Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Ha egy webáruházban nem az...

Ha egy webáruházban nem az eladandó termékről készült képet teszik ki, de a leírás szerint az a termék, azt fogják küldeni, az a fogyasztóvédelemre tartozik?

Figyelt kérdés

1997 CLV törvény 45/A. § -ban 1. bekezdésben ezt találtam:


"g) a fogyasztók tájékoztatására

vonatkozó rendelkezések betartását, és eljár azok megsértése esetén."


2010. jún. 25. 09:36
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Igen, náluk panaszt tehetsz emiatt.

A témához kapcsolódóan egy cikket is a figyelmedbe ajánlanék:


[link]


Kicsit elkeserítő, ami egyes webshopoknál megy :S

2010. jún. 25. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

írtam üzenetet fogyinak vagy 1 hete. ma kaptam levelet(postait hivatalosat), amiben a panaszom elutasítják.


a vicces, hogy nem adtam be panaszt, hanem tanácsot kértem, h mik a jogaim.


és amúgy a "panaszt" elutasították amiben az általam idézett törvényre és paragrafusra hivatkoztak. Mert szerintük nem az ő hatókörük mivel nem sértette az eladó ezt a paragrafust.


Ebből ezt a pontot nézve értelmezve szerintem igenis az eladó megsértette ezt a pontot.


Noh mind1, pár napja adtam be INFORMÁCIÓKÉRÉST ügyfélkapu segítségével, kíváncsi vagyok ott mit reagálnak. (ha azt is panasznak veszik, akkor iszonyat hülye emberek dolgoznak ott)

2010. jún. 25. 09:51
 3/11 anonim ***** válasza:
48%
Miért nem küldöd vissza. 8 napon belül indok nélkül is köteles az eladó visszavenni. Kevés az olyan webshop ahol a fényképezett terméket küldik. A teszkós újságba se a fényképezett terméket rakják ki a polcokra.
2010. jún. 25. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

a terméket nem akarom, hanem csak az alkatrészt ami nem stimmel. amúgy letelt már rég a 8 nap.


nem mennék bele nagyon részletesen most, de amúgy a vásárlásnál a kép úgy volt feltünteve, hogy az maga a postázandó termék. egy része valszeg az is volt, bár fene tudja, mert más hasonló kondíciókban futó termékénél ugyanezt a képet használta(ezt nemrég találtam meg az oldalon)


a főkérdés valóban az ,h a jogszabályt jól értelmezem é.

2010. jún. 25. 09:56
 5/11 anonim ***** válasza:
Mi volt az a termék?
2010. jún. 25. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
számítógép. (ne mond, hogy nem veszünk egyben gépet, ez más, de nem akarom részletezni)
2010. jún. 25. 12:53
 7/11 anonim ***** válasza:
Konkrétan mi is a baj? Nem azt kaptad amit szerettél volna vásárolni?
2010. jún. 30. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Kiküldtek egy számítógépet, amiből egy alkatrész valamiért nem megfelelő neked. 8 napon belül kötelesek kicserélni a terméket. Élj vele. Előtte felhívhatod a céget, és megkérdezheted, hogy megoldható-e csak annak az egy alkatrésznek a cseréje, és ha igen, akkor tegyetek úgy. Ha korrekt partnerbe futottál bele, rugalmas lesz.

Azért kérdeztem rá, hogy milyen termék, mert nem tudtam elképözelni a szitut. Én rengeteget vásárolok webáruházban, de maximális mértékben korrekt partnertől. Ha véletlenül előfordul, hogy egy termék hibás, 90 napon belül szó nélkül kicserélik. Akkor is ha csak elégedetlen vagyok a termékkel. Nem kérnek bizonyítékot, hogy valóban ők rontottak el valamit.

2010. jún. 30. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

kicsit bonyolultabb. már rég letelt a 8 nap. speciel ezt a cuccot vaterán vettem ,de rendes bolt, számlás. mivel átbsztak, úgy döntöttem kap egy negatív értékékelést és szarok bele. de mivel utána az eladó vagy a bolt alkalmazottja telefonban kapásból felhívott, személyeskedett, a végén veréssel fenyegetőzött, megígérte, h garanciás probléma esetén nem lesznek kezesek, ezért úgy döntöttem ,h nem hagyom annyiban.


amúgy az adott alkatrész még rossz is amellett, hogy nem olyan amilyennek lennie kellett volna.


Írtam nekik panaszt amiben a garanciára is kitértem, mivel fél évig vállalnak garanciát. de azóta se válaszoltak. ki kell várnom a fogyasztóvédelem által előírt 30 napot, és utána panaszt tehetek, h nem válaszolnak nem vizsgálják ki a panaszomat, illetve nem törődnek a garanciával sem.

2010. jún. 30. 22:53
 10/11 anonim ***** válasza:
Pedig egyébként lehetne félnivalójuk. A netes eladásnak, komoly szabályai vannak, főleg, az hogy ki kell nyalni a vevő pics@ját. Melyik eladó az, mi a neve?
2010. jún. 30. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!