnak eleget. Ha még azokat a helyeket is megszüntetjük, ahol rendben megkapják ezt, akkor végképp megadjuk a kegyelemdöfést pl. a természettudományos képzésnek.


- Kétszintű felvételi eltörlése. Nem, szimplán felvételihez kötelezővé kell tenni az emeltszintűt, de miért kelljen külön érettségit és felvételit is írnia annak, aki tovább akar tanulni?


- Bolognai rendszer eltörlése. Meg kell reformálni, de nem olyan rossz ez, mint ahogy be van állítva (tapasztalat). ÉS az bezony nem igaz, hogy a bolognai rendszer miatt van túl sok egyetemista. Meg lehet nézni a felvi.hu-n, hogy a bolognai bevezetése nem változtatta meg lényegében a felsőoktatásba felvettek számát -ergo ez itt pl. egy csúsztatás. Ami történt, hogy most már nem kell mindenkinek 5éves képzést adni, 3év alatt megkapja a nagyja a diplomáját, és a mesterképzésre már tényleg csak azok mennek, akiknek valami minimális keresnivalójuk is van ott - a tanárképzésben viszont el kell törölni a 3+2éves rendszert, mert ott semmi értelme, hogy alapszakos diplomával nem lehet tanítani.


- a minden faluba iskola. A falusi kisiskolák támogatása és nyomása azt fogja eredményezni, hogy aki faluról jött, annak még kevesebb esélye lesz felzárkózni, szimplán, mert messze nem ugyanazt a képzést kapja, mint aki nagyobb városban él, és ottani iskolába járhat, ezzel tovább tágítva az eddig is elég nagy űrt. Ez Klebelsberg Kunó idejében még működőképes modell volt, amikor még a cél a széles néprétegek alapképzettsége volt, és a távolságok se voltak olyan könnyen leküzdhetőek, de ma már például a nyelvek és számítástechnika oktatás alap, minden faluba nem lehet számítógépparkot, biológiai, fizikai, kémiai felszerelést tenni, könyvtárral, mindennel, ami akár egy közepesen felszerelt iskolába kell.

Ehelyett az iskolabusz rendszert kéne erősíteni, hogy a gyerekek a kis faluból is iskolabuszon eljussanak a központi iskoláig - ez. pl Ámerikában működő rendszer



Ami eddig is így volt, vagy csúsztatás:


- az idegen nyelvek. Én nem olyan régen jártam még gimnáziumban, de már akkor is úgy volt, hogy általánosban 1 nyelv, gimiben meg még egy. Tehát ez semmi újdonság, a rendszer eddig is így működött.

- hogy a bolognai rendszer miatt hígult volna fel a felsőoktatás. Eddig is ugyanolyan híg volt, most legalább 3év után van egy vágás, hogy 5éves diploma legalább már érjen valamit

- "Azoknak a diplomát szerzett hallgatóknak, akiknek diákhitelük van, és a végzés után nem tudtak elhelyezkedni, de külföldön sem vállalnak munkát, az állam vállalja át a kamatterhek fizetését, maximum két évig."

Ezt próbáljátok meg annak beadni, aki nem olvasta a diákhitel feltételeit. A diákhitelt akkor kezded el törleszteni, amikor már van munkád, és ezáltal jövedelmed, ráadásul a jövedelmeddel arányosan.

Ez bezony megint egy csúsztatás azok számára, akik nem ismerik a jelenlegi rendszert.



Összességében vannak vitaképes pontok benne szépen (Hiler után nagyot rontani nehéz lenne), de ha pl. a kötelező hittan és erkölcstan bennmaradna, percig nem haboznék alapítványiba járatni a gyerekemet a terhek ellenére, csakhogy ezzel ne próbálják erőszakkal mások világszemléletét belenyomni, arra itt leszek én, a szülője, hogy majd továbbadjam neki a saját értékítéletemet.

2010. jan. 16. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

Leszögezném hogy nem tisztem védeni a Jobbikot, csak megjegyzem!


Nem Hiller volt az állat, ő nem sok vizet zavart, hanem Magyar Bálint.

Magyar volt aki az emelt szintűt eltörölte, és például ezt vélem felfedezni a 6+6 os megszüntetése okának, amit egy bő éve vezettek vissza Hiszen ha maradunk az emelt szinten „ ami ugye nem lehet kérdés” akkor kell a felkészülés is a középiskolák számára.

