Kezdőoldal » Politika » Pártok, kormányzás » Gyurcsány alatt hogyan lehetet...

Gyurcsány alatt hogyan lehetett annyival jobb a diákok tudásának eredménye, PISA teszt alapján, míg Orbán kormányai alatt kapott egy gyomrost, és térdre rogyott?

Figyelt kérdés
dec. 5. 19:34
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

#9 - Azért van lepontozva, mert az adatokat kreatívan értelmezi. Gyakorlatilag annyit bizonyított, hogy magasabbról nagyobbat lehet esni. Ráadásul csupán papagály módjára ismétli a kormányzati sikerpropagandát, és amíg pl. a Finnek rohadtul be vannak tojva, hogy ennyit romlottak, a magyar kormány sikerként próbálja eladni, hogy a fejlettebb országok nagyobbat estek, így most közelebb vannak. Ha viszont közelebbről tanulmányozod az adatokat, és a hozzáállást, és megérted a magyar helyzetet, akkor rád fog jönni a sírógörcs.


Amúgy ez a legnagyobb baj Fidesszel, hogy mindent sikerként ad el. Ahogy említettem Finnországban pl. nagyon be vannak tojva, hogy mi történt, pedig a Finn oktatási rendszer még így is nagyságrendekkel jobb, mint a magyar. Elkezdték elemezni az adatokat, az eredményeket, hagyják dolgozni a pedagógusokat. És mielőtt migránsozásba kezdene bárki: igen, gondoltak erre is, és azt látják az adatokból, hogy az első-második generációs bevándolrók gyerekei kisebb mértékben rontottak, mint az "őslakos" finnek. Vagyis a finn gyökerű lakosságnál történt valami.


Az megint leegyszerűsítés, hogy "mer' sokat lógnak a telefonon" Igen, biztosan van hatása, de ennél szerintem komplexebb a dolog. Valójában szerintem módszertani problémákkal küzdünk. Magyarországon biztosan. Túl sok az anyag, nincs idő elmélyedni benne, rohanni kell, a diákoknak heti 40 óránál többet kell tanulással tölteniük, ráadásul egy központosított, a helyi diákok szükségleteit ignoráló tanterv szerint. És akkor még a pedagógusok hálátlan megítéléséről szó se esett (megit érdekes összevetni a Finn példával, hogy ők milyen helyzetben kezdenek beszélni a pedagógusok megbecsülésének hiányáról)

jan. 11. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

#11 Igen, magasabbról nagyobbat lehet esni de a vége az hogy ugyanott vannak ahol mi most ÉS a természettudományokban meg a magyar eredmény JAVULT és nem romlott a korábbihoz képest.

Ezt nem lehet úgy beállítani hogy "Gyurcsány alatt hogyan lehetett annyival jobb a diákok tudásának eredménye, PISA teszt alapján," mert nem igaz. Akkor folyamatos romlás volt 3 évente és ez ment még hatását tekintve egészen 2018-ig, amikor meg tudtak már jelenni legalább annak a hatásai, hogy 2011-től volt változás az oktatásban és az alsó tagozatosok már másképpen tanultak.

Nálam senki nem tudja közelebbről tanulmányozni a helyzetet lévén tanár vagyok és tanítok.

"Amúgy ez a legnagyobb baj Fidesszel, hogy mindent sikerként ad el. Ahogy említettem Finnországban pl. nagyon be vannak tojva, hogy mi történt, pedig a Finn oktatási rendszer még így is nagyságrendekkel jobb, mint a magyar. "

Csakhogy ez nem igaz, a finn oktatási rendszer egyáltalán nem jobb és nincs is már jobb helyzetben. Csak te nem tudod mert nem vagy olyan közel hozzá és nem néztél utána. A romlásuk nem annak köszönhető, hogy a covid alatt online oktatás volt, mint ahogy nálunk ez a fő ok, ezért volt nálunk ennyivel kisebb romlás.

"Valójában szerintem módszertani problémákkal küzdünk. Magyarországon biztosan. Túl sok az anyag, nincs idő elmélyedni benne, rohanni kell, a diákoknak heti 40 óránál többet kell tanulással tölteniük, ráadásul egy központosított, a helyi diákok szükségleteit ignoráló tanterv szerint."

Vagyis nem tudsz semmit az alaptantervről sem, a magyar oktatásról, a tanárok és diákok szabadságáról sem és arról sem miféle változások voltak az elmúlt évtizedben.

Hatalmas csökkenés volt a tananyagban épp az új NAT szerint, a módszertanban teljes szabadsága van a tanároknak és a tanárképzésben is rendkívül sokfélét megismertetnek velünk, a folyamatos képzések is ezekről szólnak - de nem változtat a tényen, hogy nem lehet bármit bármelyik diákkal, közösséggel egyformán jól használni. Nem kell heti 40 óránál többet tanulással töltenie a diákoknak, az elit gimibe járó tanulásmániás gyerekem osztálya tanul ennél többet csak a saját felvállalt különóráikkal együtt.

jan. 11. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
#12 - Valóban nem vagyok tanár, de sok tanár ismerősöm van, és nagyon, nagyon furcsa, hogy egytől egyig az ellenkezőjét mondják, mint amit írsz. Persze messziről jött ember azt mond, amit akar.
jan. 11. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

#13 Nem, egyáltalán nem furcsa. Akik kormányellenesek vagy akiknek a régi, 2010 előtti liberális oktatás felet meg azok a mostani változásokból semmit nem hajlandóak felfogni, elfogadni, elismerni mások előtt. Közöttük vannak jó tanárok is sajnos, náluk a pártszimpátia meg politikai nézet erősebb a realitásnál. Az nem furcsa hogy a körödben olyanokkal találkozol akik hasonlóak mint te és neked azt mondják amit hallani szeretnél, hogy itt minden róóósz, előtte meg minden jó volt.

Nem volt jó. Pont emiatt nincsenek olyan hatalmas tanártiltakozások amiket vártak és ezért nem álltak a pedagógusok az ősszel sem melléjük tömegesen, hanem egyre kevesebb volt a támogatójuk. Mivel a pedagógusok többsége tudja mi volt 2010 előtt, nem akarja hogy visszahozzák és most látják hogy nem tökéletes a rendszer, van sok baromság is benne, de sokkal jobb az oktatás szempontjából mint amit vissza akarnának hozni helyette.

jan. 11. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!