Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Támogatnátok az általános- és...

Támogatnátok az általános- és középiskolákban a matematika órák számának növelését, illetve a deriválás és az integrálás bevezetését a középszintű anyagba az emeltről?

Figyelt kérdés

2016. jan. 31. 11:53
1 2 3
 21/27 A kérdező kommentje:

Én nem mondanám az irodalmat baromságnak, de magam is reál párti vagyok. Szerintem simán lehetne csökkenteni az irodalom, ének, művtöri és filozófia órák számát a természettudományok és a matematika javára.


A történelmet viszont meghagynám, szerintem a történelem nem annyira humán tantárgy, inkább reál és a humán határvidékén van valahol, mint például a földrajz. Olyan, mint a fizika kozmológia, univerzumtörténet része, csak az emberekre koncentrálva. Fontos dolog tanulni a múlt hibáiból és a normális történelemoktatás inkább a puszta tényekre, mintsem egyedi véleményekre koncentrál.

2016. jan. 31. 20:23
 22/27 A kérdező kommentje:

Egyébként az ének-zene oktatás Magyarországon, legalábbis a zeneiskolákon, zenetagozatokon kívül szerintem elég komolytalan.


Én nem zenei tagozatra jártam és szinte első osztálytól tizenkettedikig mást se csináltunk, csak népdalokat énekeltünk, mintha összejöttünk volna valami falusi cigánybálba.


Egyszer-egyszer meghallgattunk egy Mozart-ot vagy Beethoven-t recsegő kazettáról, tanultunk minimálisan a komolyzene fejlődéséről, meg nagyon primitíven kottáztunk kicsit, de pl. sosem kellett megtanulni hangszeren játszani, vagy sosem volt olyan feladat hogy írjunk egy dalt.


Afféle kikapcsolódásnak, marhulásnak jó volt az ének óra, de felnőtt fejjel úgy látom, hogy hasznosabb lett volna ehelyett az óra helyett valami reált tanulni.

2016. jan. 31. 20:29
 23/27 anonim ***** válasza:
33%
A matematika szerintem képesség kérdése, nem mindenkinél lehet készségszintre hozni, mindenki fél tőle, aki nem született matekzseninek, én biztosan támogatnám, azoknak, akiket érdekel, akik tehetségesek benne, de szerintem a deriválás és az integrálás már most is középszintű anyag, vannak általános iskolák, ahol érintik
2016. jan. 31. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
43%-os vagyok. Csak annyit tennék hozzá, hogy mindig 4-es vagy 5-ös voltam magyarból, csakúgy mint az összes többi tárgyból, érettségin is mindenből jeles lettem. Ennek ellenére teljesen feleslegesnek találom még mindig az irodalomórákat, helyette lehetett volna mást is csinálni. Szóval megtanultam, de nem azért mert értelme volt, hanem mert kellett. És soha nem láttam hasznát felnőtt fejjel. Sose volt olyan, hogy "hé, gyere már elemezd ezt a Shakespeare-t". Viszont építkezésen használtam már pl. sinustételt hossz számításhoz.
2016. jan. 31. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 A kérdező kommentje:

Szerintem nincs olyan, hogy "matekzseninek születni."


Vannak ezek a tipikus példák, hogy Einstein meg Newton, de ha megnézed az ilyen emberek eléggé, hogy úgy mondjam különös pszichológiai és pszichiátriai kórképeket mutatnának manapság. Vitathatatlan, hogy nagyon jók voltak matematikából, de a róluk szóló jegyzetekből amik életmódjukról, viselkedésükről fennmaradtak, az derül ki, hogy azért az átlag diák vagy felnőtt aki jó matekból nem üt el ennyire az átlagembertől viselkedésileg.



Vagy itt van az én példám:


Általános iskola alsóban a matek volt a kedvenc tantárgyam, mindig ötös voltam belőle, nem ment egyből karikacsapásból minden számítás, otthon nem matekozással mulattam az időt, nem oldottam meg másodfokú egyenleteket 8 évesen, csak egyszerűen felfogtam, ment és elértem a színötös szintet.


Ötödiktől aztán elkezdett leromlani a matekteljesítményem és a tantárgy iránti lelkesedésem, szerintem ez nagyrészt a felsős matektanárunknak is köszönhető, de azért sikerült lezárni a nyolcadik osztályt egy 4-es matekkal.


Középsuliban aztán tovább romlott a helyzet, szintén szerintem nagyrészt a tanár miatt, egyszerűen gyűlöltem a matekot és a tanár se volt a kedvencem. Ez odáig fajult, hogy egyszer megbuktam matekból, pedig sosem buktam egy tantárgyból se.

Érettségire aztán sikerült összekaparnom egy hármas matekot.


Most huszonéves fejjel elkezdtem érdeklődni a természettudományok, különösen a fizika iránt, és ugye ahhoz azért kell valamennyi matektudás, hogy normálisan felfogjam, ne csak a dokumentumfilmek analógiái alapján tudjak gondolkozni.


Netről letöltött tananyagok alapján elkezdtem újra megtanulni a középiskolás matekanyagot, és azt vettem észre, hogy normálisan végiggondolva, nem az "utálom a matekot", "utáltam a hülye matektanáromat" mentalitással megnézve valahogy megy minden, ami középsuliban nem ment, sőt érdekesnek is tartom a különböző matekfeladatokat, amiket tiniként a hátam közepére se kívántam volna.

2016. jan. 31. 21:45
 26/27 anonim ***** válasza:
az mit jelent vajon, hogy 43%, hol mérték és hogyan? szerintem vannak olyan szakmák, melyehez kell a matek és meg is lehet tanulni az az egy számítást, de nem lenézendőa szakmára nézve mondom, de a matematika az nem csak egy behelyettesítés, sokkal több, kombinálni kell, és nagyon gyorsan gondolkodni annak, aki magát tehetségesnek aklarja vélni, a matematika a lusta emberek tantárgya, ezt mindneki tudja, leegyszerűsítve eljutni a megoldásig, gyorsan és pontos eredményt elérni, ez a matematika, ha valaki órákig gondolkodik valamin, azon, hogy mennyi háromszorhárom, hát az nem fog matematikai csúcsokat döntögetni, de attól még lehet ilyen lélekboncolgatós vagy mi, én nem nézném le egyiket a másik javára, van, akinek mindegyik megy, de az mindig nagyon szerényen fel nem fedezett tehetség csupán, vagy nagyon meg kell tapsolni, ha mégis fel van fedezve, de a matekosokat mindig lekockafejűzik, hogy otthon ülők, nem mennek sehová, kicsit olyan befelé fordulók, csak élnek a maguk kis világába, hát miért nem mondják azt egy nyelvészre, aki elmegy borozgatni és megváltja a világot, hát miért ezeket ültetik már be egy szobába elmélkedjenek egyedül, valami ilyesmi szerintem, ennyire nagyon bonyolult a látásmód, amiért a pszichológia szakra kell szaladni gyorsan
2016. jan. 31. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim válasza:
53%
Sajnos van aki még egyetemen se tudja felfogni, nemhogy gimibe. Amúgy szerintem lehetne simán több matekot tanítani a többi tölteléktárgy helyett.
2016. febr. 2. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!