A Bevezetés 2012 re teszik, ami pontosan a leírtak miatt nem jó és így is 2014 re ki kell tolni.

Persze abban igazad lehet mind-e mellett hogy a 6+6 os lehet életképes.


A hit és erkölcstan, pedig nem azt jelenti hogy kötelező vallásosnak lenni.

Egyszerűen a vallás és a vallást övező „ mitológiák „ megérnek egy szélesebb és az európai műveltséghez mindenképpen hozzátartozó csökkentett óraszámú és nem is feltétlen osztályzáshoz kötött tantárgyat. Az erkölcstan, pedig számtalan az élettel kapcsolatos etikákat tartalmazó eseteket tanulmányozhat, ami a mai világban nem feltétlenül ájtatosságot jelenthet.

Sok olyan típusú felkészítést is adhat ami a jellemet egyenesíti, vagy épp a vállalkozási mentalitást, a munkavállalói kevésbé meghajlást, bizonyos életszerű események kezelésében lehet nagy segítségére.


Gondolj csak arra hogy az országunk, mikor ébredt arra rá hogy a tőke nem a mikulás!

És még mennyit kell ahoz tanulni, hogy elsajátítsuk, hogy miként is kell pontosan, hisz az átkos 40 év nyomai még mindig érezhetőek.


És végül, nekem sem minden pontja a programnak 100%, de ez nem is lehetséges, hiszen akkor velem lenne a baj.

2010. jan. 16. 21:25
 8/12 anonim ***** válasza:

"Törvényben rögzítjük, hogy az állam nem vehet fel hitelt működési kiadásaira, csak olyan fejlesztésekre, melyek megtérülése nemzetgazdasági szinten bizonyítható."


Tudod, hogyan kezdődött el Magyarország eladósodása 1970-ben? Úgy, hogy az állam hiteleket vett fel magas színvonalú nyugati technika importjára, hogy ezzel olyan fejlesztéseket valósítson meg, amelyek megtérülnek. Aztán mégsem térültek meg és a 80-as évektől már a öngrjesztő az eladósodás.


Szóval megint az van, hogy a jól hangzó szövegek megtévesztik azokat, akik semmit sem értenek a témához, aki azonban kicsit otthonos benne, az rögtön meglátja a kiskapukat. Majd elolvasom a programot, de nem lepne meg, ha a többi szöveg is ilyen üres semmi lenne benne.

2010. jan. 16. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

Ezt nagyon rosszul tudod!


1968 ban vettük fel az első hiteleinket.

Abban igazad van hogy technológiai célzatú fejlesztésekre.

Viszont ezzel a szemlélettel semmi baj nem lett volna, ha a piacgazdaság elvén működünk.

Viszont ez sajnos nem így volt abban az időben, és egyrészt nyomott a 72 ben kialakult olajválság, másrészt a az orosz befolyás.


Gondolj bele abba, hogy mi az oroszokkal rubelbe számoltunk el, amit a nem létező ” Cári vagyon aranyfedezetére hivatkozva a KGST ben 17Ft/ rúbelben számoltak.

Mi megvettük a beruházásainkhoz szükséges gépeket dollárban, ahogy bizonyos nyersanyagokat is, aminek a váltási aránya 4Ft/ rúbelben volt számolható. És magas színvonalú termékeket eladtunk a rúbel elszámolású KGST ben.

Erre a legjobb példa volt pld a Videoton, Orion, a csapágy gyártás, (és még sok más) amikkel a nyugati piacon csak azért hagytak minket megjelenni, ( vették mint a cukrot) hogy ne legyen nekünk 100% bukó. De kompenzálni nem tudta a KGST ben elszenvedett 4-5× ös bukót!


Szóval, nem velünk volt akkor sem a baj, hiszen mi megvalósítottuk, illetve meg akartuk azt amit ma Kína, csak akkor még az idő nem érett meg rá, sajnos!


[link]

2010. jan. 16. 22:06
 10/12 A kérdező kommentje:

Gondolj arra, hogy ha az akkor bejött volna, a "Kína gazdasági szindróma" ma mi lenne!

Persze a 74-75 utáni hiteleket már nem lett volna szabad felvenni.

2010. jan. 16. 22:10
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!